Bloggen

Sådan får du folk igennem dine lange tekster på nettet

Skal du give dine websider de bedste muligheder for at komme til tops i søgeresultaterne, skal du have mange flere ord i teksten, end du tror. Gerne over 2.000 ord, viser statistikken. Og er teksten relevant, læser folk gerne hele teksten på nettet i dag. Især hvis du hjælper dem på vej med et gammelt copywriter-trick, som du får lige her!

Den tid er forbi, hvor ingen gider læse noget på nettet længere. For hvor det tidligere var trættende for øjnene og svært at overskue teksterne, giver moderne skærmteknologi samme læseoplevelse som på papir. Samtidig er vi med tiden også blevet bedre til at læse på skærmen og har lært os at håndtere tekster, som vi ikke nødvendigvis kan se enden på.

Skærmen er opdateret, men tekstkvaliteten er stadig den samme

Men kvaliteten af den tekst, vi får præsenteret på nettet, er ikke fulgt med tiden. Den er stadig skrevet efter den gammeldags opfattelse om, at ingen gider læse den alligevel.

Så derfor er de fleste webtekster noget arrigt møg, der oftest er skrevet af folk, der er så ringe betalt, at de ikke kan tjene en ordentlig timeløn, hvis de skal til at gøre sig umage. Det har samme effekt på tekstkvaliteten på nettet, som at skifte fra moderne, strømbesparende LED-pære og tilbage en gammeldags, strømhungrende glødepære.

Det er ikke smart!

Google straffer dig for dårligt indhold

For hvis du ikke allerede har opdaget det, så straffer Google dig, hvis din tekst ikke er i orden. Især deres kunstige intelligens Rank Brain og deres Penguin- og Panda-algoritmer kan vurdere tekstens kvalitet. Dels på hvor længe folk bliver på siden, dels på tekstens semantik og dels hvor godt teksten passer til folks hensigt med deres søgning.

Men der er mere!

Samtidig viser flere uafhængige analyser af søgeresultaterne, at de websider som har en unik, fængende tekster, der passer til folks hensigt med deres søgning og som er på over 2000 ord, har lettere ved at komme til tops i søgeresultaterne.

Hold folk længere på siden med de rigtige ord

Så du skal have mange, mange flere ord på dine websider og du skal holde folk længere på siden, for at få den så højt op i søgeresultaterne som muligt. Det lyder som noget af et kunststykke, men det kan faktisk lade sig gøre ved at bruge de rigtige ord.

Nu skal jeg vise dig hvordan!

Hemmeligheden er, at du med jævne mellemrum ned gennem teksten skal bruge nogle vendinger, som vækker folks nysgerrighed og får dem til at læse videre i teksten. Det er en teknik, som professionelle copywritere tidligere brugte til at drive folk gennem deres lange salgstekster.

De særlige vendinger gå under betegnelsen "bucket brigades", fordi de skovler læserne videre i teksten, på samme måde som spanden med vand vandrede gennem kæden af mennesker i gamle dage, når der var ildebrand.

Det er vendinger som:

  • Men det er ikke smart
  • Men vent, der er mere,
  • Nu skal jeg vise dig hvordan
  • Som om det ikke er nok
  • Bedst af alt
  • Nu
  • I øvrigt
  • Endnu bedre
  • Her er hvorfor
  • Ikke overraskende
  • På den anden side
  • Ser du
  • Tænk over det
  • Hvad betyder dette for dig?

Så ved at bruge disse vendinger med jævne mellemrum, holder du læseren fanget og på det nærmeste tvinger ham eller hende videre i teksten.

Det får de besøgende til at blive længere på siden og læse mere af din tekst, så der er en større chance for, at de får og forstår tekstens budskab - og det får Google til at sende din side opad i søgeresultaterne.

Tænk over det!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Live streaming bliver brugt på mange spændende, kreative og forskellige måder. I dette indlæg ser jeg på live streamingens historie, og hvad den kan bruges til.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

I løbet af de seneste år er de mindre virksomheder begyndt at fokusere på de sociale medier, fordi de fejlagtigt tror de kan kapre lokale kunder gennem Facebook. Dette sker på bekostning af aktivitet på deres hjemmeside eller helt manglende hjemmeside.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Optimer dine resultater med den rette belysning

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Jeg giver dig nogle enkelte tips til beder placeringer i Google.

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.