Tags:
Facebook er stadig den største platform, inden for sociale medier. Hvis man kigger på Amerikanske statistikker, viser de at 41% af de amerikanske brugere er over 65. Derfor er platformen stadig god til, at ramme det ældre segment.
Men det vigtige er, at man kigger på sit marked. Er de at finde på Facebook, så er det et godt sted, at lave kampagner. En af de gode ting ved Facebook er, at folk bliver hængende. De fleste brugere, er nemlig inde, og tjekke Facebook dagligt. Men det er vigtigt, at man kender den målgruppe, som man vil ramme med sine Facebook kampagne.
Hvis man gerne vil ramme, det yngre segment kan man bruge Instagram. Specielt den lidt nyere feature ’stories’, er populær. Den gør det nemt og enkelt, at interagere med sin følgere og kunder. Derfor bør man også starte med, at bruge stories, hvis det giver mening for ens virksomhed. Især hvis ens målgruppe er folk under 30, er Instagram stedet, man skal reklamere. Den primære alder for Instagrams brugere, er nemlig under 30. Dette er den store forskel, på Facebook og Instagram.
God Content er stadig vigtigt
Der har de seneste år, været meget snak om content. Mange har ment, at content var død. Nogen mener at content ikke længere er vigtigt, fordi de sociale medier har taget over. Men dette er langt fra rigtigt, god content er næsten vigtigere nu, end det tidligere har været. Især hvis man snakker SEO, er ens content en vigtig faktor.
Ens content skal ikke kun være fyldig, den skal også være super relevant, og kvaliteten skal være god. Derfor er det altid en god ide, at sørge for, at ens content er velstruktureret, læsevenligt, og har indhold af høj kvalitet. Der er en fordel for dig, der tror på god content. Hvis konkurrenterne ikke gør, har du nemlig her en kæmpe konkurrencefordel. Det kan betyde rigtig meget for din omsætning, om din content er værdifuldt.
En af de ting som har vakt opsigt, og fået virksomheder til at genoverveje, hvordan de strukturerer deres data, er ERP-systemer. Helt konkret kan man med et ERP-system nemt holde øje med, hvad der kommer ind og ud af sin virksomhed. Man kan derfor samle alt data på ét sted, hvilket gør arbejdsdagen for medarbejdere mere effektiv. Der er flere årsager til, at flere og flere virksomheder implementerer systemet, og vi har listet nolge af de vigtigste nedenfor:
1. Du undgår for meget dobbeltarbejde, og du minimerer procentdelen af administrativt arbejde hos medarbejderen.
2. Du får et større overblik i din virksomhed.
3. Arbejdstimerne bliver mere effektive, hvilket er et fordelagtigt konkurrenceparameter i alle brancher.
Ligesom content, har der også været meget snak, om e-mail marketings effekt. Men hvis der er noget, som e-mail marketing stadig ikke er, så er det irrelevant. Faktisk har man i 2019, stadig en af de højeste konverteringsrater på e-mail marketing. Men en af de store trends, inden for e-mail marketing er, at det skal være mere personligt. Man skriver ikke længere ’man’, men ’du’ og man skal sørge for, at gøre ens e-mails så personlige, som overhovedet muligt.
Hvis man sørger for, at gøre dette, vil man kunne skabe masse af salg, igennem sin e-mail marketing. Til gengæld vil man kunne opleve det modsatte ved, at lave upersonlige spammails. Dette vil kunne betyde, at folk framelder sig ens mailliste.
Partner, Obsidian Digital
Sasa Kovacevic arbejder til dagligt som Head of SEO og e-commerce specialist hos search bureauet Obsidian Digital i København og Aarhus. Sasa hjælper virksomheder med at få større synlighed i søgemaskinerne ved hjælp af Google AdWords, søgemaskineoptimering og andet marketing. Sasa arbjeder på et strategisk og praktisk plan, hvilket sikrer kunderne et 360 graders tilgang til forretningen.
Sasa vil på IVÆKST bloggen bidrage med viden om SEO, PPC marketing, konverteringsoptimering, salg, motivation og alt hvad der ellers rører sig indenfor SEM universitet.
Følg Sasa på og hans egen blog.