Tags:
Når du skal markedsføre din virksomhed på nettet, handler det om, at du sørger for at skille dig ud fra de andre. Det gør du ved at skabe en god blog, hvor du besvarer kundens spørgsmål, gør det tydeligt, hvordan dit firma adskiller sig fra andre, og ikke mindst gør det nemt for kunden at kontakte dig.
Der er som bekendt utrolig meget konkurrence om læsernes opmærksomhed på nettet. Det kan derfor være svært for dig at knække koden til, hvordan du skal vinde den konkurrence og få folk til at læse det, som du skriver. I denne case-gennemgang tages, der udgangspunkt i Glad Ejendomsservice, der er en af de virksomheder, der i praksis benytter disse 3 no-brainer tips.
Glad Ejendomsservice er en af de firmaer, der bevæger sig i et felt, hvor nettet ikke er det, som der taler til den typiske virksomhedsejer. Det har Glad Ejendomsservice set højt på og de har virkelig fået hul igennem til markedsføring på nettet. De har skabt en nem og overskuelig hjemmeside, hvilket selvfølgelig klart må være et af de vigtigste kriterier i forhold til at få læserne til at blive der. Derudover er der også tre andre vigtige lektier, som du kan lære af dem.
Vælger du at have en blog på din hjemmeside, er det vigtigt, at du sørger for rent faktisk at skrive indlæg, som dine mulige kunder vil læse. Derfor handler det om at besvare de vigtigste spørgsmål, som de måtte sidde med.
For Glad Ejendomsservice betyder det, at de for eksempel har blogindlæg om, hvad du kan gøre, hvis du har rotter, hvordan du bedst fjerner graffiti, og om du må save grene af dine naboers træer. Det er alle meget almindelige spørgsmål.
Måske er du bange for, at dine kunder så selv løser deres problemer, men ved at vise dem, at du har styr på, hvordan deres problemer skal løses, bliver det endnu mere sandsynligt, at de vil vælge dig. For eksempel kan de jo også med et blogindlæg finde ud af, hvor besværligt det egentlig er at fjerne graffiti på egen hånd.
På din hjemmeside er det selvfølgelig også vigtigt, at du sørger for at gøre det tydeligt, hvad du kan tilbyde din kunde. Hos Glad Ejendomsservice har de løst det helt simpelt ved, at hver arbejdsopgave har sit eget punkt i menuen, hvorunder du så kan læse, hvordan de kan hjælpe dig med det.
Derudover er det også vigtigt, at du i din uddybning af dine arbejdsopgaver, gør det tydeligt, hvordan du adskiller dig fra andre. Hos Glad Ejendomsservice lægger de for eksempel både vægt på, at deres gårdmænd har stor erfaring, og at de kan kombinere arbejdet som gårdmænd med arbejdet som gartnere.
Når du har fået kunden ind på din hjemmeside og fået vedkommende til at læse dit indhold, er det selvfølgelig også vigtigt, at han eller hun nemt kan kontakte dig. Hvis det bliver for besværligt at komme i kontakt med dig, dropper kunden det og finder et andet firma – også selvom vedkommende jo egentlig havde bestemt sig for at bruge dig.
Hos Glad Ejendomsservice har de en kontaktformular på alle sider, hvor du kan skrive navn, telefonnummer og e-mail og så kontakter de dig i forhold til opgaven. Dermed bliver det meget nemt for kunden at kontakte dem.
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.
Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.