Uanset hvilken virksomhed du har, er det i dag afgørende at være til stede online. Men det er ikke nok blot at være der, du skal også vise de potentielle kunder at du har en troværdig forretning. Her er det vigtig at sætte fokus på din hjemmeside, da den repræsenterer din virksomhed, og derfor skal give et godt og ikke mindst troværdigt indtryk af din forretning.
Når det handler om troværdigheden på din hjemmeside, er førstehåndsindtrykket afgørende for, hvilket indtryk din hjemmeside giver for de potentielle kunder.
Nye brugere af en hjemmeside bruger få sekunder på at danne første indtryk og beslutte om det er en relevant hjemmeside. Derfor skal du som det første sætte fokus på, om din hjemmeside har et godt førstehåndsindtryk.
Det handler i høj grad om designet på din hjemmeside. Det er vigtigt at hjemmesiden er flot designet og er overskuelig for nye brugere. Hvis din hjemmeside virker rodet og er svær at overskue efterlader det et dårligt indtryk til at starte med og det virker samtidig utroværdigt.
Sørg for at teksterne på hjemmesiden er overskuelige og suppler med gode billeder, der fortæller noget om det din virksomhed kan hjælpe med.
For at din virksomhed er troværdig, er det vigtigt at de potentielle kunder mulighed for at læse om virksomheden og medarbejderne.
Det er sværere at skabe en god relation til kunder i online forum, da der ikke er den samme kontakt.
Men du kan skabe en lille relation alligevel, ved fx at skrive om hvordan virksomheden er startet og hvad idéen bag virksomheden er.
Det er samtidig en god idé at have billeder af medarbejderne, så man kan se hvem der egentlig står bag virksomheden og hvem det er muligt at kontakte.
Og så skal dine kontaktoplysninger selvfølgelig så fremme, så de er nemme at få øje på.
Jo flere kontaktoplysninger jo mere troværdig virker din hjemmeside. Hav derfor gerne adresse, mail, telefonnummer og hvilke oplysninger du ellers kan putte på stående fremme.
En troværdig hjemmeside skal selvfølgelig også være en sikker hjemmeside. Hav SSL på din hjemmeside, så sikkerheden er i top for brugerne og de kan se at din hjemmeside er helt sikker at besøge.
Hvis du er en webshop, er det vigtigt at have e-mærket så de potentielle kunder ved at det er sikkert Sæt fokus på troværdigheden på din hjat handle med din virksomhed.
Det sidste punkt, for at gøre din hjemmeside troværdig er at vise dine referencer og anbefalinger fra tidligere kunder frem.
Anbefalinger fra tidligere kunder er en af de bedste måder at vise nye kunder, hvorfor de skal vælge netop din forretning frem for dine konkurrenter.
Hav derfor anmeldelser, evt. fra Trustpilot fremme på din hjemmeside, så brugerne kan se hvad tidligere kunder synes om din virksomhed.
En måde at gøre det på, kan fx være ved at lave et afsnit på din side, hvor du viser anmeldelserne frem. Det har de fx gjort hos LuggageHero, der tilbyder bagageopbevaring i København. På deres side er der et afsnit ca. midt på siden med et udsnit af anmeldelser fra deres tidligere kunder.
Måden som LugageHero gør det på er en ud af mange muligheder for at vise dine anmeldelser frem.
Partner, Obsidian Digital
Sasa Kovacevic arbejder til dagligt som Head of SEO og e-commerce specialist hos search bureauet Obsidian Digital i København og Aarhus. Sasa hjælper virksomheder med at få større synlighed i søgemaskinerne ved hjælp af Google AdWords, søgemaskineoptimering og andet marketing. Sasa arbjeder på et strategisk og praktisk plan, hvilket sikrer kunderne et 360 graders tilgang til forretningen.
Sasa vil på IVÆKST bloggen bidrage med viden om SEO, PPC marketing, konverteringsoptimering, salg, motivation og alt hvad der ellers rører sig indenfor SEM universitet.
Følg Sasa på og hans egen blog.