Bloggen

3 metoder til at få flere e-mails til din webshop

Tags: IT

Jeg var for nyligt ude at besøge Firtal Web i Aarhus.

De driver e-handel med en lang række webshops og sender mere end 100.000 pakker hvert eneste år fra deres lager (der i sig selv er en imponerende størrelse og et indlæg værd en dag).

Den shop med færrest mails har godt 10.000 i kataloget. Når de sender ud til den liste ryger der med det samme over 100 produkter afsted.

Hvilket fantastisk værktøj. :-)

Det svære ved e-mailadresser er først og fremmest at samle dem ind.

Har du en webshop – eller anden forretning, der kan bruge mails, for flere af de tips her bruger jeg i egen forretning med leadgenerering – kan du bruge dem til at skabe flere signups i dit nyhedsbrev og derved tjene flere penge.

Facebookannoncer

Glem boost – det er spild af penge.

I stedet for kan du målrette annoncer med følgende indstillinger:

  1. Formål er kliks til website – website er en landingsside du har sat op, hvor det er nemt at tilmelde sig og det du får ud af tilmeldingen er klart
  2. Målret i Power Editor til lige netop din målgruppe
  3. Sæt konverteringssporing op og find ud af hvilke segmenter, der fungerer

Dette er der flere shops, der gør rigtigt godt. Du kan fx markere ”fitness”, ”træning” og lignende som segmenter og rette annoncering mod den målgruppe, når du sælger kosttilskud – det gør blandt andre Linuspro.dk rigtigt godt (for jeg bliver hele tiden ramt). Her kan jeg tilmelde mig en konkurrence om at vinde proteinpulver mod et signup og jeg konverterede.

Sælger du tøj, så målret mod folk der har angivet et af de mærker du sælger som interesse – fx Hugo Boss.

Og sælger du ting til virksomheder er målretning mod ”selvstændig”, ”partner” og lignende i jobtitlen vejen frem. Det gør fx Ivaekst selv sikkert - næppe tilfældigt, jeg rammes af den her i mit eget feed:

Der er så mange muligheder, hvis du sætter dig ned og tænker lidt over det.

Jeg har også skrevet om mails fra Facebook-annoncer og testet det op mod Twitter før – læs om det her.

Sleeknote eller lignende pop-up

Med danske Sleeknote.io har du mulighed for at lave sliders overalt på din side. Det er dem, der ’diskret’ kommer ind i nedre højre hjørne af skærmen og tilbyder et signup – eller, alternativt, som popup midt på skærmen.

Det er et fantastisk quickfix og giver signups fra starten af. På Halfdantimm.dk har jeg en pop-up, der konverterer cirka 3 % og som ikke øger min bouncerate – genialt værktøj.

Der findes alternativer til Sleeknote – men er din tid begrænset er Sleeknote den hurtige og gennemførte løsning.

Som bonus kan du med Sleeknote også lave en direkte kontaktformular, der popper ind. Det har jeg fx på Billigrevisor.dk med en variant af denne:

Den konverterer flere leads hver eneste uge til min forretning trods et begrænset antal besøgende – og de leads er mange penge værd for mig.

Fokus på forside, sidebar og lignende

Et signup-felt i din sidebar eller på din forside giver lidt – især, hvis det er over folden.

Forsiden på halfdantimm.dk har et signup-felt som det primære element og det giver en konverteringsprocent på et par stykker – ikke imponerende, men værd at tage med.

Lægger du den under folden falder den til under 1 % - se Tonerland.dk, hvor du skal scrolle for at se feltet, der derfor giver for få tilmeldinger.

Min erfaring er at du får de fleste signups ved at være pushy – men der er også noget at hente på blot at have en passiv form liggende i sidebar eller forside.

Bonus: Launch

Hvis du er fræk – og du har et tilpas stort following – kan du gøre som Unisport.dk gjorde her for et par dage siden.

Unisport.dk relanceres snart med nyt design og ny funktionalitet – og fans kan få det første sneakpeak ved at give deres mail til Unisport.dk/beta.

Smart måde at få maksimalt afkast af det arbejde, der lige nu lægges i at klargøre siden.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Kunne det ikke være fantastisk, hvis du kunne lade dine konkurrenter lave det hårde arbejde med at skabe et marked – og så bare piggybacke ved at stjæle deres trafik?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Det går godt i dansk e-handel, og det skal vi være rigtigt glade for. Og når det går rigtigt godt, så er det helt naturligt, at man gerne vil udvide til nye markeder og ride videre på en bølge af succes. Men selvom det lyder nemt, så er der ingen garanti for at man får succes i eksempelvis Sverige eller Norge, selv hvis det går godt herhjemme. Så hvis du kender nogle, der vil tage dette spring, kommer der her fem simple tips til at få succes i udlandet som webshopejer.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Retargeting er fantastisk – og for e-commerce er dynamisk retargeting på Facebook og Instagram en cornerstone i deres marketing.

Vi ser for vores kunder, hvordan ROAS på +10 ikke er undtagelsen, men standard.

Men fra bare at sætte den op er der et par tricks, du kan udføre – og så får du endnu mere ud af dine anstrengelser. Som følger:

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT
Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Kan e-handlens vækstresultater opretholdes?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Som enhver dansk webshopejer er drømmen naturligvis at udvide forretninger over vores kære nabogrænser. Det gælder også for vores online forretninger i Firtal regi.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Google har ikke kun fokus på links og godt indhold, de har også fokus på CTR fra SERP. Hvis din side ligger nr. 3 i SERP, men en større andel af brugerne klikker sig ind på din side frem for den første side, vil Google tolke netop din side til at være det bedste resultat til den givne søgning

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

En nylig analyse fra firmaet Hitwise baseret på mange hundrede søgeforespørgsler viser, at over 60 % af alle søgninger kommer fra en mobil enhed.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Automatisk markedsføring er den bedste slags.

Du sætter det op en gang, og så fortsætter dit arbejde med at generere værdi dag for dag, uge for uge og måned for måned.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Forbinder du lige nu Facebook-annoncering med boosts af dine indlæg til dem, der i forvejen ”Synes godt om” din side?
Så er der virkeligt forbedringspotentiale. :-)

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Den danske bloggersfære har i mange år været den svenske ditto underlegen. Men der er så småt begyndt at ske noget.
Netværkene Bloggers Delight og Blogly har været med til at gøre det både nemmere og mere eftertragtet at starte en blog. Det samme har historier i medierne om hvordan bloggere får sponsoreret gratis ting og oplevelser mod at promovere de virksomheder, der har sendt tingene.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Som webshop eller affiliate bør du være interesseret i bloggere, fordi de kan supplere en i forvejen varieret linkprofil – og måske endda, hvis du får fat i en af de store bloggere, sikre dig salg.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Du arbejder med online markedsføring og Wordpress i din dagligdag. Du kender godt til W3 cache og SEO by Yoast og har dem installeret på alle blogs såvel som splogs (selvom du selvfølgeligt ikke bruger sådan nogle længere).

Brug 5 minutter på indlægget her og få lidt inspiration til hvilke plugins, du kan overveje fremadrettet – jeg bruger dem alle på skiftende sider og er glad for dem. :-)

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Hvorfor nøjes med at lave remarketing mod dine egne brugere, når du nemt kan tage naboens med også?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

27. november 2015 er det Black Friday 2015. Er din webshop klar til at sælge?

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Den første konvertering af dine brugere er altid både den hårdeste og den dyreste.
Det er  her, du betaler for at de lærer dig at kende med Google AdWords, beviser din troværdighed med gode tekster og en stærk shop og holder dem fanget med remarketing på Facebook. Så køber de.
Men hvis din forretning skal blive rigtigt godt, så skal dine brugere konvertere igen.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Tryghed

En af mine kæpheste har i lang tid været, at studietiden egner sig bedre til iværksætteri end noget andet tidspunkt i dit liv.
Jeg har fundet 5 grunde frem til at underbygge dén påstand.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Hvor meget plads du tager i dine AdWords-annoncer kan direkte kobles sammen med antallet af konverteringer.

Det, der fylder mest, klikker brugerne nemlig på.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

For et par dage siden havde jeg fornøjelsen af at tale til Marketing Camp. Et af de store emner var nyhedsbreve.

Nyhedsbreve har du kontrol over i en tid, hvor Facebook mindsker reach for dine organiske posts næsten hver anden time og konkurrencen for de organiske søgeord kun bliver hårdere og hårdere.Jeg talte om remarketing især på Facebook – og det hører faktisk også godt sammen med nyhedsbreve.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Google AdWords er en af de primære kanaler til kundeemner i min forretning i dag.

Jeg genererer og sælger leads til advokater og revisorer i JUF.dk. De organiske søgeresultater kommer med de fleste leads efter en solid SEO-indsats efterfulgt af Facebook og AdWords på en delt andenplads.

AdWords er spændende, for du kan se, hvad du får ind, når du smider en krone ud. Og så kan du gå i gang med at optimere på det tal.

Sidder du selv med din AdWords-konto kan du her få 3 af de ting, der har virket for mig, når jeg har siddet med JUF.dks AdWords:

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Salg

Du har sikkert læst flere indlæg med titler som ’3 tips til at komme i pressen’, ’Journalisten fortæller: Det skal du skrive til mig’ og så videre.

Du gør det for at ’komme i pressen’, få omtalte, links, besøgende, kunder, troværdighed og blåstempling.

Men virker det? :-)

Jeg har spurgt et par venn

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Facebook remarketing er et af de bedste værktøjer jeg har på tværs af mine virksomheder – jeg skaber kontinuerlige konverteringer til en brøkdel af den pris, jeg ellers skal betale. Her får du 3 af de ting, der virker for mig.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Jura

Enkeltmandsvirksomhed, interessentskab, iværksætterselskab eller anpartsselskab.

Du har grundlæggende fire muligheder, når du skal vælge virksomhedsform til din webshop. Og der er fordele og ulemper ved dem alle sammen.

Jeg vil gerne komme med et bud på hvilken virksomhedsform du skal vælge afhængig af tre forskellige situationer.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Har du lyst til at starte en RFQ (eller ”indhent 3 tilbud”) kan jeg spare dig besværet og her fortælle dig hvilke søgeord, der genererer mange leads. Og jeg kan samtidigt fortælle dig hvorfor du ikke eksklusivt bør satse på disse søgeord..

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Da jeg for omkring tre-fire år sidens startede med affiliate marketing og søgemaskineoptimering fik jeg at vide, at affiliate sider med prissammenligninger var farlige at lave.

Årsagen var dengang at Google vurderede sådanne sider som ’tyndt indhold’ eller ’doorway pages’. Betydningen var at de sider fik sværere ved at rangere i Googles søgeresultater.

Da jeg startede foretog Google sågar en større oprydning i deres søgeresultater for at mindske antallet af de her doorway-pages.

Sådan er det sådan set stadig, men en ny og meget større udfordring har meldt sig for prissammenligningssiderne:

Google er begyndt selv at sammenligne direkte i søgeresultaterne.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

Laver du en søgeordsanalyse på dit site, er der en vis risiko / chance for, at du har en del geografiske søgninger.

En geografisk søgning kan være ”fag + by”. Et eksempel på et site, der har mange geografiske søgninger, er ”indhent 3 tilbud på ejendomsmæglere”-tjenesten Salea.dk, jeg er en del af.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Salg

I Salea.dk har vi haft problemer med, at konkurrentens tidligere og ringere produkt gør det svært for os at få en fod inden for i branchen.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT

At starte en side, hvor man kan indhente 3 (5, eller 7) tilbud i en given branche kræver ikke særlig meget. Men nemt er det ikke. Se her, hvad det kræver.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT
Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Jeg startede da jeg flyttede til København for ikke lang tid siden - og her kendte jeg ingen. Derfor startede jeg et netværksarrangement.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Outsourcing er Guds gave til mennesket - det er din mulighed for at få gjort ting til en pris, der tidligere ikke kunne lade sig gøre.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
IT, Salg

Lige nu nyder de danske webshops godt af julesalget. Konverteringsraten er 3-4 gange så høj, som den plejer at være og AdWords-annoncer giver nu et godt afkast, når de danske forbrugere forbereder sig til at danse rundt om træet den 24. december. Her får du tre af de rigtigt smarte ting - og det er ting, du kan have implementeret på en time og nyde godt af allerede der.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Salg

For et par uger siden skrev jeg mit første indlæg her på bloggen omkring snailmail. Jeg ville sende 250 breve ud til 250 danske arveretsadvokater og tilbyde dem hver en gratis kunde eller to mod, at de prøvede JUF.dk af sin leadgenerator.

Halfdan Timm

Iværksætter, konsulent inden for online markedsføring og tidligere direktør for JUF.dk ApS

Tags:
Salg

Du har rigtigt mange mails hver eneste dag med tilbud (og spam). Når du logger på Twitter bliver du mødt af promoverede tweets fra diverse firmaer og på Facebook ser du annoncer til højre og "sponsorerede historier" i dit feed. Og logger du på LinkedIN kan andre mennesker købe adgang til at sende dig in-mails uanset, I ikke i forvejen er bekendte med hinanden.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.