Tags: IT
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
11.04.2015Jeg var for nyligt ude at besøge Firtal Web i Aarhus.
De driver e-handel med en lang række webshops og sender mere end 100.000 pakker hvert eneste år fra deres lager (der i sig selv er en imponerende størrelse og et indlæg værd en dag).
Den shop med færrest mails har godt 10.000 i kataloget. Når de sender ud til den liste ryger der med det samme over 100 produkter afsted.
Hvilket fantastisk værktøj. :-)
Det svære ved e-mailadresser er først og fremmest at samle dem ind.
Har du en webshop – eller anden forretning, der kan bruge mails, for flere af de tips her bruger jeg i egen forretning med leadgenerering – kan du bruge dem til at skabe flere signups i dit nyhedsbrev og derved tjene flere penge.
Glem boost – det er spild af penge.
I stedet for kan du målrette annoncer med følgende indstillinger:
Dette er der flere shops, der gør rigtigt godt. Du kan fx markere ”fitness”, ”træning” og lignende som segmenter og rette annoncering mod den målgruppe, når du sælger kosttilskud – det gør blandt andre Linuspro.dk rigtigt godt (for jeg bliver hele tiden ramt). Her kan jeg tilmelde mig en konkurrence om at vinde proteinpulver mod et signup og jeg konverterede.
Sælger du tøj, så målret mod folk der har angivet et af de mærker du sælger som interesse – fx Hugo Boss.
Og sælger du ting til virksomheder er målretning mod ”selvstændig”, ”partner” og lignende i jobtitlen vejen frem. Det gør fx Ivaekst selv sikkert - næppe tilfældigt, jeg rammes af den her i mit eget feed:
Der er så mange muligheder, hvis du sætter dig ned og tænker lidt over det.
Jeg har også skrevet om mails fra Facebook-annoncer og testet det op mod Twitter før – læs om det her.
Med danske Sleeknote.io har du mulighed for at lave sliders overalt på din side. Det er dem, der ’diskret’ kommer ind i nedre højre hjørne af skærmen og tilbyder et signup – eller, alternativt, som popup midt på skærmen.
Det er et fantastisk quickfix og giver signups fra starten af. På Halfdantimm.dk har jeg en pop-up, der konverterer cirka 3 % og som ikke øger min bouncerate – genialt værktøj.
Der findes alternativer til Sleeknote – men er din tid begrænset er Sleeknote den hurtige og gennemførte løsning.
Som bonus kan du med Sleeknote også lave en direkte kontaktformular, der popper ind. Det har jeg fx på Billigrevisor.dk med en variant af denne:
Den konverterer flere leads hver eneste uge til min forretning trods et begrænset antal besøgende – og de leads er mange penge værd for mig.
Et signup-felt i din sidebar eller på din forside giver lidt – især, hvis det er over folden.
Forsiden på halfdantimm.dk har et signup-felt som det primære element og det giver en konverteringsprocent på et par stykker – ikke imponerende, men værd at tage med.
Lægger du den under folden falder den til under 1 % - se Tonerland.dk, hvor du skal scrolle for at se feltet, der derfor giver for få tilmeldinger.
Min erfaring er at du får de fleste signups ved at være pushy – men der er også noget at hente på blot at have en passiv form liggende i sidebar eller forside.
Hvis du er fræk – og du har et tilpas stort following – kan du gøre som Unisport.dk gjorde her for et par dage siden.
Unisport.dk relanceres snart med nyt design og ny funktionalitet – og fans kan få det første sneakpeak ved at give deres mail til Unisport.dk/beta.
Smart måde at få maksimalt afkast af det arbejde, der lige nu lægges i at klargøre siden.
Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS
BilligeFlybilletter.dk - Prissammenligning for flybilletter
Halfdan Timm har arbejdet med online markedsføring siden starten af 2011, hvilket har ledt til stiftelsen af RFQ-portalen JUF.dk for advokater og revisorer. Portalen sælger kundeemner til danske advokater og revisorer. JUF.dk ApS blev solgt i juni 2015 til Agera ApS.
Emnet for blogindlæg er bl.a. søgemaskineoptimering, Facebook-annoncering og jura, da Halfdan også studerer jura på Aarhus Universitet. Han er lige nu i gang med kandidaten.
Læs mere på den personlige blog HalfdanTimm.dk