Bloggen

3 simple tips til at booste dine placeringer og trafik

Er du lige sprunget ud som iværksætter, kan det være ren raketvidenskab, når du for første gang læser om SEO. Nogle virksomheder bruger flere hundredtusinder kroner på om året på online markedsføring, som i deres størrelse kan være et nødvendigt beløb, hvis man gerne vil forbedre sin online tilstedeværelse eller bibeholde den.

Det er dog ikke nødvendigt for en nystartet virksomhed, og slet ikke nødvendigt at bruge penge på et bureau i starten af sin tid. Du kan først og fremmest gøre brug af 3 simple tips, der kan medvirke til bedre placeringer i Google og i sidste ende mere trafik til din side. Jeg gennemgår et par af de tricks, som jeg ofte bruger hos kunder og ved det har en stor effekt, hvis det ikke er gjort i forvejen.

1. Intern linkbuilding

En af de størst undervurderede SEO discipliner er intern linkbuilding, som kan betegnes som de mange vejskilte ude på vejene i Danmark, der viser dig vej til storbyen, den mindre besøgte by og den meget lille by. Hvis du ikke laver intern linkbuilding på din side, kan Google have meget besvær ved at finde rundt på din side, og vide hvilken undersider som netop er den mest relevante ved en given søgning på Google.
Et eksempel på hvor vigtig intern linkbuilding er, når man ikke har særlig meget tekst på sin forside, hvis man har valgt strategien ”less is more”. Vinterservice er en dansk virksomhed med hovedfokus på snerydning. Som du hurtigt kan se, indeholder forsiden meget lidt tekst og kort indeholder ordet sne. Det ville have været mest optimalt, hvis forsiden indeholdt en tekst på 1890 ord vedrørende emnet.

Det eksakte antal ord kommer fra den seneste analyse fra Baclinko, der har analyseret flere millioner sider og placeringer i Google – du kan læse mere her.
For at Google kan kende forskel på de få undersider hos Vinterservice, har vi lavet intern linkbuilding til forsiden, når vi på nogle af undersiderne har nævnt relevante søgeord.

Hvis du sidder med din egen webshop, kan du relatere det til at linke fra dine kategorisider til produkter eller andre kategorisider, hvis du fx har en webshop om VVS-artikler, kan du linke til kategorien om vandhaner i teksten tilhørende håndvask kategorien. Ved at lave mange interne links til en given side, når man bruger et relevant ord i relation til undersiden giver du Google bedre information til at danne sig et overblik over din side.

2. CTR – Få klik til din side

Googles fornemmeste opgaver er at tilbyde det bedste resultat til deres daglige besøgende. Det betyder altså at vise de mest relevante sider på en hvilken som helst søgning. Hvis de ikke formår dette, vil de besøgende hurtigt gå over til de andre søgemaskiner, hvis de formår at klare opgaven beder. Google kigger på sidernes Click Through Rate (CTR), som siger noget om hvor stor en procentdel af de besøgende klikker på lige netop nr. 1, 2, 3 osv.

Hvis de fleste klikker på søgeresultat nummer 3 i stedet for nummer 1 og 2 på en given søgning, vil der ikke gå særlig lang tid før søgeresultatet på nummer 3, vil begynde at rykke sig i den positive retning. Det antages i denne sammenhæng at dem som klikker på søgeresultat nummer 3 vælger at blive inde på denne side, fordi de fandt det de søgte efter og ikke vælger at gå tilbage til søgeresultaterne og måske vælge et andet søgeresultat.

Nu tænker du sikker, hvordan man skal få folk til at klikke på lige netop din side i søgeresultaterne og hvordan det skal lade sig gøre, hvis du måske kun ligger nummer 3 eller lidt dårligere. Et simpelt men meget stærkt tip, er, at bruge følgende tegn: ⇒.

Et eksempel på dette trick, er teltudlejningsfirmaet Telttilfest.dk, der befinder sig i en hård branche inden for udlejning af billige festtelte. Det gælder om at tiltrække sig brugernes opmærksomhed inden det kommer ind på ens side. Hvis man kan få flere besøgende end siderne over sig i søgeresultaterne, vil man stille og roligt bevæge sig fremad.

 

3. Rich Snippets

Hvis du allerede nu tænker på de små stjerner du ser ude i Google, er disse også et led til en bedre CTR og dermed placeringer. Ved at give dine besøgende lov til at ”rate” din forside og undersider, vil denne bedømmelse blive vist ude i søgeresultaterne. Du kan dog ikke være helt sikker på at de vil blive vist, da det hele afhænger af Google.

Du skal være opmærksom på at det er meget nemt at manipulere med disse bedømmelser, da man først og fremmest selv kan bedømme sin side. Så stjernerne du ser ude i Google, er ofte kun sat ind på siden for at få mere opmærksomhed i forhold til dine konkurrencer i søgeresultaterne.

Du kan læse mere om rich snippets her.

Opsamling

For at lave en kort todo-liste til de næste par dage:
• Gå alle dine kategorisider, undersider, produktsider og forside i gennem for mulige links til dine interne sider
• Skriv mere fængende sidetitler
• Brug gerne symboler og tegn i dine sidetitler
• Implementer Rich Snippets

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Live streaming bliver brugt på mange spændende, kreative og forskellige måder. I dette indlæg ser jeg på live streamingens historie, og hvad den kan bruges til.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

I løbet af de seneste år er de mindre virksomheder begyndt at fokusere på de sociale medier, fordi de fejlagtigt tror de kan kapre lokale kunder gennem Facebook. Dette sker på bekostning af aktivitet på deres hjemmeside eller helt manglende hjemmeside.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Optimer dine resultater med den rette belysning

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.