IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Kunder som føler sig godt vejledt, køber mere i din webshop

Går du benhårdt efter salget i din webshop, skræmmer du kunderne væk. Men vejleder og rådgiver du dem, får du kunderne til at blive hængende. Især dem som er først på deres kunderejse og har brug for mere information. Føler de sig godt vejledt, er der større chance for, at de slår til og køber hos dig. Læs hvordan du vejleder dine kunder bedre.

Du kender godt de der butikker, hvor ekspedienten kommer stormende over til dig, så snart du kommer ind i butikken. Og selv om du straks siger, at du bare lige vil kigge, nærmest mandsopdækker ekspedienten dig hele vejen på din tur rundt i butikken. Ja, måske begynder ekspedienten ligefrem helt umotiveret en salgstale for et eller andet produkt, så snart du stopper lidt op ud for det.

Sådan en butik er det ikke sjovt at komme ind i. Oftest ender du da sikkert også med at flygte ud af butikken igen, og tænker, at der vil du aldrig sætte dine ben igen.

Sådan er det også med webshops, hvor de går benhårdt efter salget. De er oftest karakteriseret ved at være plastret til med slogans med "Skarpe Priser", ekstra store køb-knapper og nærmest ingen produkttekster. Et par produktbilleder, måske en TV-Shop-lignende video og så nogle produktegenskaber. Thats it!

Alle steder hvor du kommer frem, handler det om "Køb nu", "Bestil i dag" eller "Gratis fragt". Det er jo lige så slemt som den emsige ekspedient fra den fysiske butik.
 

Vær kundernes venlige vejleder


Kender du så også de der butikker, hvor ekspedienten viser sig at være en sand guldgrube af viden, når først du spørger om råd og vejledning. Det er en fed butik at komme i, specielt hvis du er ny inden for den slags produkter, som butikken handler med.

På nøjagtig samme måde har de besøgende det, som kommer til en webshop, der allerede på forsiden begynder at vejlede kunderne i at vælge det rigtige produkt. Det behøver måske ikke være så ekstremt, som den måde f.eks. webshoppen LEDProff har gjort det med en komplet grafisk indkøbsguide til LED-pærer.
 

Skriv en ærlig indkøbsguide


Med ideen med at have mange ord på forsiden, der beskriver webshoppens produkter og laver naturlig intern linkbuilding til dem, er rigtig god - både for kunderne og for shoppens placeringer i søgeresultaterne på Google. Det giver kunderne et godt udgangspunkt til at klikke sig videre til kategorisiderne, hvis de bliver linket til i fx forsideteksten eller en kategoritekst.

Google får samtidig et bedre billede webshoppen, da du "guider" dem hen til den rigtige side på webshoppen, når det netop omhandler det specifikke søgeord - du hjælper altså Google på vej og forstærker dine egne undersider med links og troværdighed.

På samme måde kan du bruge kategoriteksterne på siden til at vejlede kunderne i at købe den pågældende produktkategori. Det gøres bedst med en kort kategoritekst over produkterne, hvor du introducerer kategorien, det kan fx være flotte smykker til mænd, hvis sin websbop sælger smykker. Afslut den med at pege i retning af en længere guide, der så findes under produktkategorien.

Samme fremgangsmåde kan bruges til produktteksterne. Brug den korte produkttekst til de kunder, der allerede kender produktet og er klar til at købe. Skriv derefter den lange produkttekst til de kunder, der er først på deres kunderejse. De har brug for rådgivning, vejledning og overblik over produktets fordele, og hvordan det føles at eje det.

Skriv gerne mange ord om hvert produkt - for folk læser gerne meget mere, når de vil sikre sig, at de gør det rigtige køb. Top op med informative videoer og andet indhold, der viser, hvordan produktet anvendes i hverdagen.
 

Glem tilbudsrytterne


Metoden her virker rigtigt stærkt på de fleste kunder. Men glem alt om tilbudsrytterne, altså dem som gå målrettet efter den laveste pris. Det er oftest kunder, der ved, hvad de vi have, og nu blot er på jagt efter den billigste pris.

De starter deres jagt på PriceRunner eller andre prissammenligningssider, og er totalt ligeglade med, hvad du skriver på siden. For dem er der kun prisen der gælder. Så den slags kunder kan du ikke nå med dit indhold alligevel.

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

11.06.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
05.06.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
19.05.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
14.05.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
06.05.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
24.04.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
14.04.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser
30.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
18.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
12.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
09.03.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
25.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
17.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

09.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
01.02.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
30.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi, Tryghed

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

21.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

21.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

11.01.2018
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
24.12.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
03.12.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
26.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
26.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

05.11.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring
25.10.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
29.09.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

23.08.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
21.08.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
01.07.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
14.06.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
05.06.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
30.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

22.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

22.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I løbet af de seneste år er de mindre virksomheder begyndt at fokusere på de sociale medier, fordi de fejlagtigt tror de kan kapre lokale kunder gennem Facebook. Dette sker på bekostning af aktivitet på deres hjemmeside eller helt manglende hjemmeside.

07.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
03.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
03.05.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

30.04.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Optimer dine resultater med den rette belysning

03.04.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

09.03.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

27.02.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

23.02.2017
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Jeg giver dig nogle enkelte tips til beder placeringer i Google.

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her