Tags: IT
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
12.12.2017
Det første som man bør gøre, er at lægge en strategi. Og den bør være lang!
Succes kommer ikke af sig selv, og særligt hvis man gerne vil have succes organisk med sin SEO-indsats, hvilket er helt naturligt, så gælder det om at slå koldt vand i blodet. SEO er som bekendt ikke gratis, men det er afgørende, at man både har ressourcer og tålmodighed, hvis man vil have succes. Her gælder det virkelig om at sætte sig ind i konkurrenceniveauet inden for sin branche, inden man kaster sig ud i noget. Så læg en plan, hold dig til den, og vær tålmodig!
Imens du venter på at din SEO-strategi skal give resultater, kan du med god grund sætte din lid til både Facebook og e-mails.
Facebook bliver hele tiden bedre og bedre til at tilbyde nye målgrupper man kan målrette imod, og derfor er der noget for stort set alle at komme efter på Facebook.
Hvis man har nogle produkter som er særligt priselastiske, kan man med god grund starte ud med at lave en konkurrence, så man kan få kickstartet sin e-mail-liste og øge sit brandkendskab. Gode e-mails har ofte en konverteringsrate der ligger tættere på 10% end 5%. Og så er de gratis at bruge, når man først har dem i folden!
En tredje ting som mange overser, men som virkelig kan give dig et boost på flere måder, er at gøre noget ud af dine tekster på din webshop.
Godt indhold bliver hele tiden belønnet mere og mere af Google, og det giver bedre placeringer lynhurtigt! Derudover skaber gode tekster tryghed, hvilket er afgørende, hvis man gerne vil sikre sig sit første salg.
Dette gælder ikke kun webshops men også virksomheder, der sælger serviceydelser. Et eksempel kunne være en virksomhed som Norskelån.com. For deres branche er det afgrødende, at man har nogle gode tekster, både fordi konkurrencen er hård om de organiske pladser, men derudover er det også afgørende, at ens brugere kan finde alt den information, der er nødvendig i forbindelse med deres research. Hvis ikke de kan det, så forlader de siden igen og finder en, der kan svare på deres spørgsmål!
En fjerde ting som er afgørende for en webshop er at man kan tilbyde de rette betalingsløsninger fra første dag. Herhjemme betaler mere end 80% af alle med enten dankort eller mobilepay. Men sådan er det ikke i eksempelvis Sverige og Tyskland.
Her er bankoverførsler og checks lang mere udbredt. Så selvom at man synes at vi har opfundet den dybe tallerken, så skal man ikke automatisk tro, at de samme forhold gør sig gældende i vores nabolande.
Så husk at sætte dig ind i, hvilke betalingsmetoder, der er mest anvendt på dit nye marked! Alt andet bliver en dyr fornøjelse!
En femte og sidste ting, som er afgørende for at få succes i et tidligt stadie, er at man har tilknyttet en god servicemedarbejder til sin webshop. God service betaler sig altid, og her er den sproglige del en stor del af oplevelsen.
Det duer ikke at have en dansk eller engelsktalende kundeservicemedarbejder siddende, hvis det er en ældre svensk dame, der ringer for at høre, hvordan man skal samle sine møbler eller noget i den stil.
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter
Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.
Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.
Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk