IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Sådan holder du din læser fanget

Har du ordet i din magt, kan du nemt holde læseren fanget, når først de er kommet ind på jeres hjemmeside. Det kræver ”bare”, at du forstår at ramme læserens søgeintention, samt at du bruger et ældgammelt copywriter-trick. Læs med her og få fidusen.

Har du hørt, at folk ikke gider læse noget på nettet, tager du helt fejl. Og har du hørt, at vi kun kan koncentrere os i kortere intervaller, har du sikkert lyttet til den misforståede teori om vores guldfisk-hukommelse. For sandheden er, at vi rent faktisk KAN koncentrere os længere tid, end de 9 sekunder en guldfisk er om at afgøre, om noget er et bytte eller en fare. Det kræver bare, at det vi skal koncentrere os om, er vigtigt nok!

Hvad betyder det for din tekst?


Ram din læsers søgeintention


Derfor er det ekstremt vigtigt, at du sørger for, at den tekst du skriver, passer præcis til den intention, som folk havde med deres søgning. Det vil sige, at du rammer præcist den problemstilling, eller hvad det nu var, der fik folk til at gribe ud efter deres mobil, for at søge på noget en helt almindelig onsdag klokken lidt i 9 om formiddagen.

Allerhelst skal du allerede overbevise potentielt besøgende i selve søgeresultaterne om, at den her artikel eller det her blogindlæg giver dem præcist det svar, som de er på jagt efter. Det gør du ved at skrive en fængende title og meta description, der sælger klikket til din hjemmeside ind.

Dernæst skal læseren blive overbevist om, at det stadig er tilfældet, så snart de kommer ind på selve siden på din hjemmeside. Det gør du ved at skrive en overskrift og en manchet på siden, der passer til den samme søgehensigt, som du skrev title og meta description til.

Sørg også for at sidens mellemrubrikker understøtter dette. For det er det næste, som den besøgende lige scanner, inden de giver sig til at læse artiklen.

Men vent! Der er mere endnu!


Fasthold læserne på de strategisk rigtige steder i teksten


Vil du øge chancen for, at de besøgende fortsætter med at læse artiklen helt til ende, kan du indsætte nogle særlige sætninger, der virker som cliffhangere i teksten. De skal helst indsættes som et afsnit for sig. Derved bliver de også fanget af dem, som skimmer teksten, og får måske gjort dem interesserede i at stoppe op og læse den tekst, der følger efter.

Det er sætninger som f.eks.:

  • Vent – der er mere!
  • Hvad betyder det for dig?
  • Her kommer hemmeligheden!
  • Men det bliver værre endnu!
  • Nu skal du høre:

Og lignende sætninger der har stopeffekt og samtidig peger fremad i teksten med en indikation om, at her kommer noget vigtigt. Varianter af de to første på listen, har du allerede mødt tidligere i denne artikel.

Teknikken kaldes for bucket brigades, fordi de skovler læseren fremad i teksten, som vandspanden der vandrede fra hånd til hånd i de menneskekæder, folk dannede i meget gamle dage, når der skulle slukkes ildebrande.

Tricket stammer fra de lange salgsbreve, som firmaer tidligere sendt til folk. Denne tekstform var også populær på internettet i starten, men er i dag erstattet af båndopdelte landingpages, der leverer den ene salgspointe efter den anden i kort form.


Placér dem der, hvor du ved, at folk mister interessen


Det bedste sted at placere en bucket brigade i din tekst, er der, hvor du på forhånd kan regne ud, at der er en vis risiko for, at folk er ved at tabe koncentrationen.

Ved at bruge en bucket brigade-vending, gentænder du deres interesse. Derved undgår du, at de lige tjekker deres indbakke, Facebook eller måske kaster sig over nogle af de adspredelser på nettet, som du kommer ind på ved at klikke her.

Alternativt kan du også forsøge at forudsige, hvilke forbehold eller spørgsmål læserne sidder med omkring teksten og så bruge det som en slags bucket brigade for at holde på deres opmærksomhed.


Ram søgehensigten og fasthold læseren


Sørger du for at ramme folks hensigt eller slutmål med søgningen – hvad er EGENTLIG grunden til at de foretog søgningen – og bruge den gamle copywriterteknik med bucket brigades ned gennem teksten, øger du chancen for, at folk læser hele din tekst og får alle dine budskaber.

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

11.06.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
05.06.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
19.05.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
14.05.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
24.04.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
14.04.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser
30.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
18.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
12.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
09.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
03.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
25.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
17.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

09.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
01.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
30.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi, Tryghed

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

21.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

21.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

11.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
24.12.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
03.12.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
26.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
26.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

05.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring
25.10.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
29.09.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

23.08.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
21.08.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
01.07.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
14.06.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
05.06.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
30.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

22.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

22.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I løbet af de seneste år er de mindre virksomheder begyndt at fokusere på de sociale medier, fordi de fejlagtigt tror de kan kapre lokale kunder gennem Facebook. Dette sker på bekostning af aktivitet på deres hjemmeside eller helt manglende hjemmeside.

07.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
03.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
03.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

30.04.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Optimer dine resultater med den rette belysning

03.04.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

09.03.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

27.02.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

23.02.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Jeg giver dig nogle enkelte tips til beder placeringer i Google.

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her