Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

3 måder at få links ved hjælp af outreach

I min forrige artikel skrev jeg om vigtigheden ved en hurtig hjemmeside. Det er en af de mest vigtige faktorer, hvis man gerne vil opnå gode placeringer i Google. Hastighedsoptimering bliver dog overgået af en anden ting; linkbuilding. Linkbuilding er uhyre effektivt, fordi det skal ses som anbefalinger og det giver rigtig god mening. Lad os perspektivere det til den virkelig verden. Hvis du overvejer at erhverve en ny bil, vil du typisk spørge dine venner til råds eller andre i dit netværk. Hvis bil A får 10 anbefalinger fra venner og bekendte, men bil B får 50 anbefalinger fra andre i dit netværk, så vil stort set alle vælge bil B af den simple årsag af de ekstra anbefalinger – sådan fungerer Google i praksis. Google er dog smart. Hvis de 10 anbefalinger kommer fra en blanding af mekanikere, bilsælgere og FDM medarbejdere, hvorimod de 50 anbefalinger er fra folk uden nogen form for kendskab til biler – ja, så vælger du nok bil A selvom den har færre anbefalinger. Google værdisætter kvaliteten og relevansen af et link.

Jagten er altså gået ind på at skaffe links til sin side. Det kan gøres på flere forskellige måder, men i dette indlæg vil jeg fokusere på outreach-delen. Den anden del er den simple, men forholdsvis dyre måde, at man køber links hos relevante sider. Det kan sagtens betale sig at købe links hos andre, men det kan skam også betale sig at benytte outreach strategier til at skaffe mere troværdige links og ofte en del billigere. Så vil man gerne spare penge på sin online marketing strategi, kan man med fordel følge disse 3 steps.

1. Jeg har lavet dette, som du sikkert kan bruge

 

Denne metode er forholdsvis udbredt og det er den alene af den grund, at muligheden for at skaffe links og omtale til sin side er god. Lad os tage udgangspunkt i en virksomhed, hvis formål er at arrangere polterabend for deres kunder. De bliver nødt til at skabe noget content såsom et whitepaper, GIF, infografik og lignende, som de kan pushe ud til sider i deres branche eller hvor det giver mening at dele.

En polterabend kan i nogle tilfælde løbe lidt løbsk på grund af det store indtag af alkohol og vilde begivenheder, der bliver fundet på af ikke ædru personer. Idéen til en infografik er altså opstået. En infografik indeholdende forholdsregler, når man har og drikker alkohol samt hvad man skal gøre, hvis en akut situation opstår og der er behov for ambulance eller politi. Når infografikken er blevet produceret (husk at brug store bogstaver, animationer og rigeligt med farver), skal den sendes ud til personer og sider med interesse heri. Det kan være sider/portaler inden for fest- og nattelivsbranchen, nyhedssider, kommunale eller nationale sider, der gerne vil informere deres børn og unge omkring forholdsregler, når man er påvirket af alkohol og hvordan man let kommer i kontakt med en ambulance.

Jeg vil foreslå du sender ovenstående personer/sider en mail, det kræver ikke særlig lang tid at finde en e-mail via deres egen side, LinkedIn eller sågar Facebook. I mailen kan du skrive:

”Hej [navn her]

Vi har netop lavet en infografik vedrørende de forholdsregler man bør kende til, når man er under påvirkning af alkohol og hvordan man hurtigt kontakter hjælp, hvis man skulle gå hen og få brug for dette. Jeg kan se I har skrevet lidt omkring på Jeres side [indsæt link] og tænker i den anledning, at i vil fange Jeres besøgende en smule bedre, hvis i kan fremvise en infografik med de basale ting.

Du kan se hvordan vores infografik ser ud lige her [indsæt link]. Du må gerne indsætte den på Jeres egen side, hvis du blot husker at linke tilbage til kilden. Hvis du har kommentarer eller ændringer til den, må du endelig skrive elle ringe tilbage til mig :)

De bedste hilsener [navn her]”

Jeg har selv benyttet denne form for outreach og ved det kan give utrolig mange relevante links. Det eneste det kræver er, at få produceret et stykke content med værdi for de personer du skriver til.

2. Du kan tilføje mig på listen

 

Det er ikke ualmindeligt at finde et underside indeholdende links til anerkendte sider inden for en bestemt branche. Det kan være en informationsside vedrørende at rejse til udlandet, der linker til relevante ressourcer. Hvis du falder over disse og kan se du ”mangler” på listen, er det ikke særlig krævende at skrive en kort e-mail til siden, at din side også bør være en del af denne liste.

Denne form for links kan sagtens være gode og relevante. Måden du finder dem på er, at scanne dine konkurrenter for indgående backlinks. Hvis de får et link fra en underside, der kategorisk opremser dine konkurrenter, vil du med stor sandsynlighed komme på listen ved at sende dem en e-mail.

Den udvidede:

Scan blogs og informationssider for døde links. Hvis du finder et dødt link til en forhenværende side inden for samme branche som din egen, kan du skrive til siden og fortælle dem om det døde link. I samme mail beder du om et link til din egen side, fordi I måske har samme indhold eller berører emnet på en anden måde.

3. Gæsteindlæg

 

Hvis du er ekspert i et emne, er der gode muligheder for at tage kontakt til ligesindede i din branche og dele ud af din viden på deres side. Jeg har selv benyttet mig af denne form for linkbuilding, og generelt er folk meget glade for at blive kontaktet, fordi det er ”gratis” content på deres side og dermed sparet tid for dem.

Det er typisk man indleder sit gæsteindlæg med et forklare kort om sig selv, hvor man i dette stykke indsætter et link til sin egen side. Herefter begynder man at dele ud af siden viden i form af en guide eller brugbare tips. Det er vigtigt du skriver i et letforståeligt sprog, så de besøgende selv kan følge din guid eller udføre dine tips i deres egen dagligdag.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Live streaming bliver brugt på mange spændende, kreative og forskellige måder. I dette indlæg ser jeg på live streamingens historie, og hvad den kan bruges til.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En holdbar og velgennemtænkt markedsføringsstrategi er alfa og omega, når du starter ny virksomhed op. Sådan bærer du dig ad, når strategien skal planlægges.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi, Tryghed

Som økonomistuderende har jeg tilegnet vigtige redskaber til bedre forståelse af samfundsøkonomien og mikroøkonomi. Det er vigtigt, inden man springer ud i iværksætterlivet, at sin private økonomi kan tåle at blive væsentligt forandret og her tænker jeg på især den negative retning. I værste fald, er dit projekt ikke lige så elsket af andre, som du selv går og tror. Derfor skal din privatøkonomi være toptrimmet til det værste.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal du have fuld effekt af de nye, lange meta descriptions, som Google har kørt med siden midten af november i fjor, skal du fokusere teksten i dem på at overtale de besøgende til vælge dit søgeresultat frem for konkurrenternes. Det får du 4 konkrete tips til her

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Du kan sagtens selv tage produktbillederne til din webshop - og stadig få nogle gode og professionelle billeder. Med en fotoboks og et godt program til at efterbehandle billederne er du rigtigt godt kørende.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Økonomi
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Black Friday er efterhånden lige så stort herhjemme, som det er i oprindelseslandet USA. Traditionelt betyder det tilbudspriser langt under indkøbspris og andre fuldstændigt vanvittige tilbud. Men nu synes der at være en ny trend på vej, der i stedet giver kunderne merværdi og butikkerne mulighed for at promovere nye produkter.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation

Et foredrag om at bryde vanens magt, kan være jeres første skridt foran konkurrenterne. For gør du og dit firma, som I altid har gjort, får I de samme resultater, som I er vant til. Er de ikke gode nok, skal I gøre op med jeres vanetænkning og lægge en ny kurs.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du formår at undgå disse 9 klassiske SEO fejl eller får dem fikset med det samme, vil jeg garantere et boost i dine nuværende placeringer

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Der findes et hav af online værktøjer til optimering af salget på sin webshop eller for at opnå mere viden om sine kunder og deres søgevaner.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I løbet af de seneste år er de mindre virksomheder begyndt at fokusere på de sociale medier, fordi de fejlagtigt tror de kan kapre lokale kunder gennem Facebook. Dette sker på bekostning af aktivitet på deres hjemmeside eller helt manglende hjemmeside.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Vil du skille dig ud blandt din konkurrenter - og blive husket? Så læs med her.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Optimer dine resultater med den rette belysning

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Servicér dine kunder med en opdateret menu og specifikke kalorietal på menuen

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du gerne vil opnå bedre placeringer på lokale søgninger, skal du læse dette korte indlæg.

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kom godt i gang med online markedsføring af din webshop og boost dit online salg

Alexander Leo-Hansen
Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Jeg giver dig nogle enkelte tips til beder placeringer i Google.

Iværksætter, stud.polit og konsulent inden for online marketing

Alexander Leo-Hansen studerer til daglig ved Københavns Universitet, hvor han læser økonomi. Ved siden af studiet hjælper han virksomheder med SEO, linkbuilding og Google AdWords. Derudover ejer han en af Danmarks største studieportaler, Skoleanalyser.dk, der hjælper gymnasieelever med at opnå bedre karakterer. Det seneste projekt Alexander arbejder på, er salg og køb af bitcoins via Coinbox.dk.

Alexander vil her på IVÆKST bloggen dele ud af sin viden vedrørende SEO, content marketing, linkbuilding, PPC og konverteringsoptimering.

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her