Tags:
Mange iværksættere kan have en god ide, som de gerne vil sætte på markedet. Selvom ideen kan være rigtig god, kan der være essentielle dele der glipper, som resulterer i mindre succes end håbet. Her kommer en beskrivelse af noget du kan gøre, for at opnå mest succes i din virksomhed.
Som ny virksomhed på markedet kan det være svært at vide, hvor vigtig markedsføringen egentlig er. For det at have en god ide, burde jo være nok i sig selv? Men nej. For hvis ikke din målgruppe kan læse og se dit produkt, vil de vælge et andet alternativ.
Der findes flere former for markedsføring. De traditionelle er billboards, tv-reklamer og generelt reklamer på plakater i byen og på busser. Disse er stadig effektive, men da verden bliver mere og mere digitaliseret, er det vigtigt at markedsføre online. Som ny virksomhed vil det være svært at vide, hvordan man skal gøre dette.
Når kunder søger på produkter eller servicer, som er noget i tilbyder i jeres virksomhed, skal kunderne kunne finde jer på nettet. Kommer der andre alternativer først, når de søger, vil de højst sandsynligt vælge en af dem.
Som nævnt, skal i prøve at ligge øverst på søgeresultaterne på Google. De fleste kunder bruger Google til at søge, hvilke produkter de skal vælge. Google går ind og ser på din hjemmesides indhold og ser hvor mange andre virksomheder og kunder, som har anbefalet jer eller snakket om jer. Det kræver derfor et godt omdømme, som man ikke får på 2 sekunder.
Først og fremmest bør i opbygge en hjemmeside, hvor indholdet skal være virkelig godt. Her er billeder og videoer af produkterne super vigtige. Google ser nemlig, hvor godt content i har. Ha’ en overskuelig webside med en menu, hvor det er nemt at navigere rundt blandt de forskellige kategorier og som loader nemt, ingen kunder gider vente på at siden loader i lang tid. Herefter skal i lave gode beskrivelser af produkterne med billeder til.
Foruden hjemmesiden kan i markedsføre på sociale medier. De fleste har adgang til sider som Facebook. Det er derfor muligt at annoncere, så i rammer jeres præcise målgruppe. Der findes forskellige virksomheder, som kan hjælpe jer, hvis det er for uoverskueligt, som en værende en ny virksomhed.
Det er de færreste, som ved, hvor vigtig beliggenheden for en virksomhed er. Når kunder skal besøge jer, skal det være let at komme dertil. Det samme gælder for jeres medarbejdere. Det er ikke alle, der har bil til rådighed, så de offentlige transportmidler bør være en mulighed. Derudover skal virksomhedens facade se godt ud, så den ikke ligner en nedlagt bygning. Det første indtryk gør nemlig rigtig meget.
Som ny virksomhed er det ikke altid let at finde en god beliggenhed, og ofte har man ikke råd. Det er dog vigtigt, hvor virksomheden ligger og det kan derfor være en god investering at låne penge til den rigtige bygning og beliggenhed. På Kviklaan-guide.dk kan du få den ultimative guide til de bedste kviklån i 2019.
Som chef i en virksomhed, er det utrolig vigtigt at sætte pris på sine ansatte. Det er de vigtigste redskaber i en virksomhed. De er med til at genere succes, da de gør en stor del af arbejdet. Har du gode ansatte, hvor de har de bedste midler, vil de også producere mere og arbejde bedre.
Sørg for at motiver dine ansatte, da det gør meget. Giv dem bonusser ved god arbejdsindsats og forkæl dem med en god kaffemaskine til virksomheden. Teambuildings arrangementer er også utrolig vigtige og hjælper med at skabe gode sociale arbejdsvilkår.
Foruden facaden på bygningens udseende, skal det indvendige også se godt ud. Igen, er det indtrykket kunderne får, der er vigtigt. Sørg derfor for, at indretningen er elegant og let at overskue, hvilket også vil være bedre for dine medarbejdere. De rigtige vægfarver kan også skabe motivation og tilfredsstille sindet for både kunder og medarbejdere.
Partner, Obsidian Digital
Sasa Kovacevic arbejder til dagligt som Head of SEO og e-commerce specialist hos search bureauet Obsidian Digital i København og Aarhus. Sasa hjælper virksomheder med at få større synlighed i søgemaskinerne ved hjælp af Google AdWords, søgemaskineoptimering og andet marketing. Sasa arbjeder på et strategisk og praktisk plan, hvilket sikrer kunderne et 360 graders tilgang til forretningen.
Sasa vil på IVÆKST bloggen bidrage med viden om SEO, PPC marketing, konverteringsoptimering, salg, motivation og alt hvad der ellers rører sig indenfor SEM universitet.
Følg Sasa på og hans egen blog.