Tags: Google AdWords
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
18.07.2015Hvor meget plads du tager i dine AdWords-annoncer kan direkte kobles sammen med antallet af konverteringer.
Det, der fylder mest, klikker brugerne nemlig på.
Uden videre introduktion får du derfor her fire gode tips til, hvordan du fylder mere i Google AdWords og stjæler kliks fra dine konkurrenter.
Du har sikkert ”Sitelinks” i dine annoncer i forvejen. Det er din mulighed for ikke at have ét, men 5 links i alt, da du får op til 4 links under din almindelige annonce.
Du har også mulighed for at skrive op til 3 ”infoudvidelser” på – ”callout extensions” på engelsk. Her kan du placere dine USP’er (Unique Selling Points) som fx gratis fragt eller et stort udvalg.
Se fx Tobias Ehlig fra hans cykelwebshop herunder - han slår på Fri fragt, Fuld returret og 20 % Familierabat:
Det koster intet at sætte infoudvidelser på – og du fylder mere, samtidigt med du får mulighed for at give dine potentielle kunder et ekstra incitament til at vælge netop din shop.
Du har mulighed for at oprette en Google My Business-profil til din virksomhed. Så får du også samtidigt en Google Plus-side.
Kan du få 100 følgere eller flere på denne side har du mulighed for at medtage det i dine AdWords-resultater.
Se fx hvad der sker, når du søger efter Nike:
Du fylder mere og viser samtidigt den potentielle kunde, at han eller hun ikke er alene om at kunne lide din virksomhed. Der er et fint element af ”social proof” over AdWords-annoncerne. Google Plus er måske halvdødt, men det kan stadig tjene dig i dine AdWords-annoncer.
Dine kunder skal have mulighed for at ringe til dig.
Bare det, at du har dit telefonnummer stående på siden kan være med til at øge antallet af konverteringer, da det øger brugerens tillid til din side.
Se fx annoncen for Alor.dk herunder:
Jeg har spurgt Flemming bag siden og det er meget få, der faktisk ringer ind (butikkens sortiment taget i betragtning). Men kunderne er glade for at have chancen.
Du med fysiske butikker har mulighed for at vise ”Nærmeste butik” i AdWords-annoncerne – se fx Silvan herunder:
Det er fint for de kunder, der gerne vil handle fysisk – og det kan igen være med til at skabe et troværdighedselement.
Og så fylder du – vigtigst af alt – mere på side 1 med en pin og adresse direkte på annoncen.
Alle dine konkurrenter er på ferie lige nu, så du har al mulighed for at overhale dem på AdWords – og du kan passende starte med de fire muligheder herover!
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter
Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.
Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.
Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk