Tags:
Kæmper du også om at bryde gennem marketingstøjen på nettet med dit firmas produkter og tjeneste. Så kan du med fordel se nærmere på, hvordan det gentagende gange lykkes de store gaming- og casino-huse at promovere nye spil og nye casino-sites online med succes. Læs her, hvordan de bærer sig ad!
Casino- og online gaming-branchen er der hvor pengene tjenes på internettet. Og på trods af at markedspladsen allerede er stopfyldt med konkurrenter, lykkes det gang på gang at skabe stor opmærksomhed og nye kunder til spil og casinosites.
Det skyldes, at de to brancher er ufattelig dygtige til at markedsføre sig på andre måder end de traditionelle med Google Ads og Facebook-annoncer.
Inden for casinobranchen er konkurrencen benhård. For ret beset sælger de forskellige casinoer stort set den samme vare: Muligheden for at spille de klassiske casinospil og poker online, samt et bredt udbud af spilleautomater. Så om du som spiller vælger det ene casino eller det andet, er lidt hip som hap.
Så det kan være svært at få ørenlyd, når du skal markedsføre et nyt casino. Især når både Google Ads, Facebook-annoncering og andre markedsføringskanaler her særlig restriktive regler for casino-annoncer.
Derfor bruger casinobranchen rigtig mange kræfter på blog-artikler og content marketing som f.eks. denne flotte infografik om, hvordan casinoer sikrer en bestemt udbetalingsprocent på spilleautomater.
De forskellige former for content marketing- og blogindhold enten afmystificerer teknikken bag spillene, tager livet af diverse fordomme om casinosites, eller giver tips og tricks til nye spillere.
Casinosites benytter også en masse affiliate marketing. Her giver de andre hjemmesider en fast procentdel af den omsætning, affiliate-sitet genererer gennem artikler, anmeldelser og andre casino-relaterede tekster med link til casinoet.
Begge marketingstrategier genererer masser af nye spillere til de forskellige sites. Oftest med ekstra gode bonuskoder som et ekstra incitament for de nye spillere. Det svarer lidt til at give dine kunder et værdifuldt bonusprodukt med i prisen, hvis de køber hos dig nu.
Nogle online-spil har det med at blive landeplager. Det gælder om noget det virkelig hotte Fortnite, der nu har været toppen af poppen i lige omkring en års tid. De har virkelig fundet nogle nye og utraditionelle veje til at markedsføre deres spil, som ligger langt fra de traditionelle metoder, spilleindustrien ellers har anvendt.
F.eks. hyrede Epic Games – firmaet bag Fortnite – det kendte koreanske band BTS til en optræden i Jimmy Fallon’s Late Night show, hvor de lancerede en Fortnite dansekonkurrence. Den gik ud på at danse, som nogle af de kendte karakterer fra Fortnite ville gøre det.
Epic Games har også brugt mange kræfter på andre former for viral marketing for spillet på Facebook og YouTube – oftest uden at nævne spillet overhovedet.
Så som du kan se, er der masser af andre muligheder for at markedsføre dine produkter online end de traditionelle Google Ads og Facebook-annoncer. Du skal bare være kreativ.
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.
Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.