IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Succes med Facebook-annoncering

Mark Zuckerbergs Facebook-imperium er over de seneste år blevet endnu mere omfattende. Dette skyldes, at alle der er villige til at betale for det, i dag kan annoncere på mediet. De penge, som annoncørerne betaler, går lige ned i Facebooks lomme og der er en rigtig god årsag til, at annoncering er blevet Facebooks største indtjeningskilde. Det er det, fordi det ikke kun er Facebook, der får penge i lommen ved annoncering på mediet, men også i høj grad annoncørerne selv. Hvordan man som annoncør bedst muligt gør dette, vil jeg give eksempler på i nedenstående.

Høj annoncerelevans

Når man snakker om digital marketing, som man jo gør, når man snakker Facebook-annoncering, er der ét nøgleord, der altid går igen, nemlig relevans. I digital markedsføring rammer man brugerne i deres færd på internettet, hvilket, som du nok har oplevet før, kan virke en smule som spam. Men når annoncer eller anden form for digital markedsføring bliver opfattet som spam af en bruger, er det et klart og tydeligt tegn på, at det er gjort forkert.

Når man annoncerer på Facebook, skal man altså ligeledes sørge for, at de annoncer man skyder ud, rammer relevante målgrupper, hvor ens produkt eller service stemmer overens
med brugernes interesser. Dette er Facebook godt klar over, hvorfor de har oprettet flere forskellige måder, hvorpå man kan målrette sine annoncer til relevante brugere.

Retargeting

Den mest populære og effektive måde at gøre dette på er ved hjælp af ”Retargeting”. Med denne målretningsmetode er man forsikret om, at ens annoncer vil blive modtaget af brugere, der har et eller andet tilhørsforhold til dig som annoncør.

Dette skyldes, at man ved hjælp af Retargeting har mulighed for at målrette tidligere besøgende på ens hjemmeside. Så hvis en bruger eksempelvis tidligere har været inde og besøge damask.dk vil annoncer for dækkeservietter eller lignende automatisk blive vist i denne brugers Facebook feed.

Dette er genialt, eftersom de brugere, som virksomheden betaler for, skal se deres annoncer, tidligere har vist interesse i dem. Brugerne er af denne grund ikke så langt fra et køb, da de ikke skal overbevises på samme måde som med et helt nyt produkt.
Indenfor retargeting er det i høj grad vigtigt at have fokus på dynamisk retargeting samt kategoribaseret retargeting.
Ved kategoribaseret retargeting viser du annoncer til din målgruppe inden for samme kategori som de produkter personerne tidligere har vist interesse for. Du kan derfor oprette en annonce med en kategori og et tilhørende budskab som har en god relevans.

Dynamisk retargeting er et skridt videre og ved dynamisk retargeting bliver målgruppen eksponeret for en karrusel af produkter, som de har vist interesse i.

Relevante målgrupper

Annoncører kan ydermere selv skabe de målgrupper, som de mener, at deres produkter er egnede til. Her gælder det om at benytte sig af de mange forskellige informationer, der på Facebook befinder sig om de mange brugere. Her kan man vælge alt lige fra demografi til personlige interesser.

Hvis du fx tilbyder behandling til rander under øjnene, er det afgørende at du kender målgruppen for, hvem der kunne være interesseret i netop den behandling, så du er sikker på at ramme personer der passer til det du tilbyder.

Man kan med fordel sætte sig ned med sine kollegaer og fundere over, hvad der kendetegner de personer, der befinder sig i sit kundesegment. Flere af disse kendetegn bør man tilføje til sin målgruppe, men det er sjældent smartes at lave en målgruppe af brugere, der skal opfylde mange forskellige kriterier, da ens annoncer i dette tilfælde ikke vil få særlig mange visninger. Det gælder altså om at vælge de mest relevante ud.

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter

Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.

Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.

Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk og Google Plus: +Halfdan Timm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

20.03.2018
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring
18.01.2018
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Arbejdsliv & Tendenser
11.01.2018
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring
12.12.2017
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

Det går godt i dansk e-handel, og det skal vi være rigtigt glade for. Og når det går rigtigt godt, så er det helt naturligt, at man gerne vil udvide til nye markeder og ride videre på en bølge af succes. Men selvom det lyder nemt, så er der ingen garanti for at man får succes i eksempelvis Sverige eller Norge, selv hvis det går godt herhjemme. Så hvis du kender nogle, der vil tage dette spring, kommer der her fem simple tips til at få succes i udlandet som webshopejer.

30.10.2017
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring
30.09.2017
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Retargeting er fantastisk – og for e-commerce er dynamisk retargeting på Facebook og Instagram en cornerstone i deres marketing.

Vi ser for vores kunder, hvordan ROAS på +10 ikke er undtagelsen, men standard.

Men fra bare at sætte den op er der et par tricks, du kan udføre – og så får du endnu mere ud af dine anstrengelser. Som følger:

16.05.2017
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT
27.02.2017
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kan e-handlens vækstresultater opretholdes?

17.01.2017
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Som enhver dansk webshopejer er drømmen naturligvis at udvide forretninger over vores kære nabogrænser. Det gælder også for vores online forretninger i Firtal regi.

29.08.2016
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

Google har ikke kun fokus på links og godt indhold, de har også fokus på CTR fra SERP. Hvis din side ligger nr. 3 i SERP, men en større andel af brugerne klikker sig ind på din side frem for den første side, vil Google tolke netop din side til at være det bedste resultat til den givne søgning

10.08.2016
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

En nylig analyse fra firmaet Hitwise baseret på mange hundrede søgeforespørgsler viser, at over 60 % af alle søgninger kommer fra en mobil enhed.

11.07.2016
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Automatisk markedsføring er den bedste slags.

Du sætter det op en gang, og så fortsætter dit arbejde med at generere værdi dag for dag, uge for uge og måned for måned.

26.05.2016
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

Forbinder du lige nu Facebook-annoncering med boosts af dine indlæg til dem, der i forvejen ”Synes godt om” din side?
Så er der virkeligt forbedringspotentiale. :-)

10.03.2016
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Den danske bloggersfære har i mange år været den svenske ditto underlegen. Men der er så småt begyndt at ske noget.
Netværkene Bloggers Delight og Blogly har været med til at gøre det både nemmere og mere eftertragtet at starte en blog. Det samme har historier i medierne om hvordan bloggere får sponsoreret gratis ting og oplevelser mod at promovere de virksomheder, der har sendt tingene.

18.02.2016
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Som webshop eller affiliate bør du være interesseret i bloggere, fordi de kan supplere en i forvejen varieret linkprofil – og måske endda, hvis du får fat i en af de store bloggere, sikre dig salg.

13.01.2016
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Du arbejder med online markedsføring og Wordpress i din dagligdag. Du kender godt til W3 cache og SEO by Yoast og har dem installeret på alle blogs såvel som splogs (selvom du selvfølgeligt ikke bruger sådan nogle længere).

Brug 5 minutter på indlægget her og få lidt inspiration til hvilke plugins, du kan overveje fremadrettet – jeg bruger dem alle på skiftende sider og er glad for dem. :-)

14.12.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvorfor nøjes med at lave remarketing mod dine egne brugere, når du nemt kan tage naboens med også?

05.11.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Google AdWords, Kommunikation & Markedsføring

27. november 2015 er det Black Friday 2015. Er din webshop klar til at sælge?

12.10.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Den første konvertering af dine brugere er altid både den hårdeste og den dyreste.
Det er  her, du betaler for at de lærer dig at kende med Google AdWords, beviser din troværdighed med gode tekster og en stærk shop og holder dem fanget med remarketing på Facebook. Så køber de.
Men hvis din forretning skal blive rigtigt godt, så skal dine brugere konvertere igen.

14.09.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Tryghed

En af mine kæpheste har i lang tid været, at studietiden egner sig bedre til iværksætteri end noget andet tidspunkt i dit liv.
Jeg har fundet 5 grunde frem til at underbygge dén påstand.

18.07.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Google AdWords

Hvor meget plads du tager i dine AdWords-annoncer kan direkte kobles sammen med antallet af konverteringer.

Det, der fylder mest, klikker brugerne nemlig på.

17.06.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

For et par dage siden havde jeg fornøjelsen af at tale til Marketing Camp. Et af de store emner var nyhedsbreve.

Nyhedsbreve har du kontrol over i en tid, hvor Facebook mindsker reach for dine organiske posts næsten hver anden time og konkurrencen for de organiske søgeord kun bliver hårdere og hårdere.Jeg talte om remarketing især på Facebook – og det hører faktisk også godt sammen med nyhedsbreve.

05.05.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Google AdWords

Google AdWords er en af de primære kanaler til kundeemner i min forretning i dag.

Jeg genererer og sælger leads til advokater og revisorer i JUF.dk. De organiske søgeresultater kommer med de fleste leads efter en solid SEO-indsats efterfulgt af Facebook og AdWords på en delt andenplads.

AdWords er spændende, for du kan se, hvad du får ind, når du smider en krone ud. Og så kan du gå i gang med at optimere på det tal.

Sidder du selv med din AdWords-konto kan du her få 3 af de ting, der har virket for mig, når jeg har siddet med JUF.dks AdWords:

11.04.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

Jeg var for nyligt ude at besøge Firtal Web i Aarhus.

De driver e-handel med en lang række webshops og sender mere end 100.000 pakker hvert eneste år fra deres lager (der i sig selv er en imponerende størrelse og et indlæg værd en dag).

Den shop med færrest mails har godt 10.000 i kataloget. Når de sender ud til den liste ryger der med det samme over 100 produkter afsted.

Hvilket fantastisk værktøj. :-)

24.03.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Salg

Du har sikkert læst flere indlæg med titler som ’3 tips til at komme i pressen’, ’Journalisten fortæller: Det skal du skrive til mig’ og så videre.

Du gør det for at ’komme i pressen’, få omtalte, links, besøgende, kunder, troværdighed og blåstempling.

Men virker det? :-)

Jeg har spurgt et par venn

26.01.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

Facebook remarketing er et af de bedste værktøjer jeg har på tværs af mine virksomheder – jeg skaber kontinuerlige konverteringer til en brøkdel af den pris, jeg ellers skal betale. Her får du 3 af de ting, der virker for mig.

10.01.2015
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Jura

Enkeltmandsvirksomhed, interessentskab, iværksætterselskab eller anpartsselskab.

Du har grundlæggende fire muligheder, når du skal vælge virksomhedsform til din webshop. Og der er fordele og ulemper ved dem alle sammen.

Jeg vil gerne komme med et bud på hvilken virksomhedsform du skal vælge afhængig af tre forskellige situationer.

05.11.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Google AdWords

Har du lyst til at starte en RFQ (eller ”indhent 3 tilbud”) kan jeg spare dig besværet og her fortælle dig hvilke søgeord, der genererer mange leads. Og jeg kan samtidigt fortælle dig hvorfor du ikke eksklusivt bør satse på disse søgeord..

15.09.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

Da jeg for omkring tre-fire år sidens startede med affiliate marketing og søgemaskineoptimering fik jeg at vide, at affiliate sider med prissammenligninger var farlige at lave.

Årsagen var dengang at Google vurderede sådanne sider som ’tyndt indhold’ eller ’doorway pages’. Betydningen var at de sider fik sværere ved at rangere i Googles søgeresultater.

Da jeg startede foretog Google sågar en større oprydning i deres søgeresultater for at mindske antallet af de her doorway-pages.

Sådan er det sådan set stadig, men en ny og meget større udfordring har meldt sig for prissammenligningssiderne:

Google er begyndt selv at sammenligne direkte i søgeresultaterne.

03.07.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

Laver du en søgeordsanalyse på dit site, er der en vis risiko / chance for, at du har en del geografiske søgninger.

En geografisk søgning kan være ”fag + by”. Et eksempel på et site, der har mange geografiske søgninger, er ”indhent 3 tilbud på ejendomsmæglere”-tjenesten Salea.dk, jeg er en del af.

21.05.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Salg

I Salea.dk har vi haft problemer med, at konkurrentens tidligere og ringere produkt gør det svært for os at få en fod inden for i branchen.

02.04.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT

At starte en side, hvor man kan indhente 3 (5, eller 7) tilbud i en given branche kræver ikke særlig meget. Men nemt er det ikke. Se her, hvad det kræver.

05.03.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT
18.02.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Administration

Jeg startede da jeg flyttede til København for ikke lang tid siden - og her kendte jeg ingen. Derfor startede jeg et netværksarrangement.

14.01.2014
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Administration, IT

Outsourcing er Guds gave til mennesket - det er din mulighed for at få gjort ting til en pris, der tidligere ikke kunne lade sig gøre.

12.12.2013
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: IT, Salg

Lige nu nyder de danske webshops godt af julesalget. Konverteringsraten er 3-4 gange så høj, som den plejer at være og AdWords-annoncer giver nu et godt afkast, når de danske forbrugere forbereder sig til at danse rundt om træet den 24. december. Her får du tre af de rigtigt smarte ting - og det er ting, du kan have implementeret på en time og nyde godt af allerede der.

12.11.2013
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Salg

For et par uger siden skrev jeg mit første indlæg her på bloggen omkring snailmail. Jeg ville sende 250 breve ud til 250 danske arveretsadvokater og tilbyde dem hver en gratis kunde eller to mod, at de prøvede JUF.dk af sin leadgenerator.

14.10.2013
Halfdan Timm
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
Tags: Salg

Du har rigtigt mange mails hver eneste dag med tilbud (og spam). Når du logger på Twitter bliver du mødt af promoverede tweets fra diverse firmaer og på Facebook ser du annoncer til højre og "sponsorerede historier" i dit feed. Og logger du på LinkedIN kan andre mennesker købe adgang til at sende dig in-mails uanset, I ikke i forvejen er bekendte med hinanden.

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter

Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.

Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.

Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk og Google Plus: +Halfdan Timm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her