Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 stærke linkbuilding taktikker

Mangler du gode placeringer i Google? Så skyldes det ofte, at din side mangler indgående links. For selvom du har en lækker side med noget godt indhold, så kommer du ingen vejene i Google, hvis ingen linker til din hjemmeside.

Arbejdet med at skaffe links kaldes linkbuilding, og kan være en svær størrelse for mange virksomheder, da det både kan være en tidskrævende og en dyr opgave, hvis det ikke udføres rigtigt. Dog kan du hurtigt og nemt skaffe dig nogle stærke links, der kan skabe et stærkt fundament, hvis du aldrig har arbejdet med linkbuilding før. Når jeg arbejder med online markedsføring, for mine kunder, anvender jeg selv disse metoder.

1. Anskaffelse af links via mentions

 

Hvis din hjemmeside har lidt år på bagen, er der en stor chance for, at andre hjemmesider nævner dig, dog uden at de aktivt linker til dig. Disse links er nogle af de nemmeste at få fat i, da du allerede er nævnt på en hjemmeside.

Altså skal du blot hive fat i webmasteren og høre om du kan få et aktivt link retur.

Sådan gør du:
1. Lav følgende søgning i Google: intext: ”dinhjemmeside”-inurl:”dinhjemmeside.dk”
Herefter vil du blive præsenteret for resultater, hvor dit navn bliver nævnt, uden at din egen hjemmeside dukker op.

2. Hiv fat i webmasteren og få et aktivt link til din hjemmeside.

2.  Skriv testimonials til partnere/leverandører

 

Uanset om du driver en webshop eller massørklinik, så har du med sikkerhed et par leverandører & samarbejdspartnere. Udnyt det.
Lad os antage at du driver et pizzaria, hvor du får leveret ost fra Riberhus.

Riberhus har helt sikkert en interessese i at få flere pizzarier som kunde, derfor kan du høre dem ad, om du kan skrive et positivt testimonals på deres hjemmeside, hvor der samtidig linkes til dit pizzarias hjemmeside.
Ofte har disse leverandører og partnere nogle meget stærke sider, hvilket vil give en god linkværdi, når der linkes til din hjemmeside. Hvis du vil opnå den største succesrate med den type linkbuilding, så bør du ringe personligt til dine leverandører/samarbejdspartnere.

Du vil også opleve en markant større chance for at få lavet et testimonial/link, hvis du ringer ud, i forhold til at sende en mail.

3. Links fra rabatordninger og medlemsfordele

 

Rundt omkring på nettet findes der en masse større sider, der tilbyder deres læsere og medlemmer rabatter. Hvis du driver en webshop, er det oplagt at give en rabatkode. Driver du et konsulentfirma, kan du evt. tilbyde en gratis og uforpligtende snak.

Ved at lave helt almindelige Google søgninger som: ”Medlemsfordele”, ”Rabatordninger” og ”Medlemsrabatter”, vil du hurtigt finde frem til en række stærke sider, der tilbyder rabat til deres medlemmere og læsere.

Det kan være en god ide at lave en liste, hvor du lister hvilke sider du har tænkt dig at hive fat i. Løbende kan du opdatere listen, så du altid har styr på, hvilke sider du har fået et link fra, samt hvilke sider du skal hive fat i igen.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Live streaming bliver brugt på mange spændende, kreative og forskellige måder. I dette indlæg ser jeg på live streamingens historie, og hvad den kan bruges til.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi, Tryghed

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I løbet af de seneste år er de mindre virksomheder begyndt at fokusere på de sociale medier, fordi de fejlagtigt tror de kan kapre lokale kunder gennem Facebook. Dette sker på bekostning af aktivitet på deres hjemmeside eller helt manglende hjemmeside.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Optimer dine resultater med den rette belysning

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Jeg giver dig nogle enkelte tips til beder placeringer i Google.

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her