Bloggen

Content marketing i prisfikserede brancher

Det kan være sin sag at skulle udvikle en content marketing kampagne for firmaer, som sælger produkter og ydelser, hvor forbrugerne primært køber ind efter pris. For i den type markeder er forbrugerloyaliteten nærmest lig nul. Laveste pris er kongen. Så hvordan griber du det an, hvis du vil forsøge at skille dit firma ud fra det store larmende flertal, som lover den billigste pris.

Mange af de varer og ydelser som vi forbruger i hverdagen, er vi egentlig lidt ligeglade med, hvem der leverer – bare de er billigst. Det gælder f.eks. et produkt som fyringsolie  eller andre former for opvarmning. Her skal vi bare have mest for pengene. Så har vi fundet vores leverandør.

Opererer du inden for sådan en branche, kan det være svært at skille sig ud fra mængden af konkurrenter, der alle proklamerer, at de har den billigste pris. Mange forsøger sig med alt lige fra konkurrencer og til at købe sig til de sponserede placeringer i prissammenligningstjenesterne.

Men kundeloyaliteten forbliver lig nu. For næste gang kunden skal købe dit produkt, søger de endnu en gang på nettet – og råber en af konkurrenterne højere med sin billige pris, vinder de kunden.


Kan content marketing bruges til noget i sådan en branche?


Så er content marketing vejen at gå, når du skal forsøge at differentiere dig fra konkurrenterne i en prisfikseret branche?

Svaret er overraskende oftest “Ja”, hvis du griber det rigtigt an. Gør du det, kan du udnytte en af de såkaldte Cialdini-triggere, som vi alle er hardwired med fra fødslen. Det er nogle kognitive genveje, som vi siden urtiden har brugt til at sikre vores fortsatte eksistens.

En af dem hedder socialt bevis. Det handlede oprindeligt om, at når vi så, at andre mennesker kunne gå sikkert over isen om vinteren, var der også stor sandsynlighed for, at vi kunne komme sikkert over det tilfrosne vand. Altså: Jo flere vi ser, der gør eller vælger en ting, jo mere sikkert er det for os at gøre det samme.


Kunderne gengælder din tjeneste


En anden af disse triggere handler om, at vi hellere vil favorisere en, som har gjort noget godt for os, end nogen der ikke har gjort noget for os. Det er den trigger, supermarkederne udnytter, når de deler gratis smagsprøver ud. Og faktisk er det også den trigger, der gør, at vi falder for den laveste pris. For det firma som har den laveste pris, giver os i princippet flere penge, vi kan bruge til noget andet end f.eks. opvarmning.

Men hvad nu, hvis du tilbyder f.eks. en gratis, trykt bog, der fortæller boligejerne, hvordan de kan spare på den olie de har købt, ved at gennemgå huset, få optimeret energiforbruget og tætnet og efterisoleret utætte steder?

Så rykker du på balancen. For ved at bogen er trykt og kunden får den i hånden, får den en meget større værdi, end hvis det var en ”gratis e-bog”. Samtidig kan kunden få nogle konkrete besparelser ud af at læse bogen, der på sigt kan give ham eller hende flere penge mellem hænderne.

Så på den måde får du en eventuel lille prisforskel i forhold til de billigste konkurrenter til at se spiselig ud. Men det kræver en massiv markedsføring af den gratis bog i stedet for de vanlige reklamer om ”skarpe priser”.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Live streaming bliver brugt på mange spændende, kreative og forskellige måder. I dette indlæg ser jeg på live streamingens historie, og hvad den kan bruges til.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Tags:
Økonomi
Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

I løbet af de seneste år er de mindre virksomheder begyndt at fokusere på de sociale medier, fordi de fejlagtigt tror de kan kapre lokale kunder gennem Facebook. Dette sker på bekostning af aktivitet på deres hjemmeside eller helt manglende hjemmeside.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Optimer dine resultater med den rette belysning

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

Alexander Leo-Hansen

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Jeg giver dig nogle enkelte tips til beder placeringer i Google.

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.