IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Læs mere
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Du kan stadig nå det – 3 tips der øger julesalget i din webshop

Juleræset er over os, og rigtig mange danske webshops har allerede været ude i god tid med at forberede deres shop på til årets julegavesalg. Gode placeringer i SERP er naturligvis alfa og omega for at webshopejeren skal få en vellykket juletid, men nu nærmer vi os den 24. december, og det bliver sværere og sværere at rykke frem på Google på så kort tid.

For et par uger siden drøftede jeg mulighederne for et bedre julesalg med Tim Petterson fra Dressme.dk, og han lovede mig en større julegave, hvis jeg kunne øge hans juleomsætning med mindst 10 % i forhold til julesalget i 2012.

Jeg sagde selvfølgelig ja, og her får du mine 3 tips til, hvordan jeg øger omsætningen hos Dressme.dk med mindst 10 % i den kommende måned og forhåbentlig også fremadrettet.

Der er naturligvis ingen, der stopper dig fra at implementere disse 3 tips i din egen webshop ☺
 

Tip 1: Kom juletvivlen i møde med det samme

Folk er altid mere i tvivl om byttereglerne og pakkeafsendelse i juletiden end resten af året. Morten Vadskær har skrevet et glimrende blogindlæg om dette og mange andre tips til julehandlen.

For at supplere SERP har jeg fået designet et stykke grafik til headeren med ”byt dine julegaver indtil D. 10/1-14”. Virker det? Det er svært at splitteste lige nu og her, da vi kun har en enkelt måned at gøre godt med, men ifølge Dressme.dk’s tidligere data fra Google Analytics (non-provided er jo trådt igennem), så er bytte-julegaver-dato et af de spørgsmål, der bliver stillet mest i december måned.


Øg julesalget IVÆKST bloggen Dressme Sasa Kovacevic Webshops Netbutik


Min mavefornemmelse fortæller mig, at det er noget som vil få Tims besøgende til at tilføje varer til kurven. For yderligere at supplere SERP og grafikken i headeren er jeg i gang med at lave en FAQ, som er 100 % målrettet alle julespørgsmålene. Denne FAQ kan Tim med fordel genbruge hvert eneste år, hvilket betyder, at det er en fin tidsinvestering, da det hjælper hans besøgende, og dermed forhåbentlig øger salget i julen.
 

Tip 2: Benyt brugeranmeldelser ved checkout

Der har det sidste stykke tid været en del debat om effekten og troværdigheden af Trustpilot. Jeg vil ikke gøre mig selv til dommer overfor Trustpilot, men personligt tror jeg ikke på, at Trustpilot – som brand – giver den ønskede effekt. Brugerinvolvering og anmeldelser er derimod en helt anden sag.

Jeg implementerede herfor en splittest med brugeranmeldelser for at måle, om disse øger konverteringsraten i shoppen.


Øg julehandlen Webbutik Netbutik Webshop Optimering IVÆKST Bloggen


Efter en 14 dages tid trak jeg data ud af Google Analytics, og følgende kom frem:


Webshop konverteringsoptimering gode råd IVÆKST Bloggen Sasa Kovacevic


Der er slet ingen tvivl om, at der er sket noget ☺ Udover konverteringsfrekvensens stigning, så er gennemsnitsordren ligeledes gået op. Disse data er kun baseret på 14 dage, men min mavefornemmelse fortæller mig alligevel, at Tim kan forvente endnu mere salg i julen 2013 sammenlignet med de forgående år.
 

Tip 3: Skab mersalg med Facebook retargeting – det er gratis!

En forholdsvis lavthængende frugt – som du også kan bruge i din webshop – er retargeting på Facebook igennem Adroll.dk. Ganske kort betyder det, at Dressme.dk viser annoncer på Facebook til folk, som allerede har besøgt shoppen.

Det smarte ved Adroll.com er, at du annoncerer på Facebook men gennem Adrolls eget interface. Med andre ord skal du slet ikke oprette annoncer på Facebook, som ellers kan være en utrolig kedelig oplevelse grundet et dårligt interface.

Nå ja, og så er der den mindre detalje, at det er gratis i 14 dage, og du får sat 60 dollars ind på kontoen.

Jeg har oprettet denne annonce for Dressme.dk, hvor fokusset ligger på salg af nytårskjoler:

Webshop optimering konvertering julesalg IVÆKST Bloggen Gode råd

Ovenstående annonce har kørt i 10 dage, og har genereret 14 salg fra 88 klik. Det er en konverteringsrate på næsten 16 %. Der er absolut ingen grund til ikke at bruge Facebook retargeting igennem Adroll.com, da det er gratis og giver dig flere salg i juletiden.

Ejeren bag dressme.dk som også driver webshoppen petty.dk, her har jeg også med stor succes benytte taktikkerne med retargeting. En stor, og måske lidt overset gevinst ved retargeting er at brandet øges hos dem som ser reklamerne igen og igen, og det er en gevinst der ikke umiddelbart kan måles i klik eller salg fordi kunden måske vælger at besøge URL'en direkte pga. det øget kendskab.

Det var alt for denne gang. Mon ikke Tim ender med at give mig en julegave i år?

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Head of PPC

Sasa Kovacevic arbejder til dagligt som Head of PPC og e-commerce specialist hos search bureauet Obsidian Digital i København og Aarhus. Sasa hjælper virksomheder med at få større synlighed i søgemaskinerne ved hjælp af Google AdWords, søgemaskineoptimering og andet marketing. Sasa arbjeder på et strategisk og praktisk plan, hvilket sikrer kunderne et 360 graders tilgang til forretningen.

Sasa vil på IVÆKST bloggen bidrage med viden om SEO, PPC marketing, konverteringsoptimering, salg, motivation og alt hvad der ellers rører sig indenfor SEM universitet.

Følg Sasa på Google+ og hans egen blog.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

08.11.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
24.10.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
19.10.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
05.10.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
20.09.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
18.08.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
15.08.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
25.07.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: IT
04.07.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
09.05.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring, Økonomi, Salg
25.04.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Salg
22.03.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis en virksomhed har i tanke at gøre brug af Snapchat som markedsføringsstrategi, er det vigtigt at overveje medieplatformen som helhed og i relation til virksomheden selv samt dens formål med online markedsføring og produktorientering. Følgende artikel giver dig og din virksomhed tips og trick til brugen af Snapchat som markedsføringsstrategi og giver eksempler på samme for konkret orientering.

10.03.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Der er forskel på nu og dengang, og i SEO branchen er ”dengang” ikke mere end et par år tilbage, når snakken falder på de – for nogen – notoriske SEO tekster. Billedet ser noget anderledes ud i dag end for blot få år siden. Den gode SEO tekst handler i dag i bund og grund om at give værdi for den, der læser den.

28.02.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvordan bliver man ved med at finde gode søgerod? 

21.02.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

God kundeservice online er vigtig. 

02.02.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Arbejder du med Facebook annoncering som en del af dit arbejde, sidder du formentlig og bruger de samme annoncemålsætninger, når du sætter kampagner op.

11.01.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Facebook annoncering er en effektiv måde at annoncere på, når man har et produkt, man gerne vil have eksponeret for den rigtige målgruppe.

05.01.2017
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Finansiering

Regeringens vækstplan er godt nyt for iværksættere, der har problemer med finansiering. Vækstplanen indeholder nemlig flere udspil, som gør det nemmere at investere i iværksættervirksomheder.

31.12.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

2016 var et rigtige godt år for e-handlen. Både antallet af webshops herhjemme samt omsætningen fra e-handlen er steget markant. Denne udvikling tiltrækker naturlig mange nye digitale iværksættere, der skal stifte bekendtskab med at drive en webshop for første gang.

09.12.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring
15.11.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Google AdWords

Har du en online forretning, kan du ikke komme udenom Google AdWords. Mere og mere af Googles trafik ender på PPC-delen, og du har mulighed for at blive vist for søgeord her-og-nu, hvorimod du med SEO bliver nød til at vente tålmodigt før du kan høste frugten af dit arbejde.

03.11.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Det kan være ganske frustrerende, at have brugt en masse tid og energi på at have opbygget en flot og kreativ webshop, som man føler har det hele, undtaget kunder der i virkeligheden køber produkterne. Her kommer der nogle tips til, hvordan man kan forbedre sin konverteringsrate, og derved få gang i salget.

31.10.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Den stigende brug af internettet og derved Google, har medført en stigende konkurrence om trafikken i Googles søgeresultater. Der er stor forskel på, hvem der løber med trafikken, når der søges på specifikke søgeord, og det er derfor essentielt for succes, at ligge i den absolutte top i Google søgeresultater.

04.10.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation

Du har sikkert oplevet det, og måske endda også været skyld i dem – drabeligt kedelige præsentationer, hvor øjenlågene føles tungere for hvert powerpointslide. Det mest skræmmende er, at disse præsentationer ikke kun forekommer på studiet – du oplever det også hos store og velrenommerede virksomheder, som alt andet lige lever af at skulle overbevise deres kunder om, at de er perfekte til jobbet. Nogle vil mene, at det handler om det sagte og kolde tal nærmere end det visuelle udtryk, men som med alt andet, vurderer du pakken på dens indpakning.

30.09.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis man vil klare sig godt i et konkurrencepræget marked er det afgørende, at man kan rekurrere de bedste talenter og ikke mindst udvikle dem. Desværre er dette svært inden for online marketing navnligt fordi, at der ikke er ret mange – relativt set – der har fået øjnene op for det kæmpemæssige potentiale, der ligger indenfor online marketing og de muligheder, som en karriere kan give. Hvis vi som branche, land og industri gerne vil fortsætte med at vokse er det afgørende, at vi bliver bedre til at markedsføre os selv og finde de helt rigtige talenter.

26.08.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

SEO er en uendelig proces, som udvikles konstant, og det er derfor ikke bare en liste, hvor du kan krydse alle felterne og læne dig tilbage. SEO er en løbende proces, som skal holdes ved lige. Det hænger sammen med Googles evigt ændrende algoritme.

19.07.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Google AdWords

Vi kender det alle sammen. For et par dage siden ledte du efter noget på en hjemmeside og nu dukker der en annonce op alle vegne fra denne hjemmeside, imens du surfer på nettet. Det er et klassisk eksempel på display remarketing. Og selvom det kan udløse flere salg, skyder man dog oftest med spredehagl. For hvis du var inde og lede efter en billig iPhone i fredags, men endte med at købe den et andet sted, så køber du nok ikke en mere, bare fordi du ser denne annonce

09.06.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation

Jeg får jævnligt henvendelser fra folk, der gerne vil være iværksættere. Og det glæder mig! For hvis der er noget vi virkelig har brug for herhjemme, så er det, at vi bliver bedre til at starte vores egne virksomheder. For selvom det indbefatter en hvis risiko, så er glæden ved at lykkes med sit projekt større end noget andet man kan forestille sig – og netop den følelse under jeg alle!
En af de spørgsmål som jeg får igen og igen er, hvordan man kommer i gang. Hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal sælge eller tilbyde? Jeg har selv stået i samme situation flere gange og min erfaringer har lært mig, at der findes mange veje til at finde din næste gode ide. Her er der fem muligheder!

02.05.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Søgemaskineoptimering, eller SEO, er en teknologi der heller tiden udvikler sig. Google bliver hele tiden mere intelligent og i takt med dette vil spillereglerne for SEO også ændre sig over tid. Derfor gælder det om at være opdateret. Derfor har jeg lavet denne lynguide med tre tips til hvordan du kan forbedre dine placeringer i Googles søgemaskiner i 2016.

01.04.2016
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Finansiering

Medierne beretter om den ene iværksættervirksomhed efter den anden, der har klaret sig over al forventning og bliver solgt fantastiske høje millionbeløb. Du har sikkert fulgt virksomheder som justeat.dk, sitecore, Momondo osv. Men hvordan kommer man i gang, hvordan får man midlerne til at starte noget fra bunden.

21.11.2015
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I starten linker man fra de bedste hjemmesider, som man kender og har adgang til. Kvaliteten er typisk høj, og de søgeord man har valgt i sin søgeordsanalyse buldrer derud af. Men overtid pga. af alle nu engang kun har en vis mængde ressourcer, falder kvaliteten af linkbuildingen og som den gennemsnitlige hjemmesideejer, står man og tænker, hvor pokker skal man nu linke fra?

07.10.2015
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Med hreflang-tagget kan du nemt angive, hvilket sprog der anvendes på siden. Det betyder, at Google kun præsenterer siden i søgeresultaterne hos de brugere, der har valgt at få søgeresultater på det pågældende sprog. Derved havner dine besøgende ikke på den forkerte sprogversion af siden.

11.08.2014
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: IT

Gang på gang ser jeg, at rigtig mange nye webshop-ejere vælger en platform, som ikke opfylder de vigtigste og mest simple krav, når det kommer til onsite seo. Har du allerede en webshop eller skal du ud og investere i en ny, så læs med her. Jeg kommer med 13 simple men vigtige punkter, som du skal have styr på.

21.02.2014
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: IT, Salg

Ligesom søgemaskineoptimering hos Google ændrer sig over tid, så er Facebooks algoritme for virksomhedssider efterhånden også i konstant forandring. I januar 2014 frigav Facebook deres hidtil største ændring for virksomhedssider. Før i tiden ramte man med garanti op til 20-60 % fans med den organisme rækkevidde. I dag er tallet langt lavere og til stor frustration hos alle med virksomhedssider. Jeg har derfor lavet denne guide om, hvordan du pt. bedst muligt håndterer Facebooks nye algoritme.

17.12.2013
Sasa Kovacevic
Head of PPC
Tags: Salg

Som medejer og medstifter af 20stepguide, der er ude i +60 butikker, har jeg tilegnet mig en del viden og dyrkøbte erfaringer når det kommer til salg af egne produkter direkte ude i butikkerne. Derfor kommer jeg med mine 5 tips til, hvordan du nemmere får dine produkter ud i butikkerne, hvis du er ny i branchen.

Head of PPC

Sasa Kovacevic arbejder til dagligt som Head of PPC og e-commerce specialist hos search bureauet Obsidian Digital i København og Aarhus. Sasa hjælper virksomheder med at få større synlighed i søgemaskinerne ved hjælp af Google AdWords, søgemaskineoptimering og andet marketing. Sasa arbjeder på et strategisk og praktisk plan, hvilket sikrer kunderne et 360 graders tilgang til forretningen.

Sasa vil på IVÆKST bloggen bidrage med viden om SEO, PPC marketing, konverteringsoptimering, salg, motivation og alt hvad der ellers rører sig indenfor SEM universitet.

Følg Sasa på Google+ og hans egen blog.

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her