Bloggen

Snailmail er det nye - Post Danmark er bedre end Facebook og Twitter

Tags: Salg

Du har rigtigt mange mails hver eneste dag med tilbud (og spam). Når du logger på Twitter bliver du mødt af promoverede tweets fra diverse firmaer og på Facebook ser du annoncer til højre og "sponsorerede historier" i dit feed. Og logger du på LinkedIN kan andre mennesker købe adgang til at sende dig in-mails uanset, I ikke i forvejen er bekendte med hinanden.

Problemet med alle ovenstående markedsføringsmetoder er, at alle bruger dem. Du bliver blot en i mængden og så kræver det noget ekstraordinært at bryde ud af det fyld af firmaer, der prøver at få vores opmærksomhed.

Anderledes forholder det sig med det almindelige brev. Snail-mail. Konvolutter med frimærker sendt med Post Danmark.

Når vi får et brev stilet personligt til os, læser vi det også. Det kræver mere af afsenderen at sende os et brev end en mail, en FB-annonce, et sponsoreret tweet el. lignende. Det kræver mere tid og det koster faktisk penge. Derfor læser vi det også.

Jeg har JUF.dk, hvor kunderne er advokater, der køber adgang til vores kundeemner. Jeg skal overbevise disse advokater om, at JUF.dk er værd at bruge deres tid på - og her vil jeg bruge brevet.

 

Case: Mogens Møller

Mogens Møller er specialist i konverteringsoptimering og har tidligere afholdt workshops omhandlende konverteringsoptimering. Disse workshops kostede fra 4-7.000 kroner at deltage i for virksomhederne.

Mogens Møller betalte en freelancer 5.000 kroner for at generere en stor liste over danske webshops og deres adresse.

Herefter betalte han et trykkeri 10.000 kroner for at trykke cirka 1.000 breve, putte firmærker på dem og sende dem afsted. Intet manuelt arbejde.

Hvor mange billetter til hans workshops inden for et så specialiseret og smalt emne som konverteringsoptimering, han solgte til disse webshops - vel at mærke for 4-7.000 kroner per billet? Alene på at sende breve til folk, der for langt majoritetens vedkommende ikke kendte Mogens i forvejen?

 

40 styk.

Intet manuelt arbejde. En investering på 15.000 kroner.

Hvad der skilte Mogens ud fra andre var, at Mogens havde taget sig tid til at stile et personligt brev. Han havde ikke udsendt 1.000 mails. Det koster ingenting og tager 5 minutter (og koster potentielt en bøde for spam).

Nej, han havde fået lavet et brev stilet personligt til hver enkelte webshop.

På den måde skilte Mogens Møller sig ud fra mængden, genererede et stort salg af billetter og flere kunder, der er hængt ved. En fantastisk investering ved at tænke ud af voksen i vores ellers så digitale verden.

 

Hvad jeg gør

Jeg står med den konkrete problemstilling på JUF.dk, at jeg har flere testamenteoprettelser og dødsboskifter, end der er advokater til at tage sig af dem.

Vi har i Danmark en forening, der hedder Danske Arveretsadvokater. Der er lidt over 250 medlemmer, der alle er specialiseret i arveret - altså lige min målgruppe. På deres websites er medlemmer listet og jeg kan nemt finde deres adresser.

Du kan godt se, hvor jeg vil hen, ikke?

I oktober får samtlige medlemmer af Danske Arveretsadvokater et brev stillet personligt til dem, underskrevet af mig, med en gratis prøve på JUF.dk. Min tese er, at gratis kunder er endnu nemmere at sælge end Mogens' ellers ganske suveræne workshops inden for konverteringsoptimering.

Og jeg kommer naturligvis til at følge samtlige af disse brevudsendelser op med mail.

Og måske også Facebook, Twitter og LinkedIN nu jeg er i gang.

Men det er først efter jeg har skabt den personlige relation med et brev, jeg er sikker på, at modtageren læser - simpelthen fordi at det kræver mere af mig og at andre derfor ikke gør det.

 

Du kan gøre det samme - find ud af, hvem dine kunder er, betal dig fra at få lavet en liste og send et brev ud til dem. Det skærer igennem den masse af indhold, de ellers får på de digitale medier.

Du må også gerne lade være - så tager Mogens og jeg blot dine kunder i stedet for.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Kunne det ikke være fantastisk, hvis du kunne lade dine konkurrenter lave det hårde arbejde med at skabe et marked – og så bare piggybacke ved at stjæle deres trafik?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Det går godt i dansk e-handel, og det skal vi være rigtigt glade for. Og når det går rigtigt godt, så er det helt naturligt, at man gerne vil udvide til nye markeder og ride videre på en bølge af succes. Men selvom det lyder nemt, så er der ingen garanti for at man får succes i eksempelvis Sverige eller Norge, selv hvis det går godt herhjemme. Så hvis du kender nogle, der vil tage dette spring, kommer der her fem simple tips til at få succes i udlandet som webshopejer.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Retargeting er fantastisk – og for e-commerce er dynamisk retargeting på Facebook og Instagram en cornerstone i deres marketing.

Vi ser for vores kunder, hvordan ROAS på +10 ikke er undtagelsen, men standard.

Men fra bare at sætte den op er der et par tricks, du kan udføre – og så får du endnu mere ud af dine anstrengelser. Som følger:

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT
Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Kan e-handlens vækstresultater opretholdes?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Som enhver dansk webshopejer er drømmen naturligvis at udvide forretninger over vores kære nabogrænser. Det gælder også for vores online forretninger i Firtal regi.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Google har ikke kun fokus på links og godt indhold, de har også fokus på CTR fra SERP. Hvis din side ligger nr. 3 i SERP, men en større andel af brugerne klikker sig ind på din side frem for den første side, vil Google tolke netop din side til at være det bedste resultat til den givne søgning

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

En nylig analyse fra firmaet Hitwise baseret på mange hundrede søgeforespørgsler viser, at over 60 % af alle søgninger kommer fra en mobil enhed.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Automatisk markedsføring er den bedste slags.

Du sætter det op en gang, og så fortsætter dit arbejde med at generere værdi dag for dag, uge for uge og måned for måned.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Forbinder du lige nu Facebook-annoncering med boosts af dine indlæg til dem, der i forvejen ”Synes godt om” din side?
Så er der virkeligt forbedringspotentiale. :-)

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Den danske bloggersfære har i mange år været den svenske ditto underlegen. Men der er så småt begyndt at ske noget.
Netværkene Bloggers Delight og Blogly har været med til at gøre det både nemmere og mere eftertragtet at starte en blog. Det samme har historier i medierne om hvordan bloggere får sponsoreret gratis ting og oplevelser mod at promovere de virksomheder, der har sendt tingene.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Som webshop eller affiliate bør du være interesseret i bloggere, fordi de kan supplere en i forvejen varieret linkprofil – og måske endda, hvis du får fat i en af de store bloggere, sikre dig salg.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Du arbejder med online markedsføring og Wordpress i din dagligdag. Du kender godt til W3 cache og SEO by Yoast og har dem installeret på alle blogs såvel som splogs (selvom du selvfølgeligt ikke bruger sådan nogle længere).

Brug 5 minutter på indlægget her og få lidt inspiration til hvilke plugins, du kan overveje fremadrettet – jeg bruger dem alle på skiftende sider og er glad for dem. :-)

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Hvorfor nøjes med at lave remarketing mod dine egne brugere, når du nemt kan tage naboens med også?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

27. november 2015 er det Black Friday 2015. Er din webshop klar til at sælge?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Den første konvertering af dine brugere er altid både den hårdeste og den dyreste.
Det er  her, du betaler for at de lærer dig at kende med Google AdWords, beviser din troværdighed med gode tekster og en stærk shop og holder dem fanget med remarketing på Facebook. Så køber de.
Men hvis din forretning skal blive rigtigt godt, så skal dine brugere konvertere igen.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Tryghed

En af mine kæpheste har i lang tid været, at studietiden egner sig bedre til iværksætteri end noget andet tidspunkt i dit liv.
Jeg har fundet 5 grunde frem til at underbygge dén påstand.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Hvor meget plads du tager i dine AdWords-annoncer kan direkte kobles sammen med antallet af konverteringer.

Det, der fylder mest, klikker brugerne nemlig på.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

For et par dage siden havde jeg fornøjelsen af at tale til Marketing Camp. Et af de store emner var nyhedsbreve.

Nyhedsbreve har du kontrol over i en tid, hvor Facebook mindsker reach for dine organiske posts næsten hver anden time og konkurrencen for de organiske søgeord kun bliver hårdere og hårdere.Jeg talte om remarketing især på Facebook – og det hører faktisk også godt sammen med nyhedsbreve.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Google AdWords er en af de primære kanaler til kundeemner i min forretning i dag.

Jeg genererer og sælger leads til advokater og revisorer i JUF.dk. De organiske søgeresultater kommer med de fleste leads efter en solid SEO-indsats efterfulgt af Facebook og AdWords på en delt andenplads.

AdWords er spændende, for du kan se, hvad du får ind, når du smider en krone ud. Og så kan du gå i gang med at optimere på det tal.

Sidder du selv med din AdWords-konto kan du her få 3 af de ting, der har virket for mig, når jeg har siddet med JUF.dks AdWords:

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Jeg var for nyligt ude at besøge Firtal Web i Aarhus.

De driver e-handel med en lang række webshops og sender mere end 100.000 pakker hvert eneste år fra deres lager (der i sig selv er en imponerende størrelse og et indlæg værd en dag).

Den shop med færrest mails har godt 10.000 i kataloget. Når de sender ud til den liste ryger der med det samme over 100 produkter afsted.

Hvilket fantastisk værktøj. :-)

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Salg

Du har sikkert læst flere indlæg med titler som ’3 tips til at komme i pressen’, ’Journalisten fortæller: Det skal du skrive til mig’ og så videre.

Du gør det for at ’komme i pressen’, få omtalte, links, besøgende, kunder, troværdighed og blåstempling.

Men virker det? :-)

Jeg har spurgt et par venn

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Facebook remarketing er et af de bedste værktøjer jeg har på tværs af mine virksomheder – jeg skaber kontinuerlige konverteringer til en brøkdel af den pris, jeg ellers skal betale. Her får du 3 af de ting, der virker for mig.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Jura

Enkeltmandsvirksomhed, interessentskab, iværksætterselskab eller anpartsselskab.

Du har grundlæggende fire muligheder, når du skal vælge virksomhedsform til din webshop. Og der er fordele og ulemper ved dem alle sammen.

Jeg vil gerne komme med et bud på hvilken virksomhedsform du skal vælge afhængig af tre forskellige situationer.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Har du lyst til at starte en RFQ (eller ”indhent 3 tilbud”) kan jeg spare dig besværet og her fortælle dig hvilke søgeord, der genererer mange leads. Og jeg kan samtidigt fortælle dig hvorfor du ikke eksklusivt bør satse på disse søgeord..

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Da jeg for omkring tre-fire år sidens startede med affiliate marketing og søgemaskineoptimering fik jeg at vide, at affiliate sider med prissammenligninger var farlige at lave.

Årsagen var dengang at Google vurderede sådanne sider som ’tyndt indhold’ eller ’doorway pages’. Betydningen var at de sider fik sværere ved at rangere i Googles søgeresultater.

Da jeg startede foretog Google sågar en større oprydning i deres søgeresultater for at mindske antallet af de her doorway-pages.

Sådan er det sådan set stadig, men en ny og meget større udfordring har meldt sig for prissammenligningssiderne:

Google er begyndt selv at sammenligne direkte i søgeresultaterne.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Laver du en søgeordsanalyse på dit site, er der en vis risiko / chance for, at du har en del geografiske søgninger.

En geografisk søgning kan være ”fag + by”. Et eksempel på et site, der har mange geografiske søgninger, er ”indhent 3 tilbud på ejendomsmæglere”-tjenesten Salea.dk, jeg er en del af.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Salg

I Salea.dk har vi haft problemer med, at konkurrentens tidligere og ringere produkt gør det svært for os at få en fod inden for i branchen.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

At starte en side, hvor man kan indhente 3 (5, eller 7) tilbud i en given branche kræver ikke særlig meget. Men nemt er det ikke. Se her, hvad det kræver.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT
Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Jeg startede da jeg flyttede til København for ikke lang tid siden - og her kendte jeg ingen. Derfor startede jeg et netværksarrangement.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Outsourcing er Guds gave til mennesket - det er din mulighed for at få gjort ting til en pris, der tidligere ikke kunne lade sig gøre.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT, Salg

Lige nu nyder de danske webshops godt af julesalget. Konverteringsraten er 3-4 gange så høj, som den plejer at være og AdWords-annoncer giver nu et godt afkast, når de danske forbrugere forbereder sig til at danse rundt om træet den 24. december. Her får du tre af de rigtigt smarte ting - og det er ting, du kan have implementeret på en time og nyde godt af allerede der.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Salg

For et par uger siden skrev jeg mit første indlæg her på bloggen omkring snailmail. Jeg ville sende 250 breve ud til 250 danske arveretsadvokater og tilbyde dem hver en gratis kunde eller to mod, at de prøvede JUF.dk af sin leadgenerator.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.