Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 tips til affiliate marketing [og 1 idé til en god branche]

Affiliate marketing er blevet mere udbredt i løbet af de seneste par år, der primært skyldes mere information vedrørende emnet og en lang række gode kampagner fra diverse webshops. Du vil stort set kunne finde en affiliate partner inden for enhver branche, det kan være rigtig nyttigt, hvis man har stor viden omkring et emne eller kendskab til en branche. For vi kan ikke komme uden om det – en god affiliate side indeholder tonsvis af informationsrige artikler, som er skrevet med det gode indhold for øje og beriger læseren med vigtig information samt en hjælpende hånd til det endelige salg.

 

Vælg den rette niche

 

Størstedelen af dem jeg hjælper i gang med affiliate marketing går rundt med den tanke, at de ikke er kompetente nok eller nok inde i emnet og det er selvom de ved 1000 gange mere om emnet end jeg gør. Det er lige netop denne faktor 1000, der gør dem berettet til at lave en side omkring emnet. Det kan godt være de ikke kender emnet ned til mindste detalje, men de ved meget mere end stort set alle andre i befolkningen. Når man står i denne situation er man berettiget til at skrive indhold og opbygge en affiliate side, hvis ikke, vil jeg anbefale man ikke vælger emnet, da researchtiden vedrørende emnet kan overstige sin kommende indtjening – det virker kun i nogle brancher.

Når den rette branche er valgt, skal du have noget evidens for projektets sundhed – er det et emne som folk søger efter og hvilke søgeord eller sætninger er gode. Hvis der ikke er et acceptabelt antal søgninger per måned, vil det ikke blive en sund forretning. I stedet må du gå efter en af den branche jeg nævner i slutningen af dette indlæg.

 

Pristabeller?

 

Du vil med stor sandsynlighed sælge noget via din affiliate side ellers er det ikke særlig profitabelt på den lange bane. Hvis du skriver om boremaskiner eller et andet produkt, hvor du typisk kan have aftaler med flere end et firma, så bør du fremvise en pristabel på din side. Hvis du skriver om den helt nye boremaskine fra det her kendte mærke, kan pristabellen vise forbrugeren hvor det er billigst at købe – det virker mere uvildigt når de bliver præsenteret for flere virksomheder, og din side ikke konsekvent reklamerer for kun en side.

Hvis din affiliateside ikke guider brugerne til en bestemt boremaskine, men måske en side omkring skrotpræmie bil, vil det blive en anelse sværere at indlemme en pristabel. I dette tilfælde må man lavere reklamen lidt mindre tydelig, så man ikke bliver ramt af en bølge af brugere, der ikke tilgiver siden den reelle værdi, fordi siden er plastret til med reklamer for ét specifikt firma – det er nogo.

 

Tekst er altafgørende

 

Indhold er stadig den eller en af de faktorer, der har størst indflydelse på ranking anno 2017. Når du har fundet hvilken branche som du gerne vil starte en affiliate side om, skal du efterfølgende lave en søgeordsanalyse, men eftersom du har relativ meget viden inden for netop dette emne ved du måske allerede hvad folk søger efter? Jeg vil starte ud med at lave mindst 10 artikler af 1500-2000 ord vedrørende underemner. Fundamentet skal først bygges. Når du har skrevet disse forholdsvis lange artikler, skal du forfatte en artikel om det generelle emne, hvor du kan linke internt til underemnerne. Dette kaldes for intern linkbuilding og dette elsker Google.

Jeg anbefaler de omkring 10 stk artikler, fordi det giver et godt grundlag for at se om det er muligt at tjene penge på sin affiliate side. Hvis det er, er det en god tommelfingerregel at udgive et nyt indlæg hver uge.

1. Du udgiver nyt indhold som Google elsker
2. Du vil optage flere pladser i SERP
3. Mere trafik
4. Mere salg

 

#1 branche

 

En branche med fuld fart er siderne med online gavekort til alverdens ting, det er i sær oplevelsesgaver som sælger godt eftersom flere undersøgelser viser en oplevelse giver mere glæde fremfor en fysisk enhed.

Jeg er medlem af flere affiliate netværk, hvor jeg gang på gang ser gode tal for disse kampagner. Mange af produkterne er ligeledes relativ dyre og dette betyder alt andet lige en højere indtjening pr. solgt enhed. Den mest populære aktivitet hos flere af disse portaler, er muligheden for at gå rundt på den gamle lillebæltsbro. Du kan evt. lave en side med guides til hvilke gaver man skal vælge ”til ham”, ”til far”, ”til mor”, da antallet af søgninger på netop disse keywords er i høj kurs.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags:
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Live streaming bliver brugt på mange spændende, kreative og forskellige måder. I dette indlæg ser jeg på live streamingens historie, og hvad den kan bruges til.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi, Tryghed

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Optimer dine resultater med den rette belysning

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her