Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
12.10.2015Den første konvertering af dine brugere er altid både den hårdeste og den dyreste.
Det er her, du betaler for at de lærer dig at kende med Google AdWords, beviser din troværdighed med gode tekster og en stærk shop og holder dem fanget med remarketing på Facebook. Så køber de.
Men hvis din forretning skal blive rigtigt godt, så skal dine brugere konvertere igen.
Lad mig give dig 3 eksempler på, hvordan det af andre bliver gjort i dag – det sidste er endda mit eget.
Hurtig note: Mails er naturligvis det oplagte. Send så mange mails du kan. Det her handler om de muligheder du har med Facebook-annoncering.
FindForsikring.dk er en af Danmarks største forsikringsportaler. Her har du mulighed for at indhente tilbud på dine forsikringer.
Jo flere forsikringer du vælger at indhente tilbud, des bedre en potentiel kunde er du for forsikringsselskabet.
Mange af FindForsikrings brugere vælger dog alene at indhente tilbud på deres bilforsikring. Bilforsikringen er en af de mest lukrative for forsikringsselskaberne og derfor også et sted, hvor der kan tjenes penge.
Hvis du alene indhenter tilbud på din bilforsikring viser FF dig annoncer på Facebook, der giver dig mulighed for også at indhente tilbud fx på husforsikringen eller rejseforsikringen, nu du er i gang. Du har udfyldt
formularen en gang og det var nemt. Så kan du hurtigt gøre det igen.
Og det virker.
Hvis du søger efter ”hosting” på Google får du HostingGuiden.dk som det øverste resultat.
Sammenligningssiden guider dig videre til billige webhoteller og VPS’er. Mange tusinde er inde på siden hver måned for at klikke sig videre til en hostingudbyder.
Og TLA Media bag siden har også tænkt på opsalg i deres opsætning. Hvis du først vælger at trykke dig videre viser de dig annoncer på Facebook for backup- og sikkerhedsværktøjer til din nye server.
Ræsonnementet er, at hvis du trykker dig videre køber du også hosting før eller siden. Og så er sikkerhed en ting, du skal være opmærksom på.
Med BilligeFlybilletter.dk arbejder jeg på at skabe en af Danmarks største rejsesider.
Jeg tjener penge på at sende folk videre til at købe flybilletter, men der er få penge at tjene her. Jeg var til en affiliatekonference i Stockholm hos Zanox, hvor dette billede var en del af et oplæg fra Zanox selv:
Billede
Der er ingen penge i flybilletter. Hvis jeg sælger flybilletter for 10.000 kroner får jeg stadig kun en 50’er.
Men der er penge i hoteller, hvor jeg får 9 % i kommission af alt, jeg sender afsted.
Hvis du først har været inde på BilligeFlybilletter.dk for at finde flybilletter til London kan du være sikker på, at jeg i fremtiden vil vise dig Facebook-annoncer også for hoteller i London og billeje i London. Du har klikket dig
igennem og jeg ved, du skal til den engelske hovedstad. Så er der også god chance for at du skal have hotel og bil, nu du først har fundet dig et fly.
Alle ovenstående tricks kan lade sig gøre ved hjælp af Facebooks mulighed for at skabe ’custom audiences’ baseret på enten e-mail-udtræk af eksisterende kunder eller folk, der har besøgt visse sider på dit domæne. For
BilligeFlybilletter.dk fører jeg mine brugere forbi en redirect-URL når de klikker sig videre på siden, så jeg ved, de har trykket sig videre for at bestille fly.
Du kan læse mere om muligheden på IVÆKST-bloggen både her og her.
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter
Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.
Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.
Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk