Tags: Salg
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
24.03.2015Du har sikkert læst flere indlæg med titler som ’3 tips til at komme i pressen’, ’Journalisten fortæller: Det skal du skrive til mig’ og så videre.
Du gør det for at ’komme i pressen’, få omtalte, links, besøgende, kunder, troværdighed og blåstempling.
Men virker det? :-)
Jeg har spurgt et par venner, der alle har prøvet et par gange at få omtale, hvor meget de konkret har fået ud af det. De har lovet at være så konkrete som muligt.
Uden videre indledning – herunder kan du stifte bekendtskab med Rune Poulsen fra Sendentanke.dk, Michael Roscoe fra Salea.dk og Søren Skriver fra Bekko.dk m.fl. projekter.
Rune Poulsen sælger gavekort med Sendentanke.dk. Han kom i Metroxpress og Finans i starten af 2015.
Du kan læse en af artiklerne her.
Jeg har fået de præcise tal:
Finans gav 136 besøgende og Metroexpress gav 242 besøgende. Der blev tjent under 100 kroner direkte på trafikken.
Det gav dog flere udmærkede links og, endnu vigtigere, henvendelser på samarbejder, sponsorater og unge personer, der gerne ville høre mere om Rune. Kendskabet blev altså i almindelighed bredt ud.
Michael Roscoe kom i december 2014 i Finans.dk, Metroexpress og et par mindre medier.
Begge steder skabte et direkte link til Salea.dk og det afspejlede sig også i vores trafik på siden, da artiklen på især Finans.dk blev delt mange gange:
Vores trafik var 20-doblet et par dage – og også konsistent stigende siden da.
I dag arbejder vi også sammen med Mads Siegenfeldt på Akassepilot.dk – glæd dig til at se mere til den meget snart.
Søren har været omtalt med forskellige projekter i bl.a. BT, Metroexpress, Jyllands-Postens fysiske avis og Nordjyske. I dag arbejder han med Bekko.dk – en webshop med boliginteriør.
Trafikken blev i dagene med omtale boostet. Salget på webshop, der henvendte sig til private, var i dagene 10-15x det normale. De links det gav, sikrede en øget trafik fremadrettet på shoppen.
Derudover har det været med til at give Søren et ’navn’. Folk, der Googler Søren Skriver kan se, han har været i gang længe og det giver noget troværdighed.
Bagsiden af medaljen er, at Søren flere gange har oplevet hvordan hans forretninger blevet præcist kopieret. Flere andre (fortrinsvis unge) iværksættere der kommer i medierne har oplevet det præcis samme.
Des mere simpel idé du har, des nemmere og mere attraktiv er den at kopiere. Det skal du veje op imod den eksponering du får ved at komme ud i pressen.
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter
Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.
Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.
Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk