Tags: IT
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
17.06.2015For et par dage siden havde jeg fornøjelsen af at tale til Marketing Camp. Et af de store emner var nyhedsbreve.
Nyhedsbreve har du kontrol over i en tid, hvor Facebook mindsker reach for dine organiske posts næsten hver anden time og konkurrencen for de organiske søgeord kun bliver hårdere og hårdere.Jeg talte om remarketing især på Facebook – og det hører faktisk også godt sammen med nyhedsbreve.
Jeg vil gerne vise dig hvordan i en 3-steps plan.
Step 1: Få flere nyhedsbrevssubscribers.
Step 2: Skriv flere nyhedsbreve.
Step 3: Saml dine unsubscribers op igen
Lad os gå direkte til sagen og starte ved 1:
Du kan få flere subscribers på mange måder:
Og:
Et godt tip her er at sætte dig ned en dag og skrive de næste mange nyhedsbreve. Du kan i gængse programmer som Campaign Monitor eller Mailchimp sætte dine mails til at blive sendt ud i fremtiden.
På den måde skal du ikke skrive et nyhedsbrev hver tredje dag, hvor du bliver afbrudt i dine opgaver – nu har du skrevet de næste mange måneder på én dag.
Søren Sieg Jensen fra Cykelpartner bliver ked af det, hvis de ikke mister 0.5 % af deres nyhedsbrevsmodtagere hver eneste gang, de sender et nyhedsbrev ud. Unsubcriber 0.5 % ikke, har mailen ikke været aggressiv nok.
Uanset om du er lige så aggressiv (eller mere) vil du med tiden miste mange subscribers. Søren har skrevet et rigtigt godt indlæg om at booste din omsætning med nyhedsbreve - det kan du læse her.
Dem kan du heldigvis samle op igen.
Træk en liste over alle dine unsubcribers i dit mailprogram. Hos Campaign Monitor som jeg bruger hedder det en supression list.
Læg denne liste over mails ind i din Facebook-annoncekonto som et ”custom audience” eller "Kundeliste" på dansk.
Og:
Nu kan du målrette annoncer præcis mod de personer, der ellers har frameldt sig dit nyhedsbrev.
Ofte framelder folk sig fordi, de har en dårlig dag – ikke fordi, de ikke længere vil høre fra dig. Du kan med få kroner få dem tilbage med en god annonce.
Det er skidesmart. Opdater dit custom audience en gang imellem og brug den samme annonce til hele tiden at lure dine unsubscribers tilbage i folden.
Husk at sætte et frequency cap på dine annoncer, så du ikke viser den samme annonce 4 gange om dagen til dine unsubscribers – 2 gange er grænsen. Så bliver folk ikke trætte af dig.
Sæt iværk!
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter
Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.
Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.
Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk