Tags:
<p>Har du en virksomhed, hvor det er tid til i rykker online og får markedsført på de populære sociale medier, så kommer der her en vejledning til, hvor i bør gøre det og hvordan.</p>
<p><strong>Brug de rigtige metoder til markedsføringen online</strong></p>
<p>Det meste af handel sker fra søgninger på Google, annoncer fra Facebook og instagram. De steder hvor dine kunder bruger mest tid, er hvor de ofte får inspiration til produkter, de køber i deres købsface. Det kræver dagligt vedligeholdelse, for at forblive på de sociale medier og holde sine kunder i snor.</p>
<p>Mange kæmper for at knække koden, og hvis du ikke kan få en ide om, hvilken platform du skal annoncere på ved hjælp af denne artikel, kan du på <a href="https://makeitmedia.dk/" rel="nofollow">https://makeitmedia.dk/</a> få hjælp fra specialister i social media marketing.</p>
<p>Først skal du undersøge, hvor din målgruppe bruger mest tid, så du kan annoncere på det rigtige sociale medie.</p>
<p><br />
<strong>Dette skal du starte med i din SOME-strategi</strong></p>
<p>Først skal du overveje, hvad dine mål for din SOME-strategi skal være. Disse mål bruger du så til at sætte resten af din strategi. Nogle mål du kan sætte til at starte med, kan enten være en forøgelse af dit brand kendskab, opnå højere salg online eller få mere trafik på din hjemmeside.</p>
<p>Skriv dem ned efter hvad du helst vil opnå og brug rent faktiske numre, du gerne vil opnå. Det kunne være at forbedre online salg med 20% i 4. kvartal, gennem promoveringer på Facebook.</p>
<p>Herefter skal du fastsætte, hvilke sociale medieplatforme der er de rigtige for dig. Det gør du ved at forstå din målgruppe og hvilke sociale medier de bruger. Så skal du opsætte dit sociale medie bruger.</p>
<p><br />
<strong>Undersøg hvad dine konkurrenter gør</strong></p>
<p>En smart måde at komme ind i det hele på og finde ud af, hvor ofte du skal slå noget op på de sociale medier, er ved at se hvad dine konkurrenter gør. Hvor mange følgere har de, hvad poster de og hvor ofte gør de det. Samt hvad er deres gennemsnitlige likes og kommentarer.</p>
<p>Herefter skal du selv opsætte et skema over, hvornår du skal slå ting op på medierne og hvad det skal være. Så er det tid til, du prøver at opsætte din første annonce eller opslag.</p>
<p>Når du har opsat dine annoncer på de forskellige platforme, som du skal bruge, så skal du dele det med din egen hjemmeside, din e-mail liste og sende en mail til dine ansatte. Sørg for at få ordet ud alle de steder, som du kan.</p>
<p><strong>Husk at følg med hvordan det går</strong></p>
<p>Det er utrolig vigtigt, du holder øje med, om der sker fremgang i de mål, du opsatte i starten. Hvis det ikke går som forventet, bør du enten lave om, eller optimere i dine ønskede mål.</p>
<p>Vi håber denne guide, har kunne hjælpe dig med at få et overblik over, hvad du skal gøre, for at komme på de sociale medier med din virksomhed.</p>
Partner, Obsidian Digital
Sasa Kovacevic arbejder til dagligt som Head of SEO og e-commerce specialist hos search bureauet Obsidian Digital i København og Aarhus. Sasa hjælper virksomheder med at få større synlighed i søgemaskinerne ved hjælp af Google AdWords, søgemaskineoptimering og andet marketing. Sasa arbjeder på et strategisk og praktisk plan, hvilket sikrer kunderne et 360 graders tilgang til forretningen.
Sasa vil på IVÆKST bloggen bidrage med viden om SEO, PPC marketing, konverteringsoptimering, salg, motivation og alt hvad der ellers rører sig indenfor SEM universitet.
Følg Sasa på og hans egen blog.