Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan målretter du dit content til din målgruppe

Når du udarbejder dit content til din hjemmeside, dine mails, dine sociale medie profiler osv. så er det ikke bare at skrive noget, der er meget mere som spiller ind. I dette blogindlæg giver jeg dig et par tips til, hvad du skal tænke på, når du skriver dit content.


Din målgruppe

Først og fremmest skal du kende din målgruppe. Hvad søger de, hvor søger de det henne, hvad interesserer de sig for, hvilke behov har de, hvad kendetegner dem osv. Når du begynder at kunne danne dig et billede af, hvem de er, kan du begynde at lave content, som er målrettet dem. Det nytter jo ikke noget, at du laver fantastisk content, men ingen i din målgruppe ser det, fordi det ikke er hvad de søger, det dækker simpelthen ikke deres behov.

Er du så småt i gang med din virksomhed, så kan du finde informationer på din målgruppe i Google Analytics eller hos dem, som allerede har købt dit produkt/service. Måske er der en gruppe på Facebook, hvor din målgruppe befinder sig, her kan du få indsigt i, hvad din målgruppe har af udfordringer og behov. Derudover kan du gå til dine konkurrenter og undersøge hvad de gør, det vil også give dig en indikator på, hvilke kendetegn din målgruppe har.
 

Vælg de rette søgeord

SEO – søgemaskineoptimering er en verden for sig selv. I grove træk så handler det om at bruge de rette ord i dit content, som gør at du rangerer bedst på de forskellige søgemaskiner. Du skal bruge ord, som din målgruppe vil søge på, på de forskellige søgemaskiner (Google, Bring osv.).

Jeg vil anbefale dig at læse disse blogs, de giver et godt indblik i, hvad SEO er og hvordan det fungerer.

Hvis du ikke har overskuet endnu til at lave en fuld søgeordsanalyse, så kan du eventuel kigge til dine konkurrenter, for at få inspiration. Husk på, at du aldrig må kopiere tekster fra andre, de skal udelukkende være inspiration.

Ved at lave en søgeordsanalyse finder du ud af, hvilke ord du skal bruge i dit content. Du kan med fordel bruge denne hjemmeside: Answer the Public til at finde de ord, som bliver søgt mest på. Du indtaster det ord du vil bruge, herefter vil du kunne se, i hvilken sammenhæng din målgruppe søger på ord.
 

Fordele frem for tekniske informationer

Når du har fundet ud af, hvilke behov og udfordringer din målgruppe står overfor, så ved du også hvad du skal skrive. Men husk på, at de fleste er ret uinteresseret i alt det tekniske bag dit produkt/service. Selvom du selv synes det er super smart og har brugt lang tid på at bygge dit produkt/service med en masse smarte features, så er det ikke nødvendigvis det, som din målgruppe vil høre.

De er kun interesseret i at høre, hvad de får ud af det og om det dækker de behov de har. Du skal derfor sætte dig ind i, hvad de søger og hvilke behov de har, det er det, som du skal bygge din content på. Kan du få iscenesat deres udfordring og fortælle hvordan dit produkt/service løser den, vil du have din målgruppes opmærksomhed.

Fuld fokus på hvad din målgruppe kan få ud af dit produkt og hvordan det løser deres udfordring. Fordele, fordele, fordele.
 

Mængde af content

For at vende tilbage til placeringen af din hjemmeside på søgemaskiner. Placeringen handler også om, længden af dit content. Længden varerier alt efter branche, emne og konkurrencen på området. Du finder ud af hvor meget du skal skrive, for at få den bedste rangering på søgemaskiner, ved at kigge på de resultater du får i toppen af Google på det søgeord du søger. Er der eksempelvis 2.000 ord på de tre øverste sider, skal du stræbe efter at skrive det samme antal, gerne lidt flere for at få en bedre rangering end din konkurrent.

Du skal dog ikke skrive bare for at skrive. Hvis der ”kun” kan skrives 500 ord om emnet, så lad det blive ved det, du skal ikke begynde at gentage dig selv, for at få flere ord på. Dit content skal bevare kvaliteten. Kvalitet frem for alt.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

CEO og founder af Startup Central

Iværksætter med stort I. Jeg brænder for at hjælpe iværksættere fra idéfasen og godt i gang med deres virksomhed. Privat er jeg gift med Nanna og far til fire.

LinkedIn

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Et break fra din travle hverdag er vigtig for, at du kan arbejde optimalt med dit iværksætteri. Sørg for at få nogle breaks ind i din hverdag, her er nogle tips til hvordan.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Netværk er noget at det vigtigste, specielt i en arbejdsrelation. Et godt netværk kan åbne op for nye muligheder, kunder, osv.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Skal din virksomhed i gang med at lave PR, så får du et par do's & don'ts her.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Din virksomhed skal arbejde med PR fordi, det vil skabe troværdighed for din virksomhed, samtidighed at du vil få mulighed for at være mere synlig for en masse mennesker.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Administration, Tryghed

Hackerne bliver mere og mere kreative det skal du også. Her får du et par gode råd til, hvordan du kan optimere din sikkerhed og muligvis undgå et cyberangreb.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation & Markedsføring

Tiderne har ændret sig, vi bliver nødt til at omstille os, for at kunne overleve, når en ny pandemi rammer os og vi går i lockdown. Derfor skal du digitalisere din virksomhed.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Sommerferien nærmer sig og du skal slappe af, så du kan samle kræfter. Men som iværksætter er det svært helt at trække stikket, derfor har Startup Central lavet en blog om forskellige ting, du kan læse og lytte til imens du er på ferie. Dette er uden at din familie og venner synes du er kedelig og ikke nærværende.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Administration, Arbejdsliv & Tendenser, Finansiering

Der er et større og større krav fra alle sider om, at virksomheder skal blive mere miljøbevidste og bæredygtige. Derfor giver Startup Central nogle tips til, hvordan du kan omstille din virksomhed. Flere af tiltagene behøver nemlig ikke at være dyre.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Kommunikation & Markedsføring

Startup Central skriver denne blog for at overbevise dig om, at du skal udleve din iværksætterdrøm. Det er ikke ubetaleligt at starte sit eget. Og det behøver heller ikke blive dyre jo mere etableret din virksomhed bliver.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Startup Central beskriver her nogle af fordelene ved at være iværksætter og selvstændig. Når du har læst blogindlægget, er der ingen tvivl om, at du vil udleve din iværksætterdrøm.

Startup Central springer ud som webinarkanal
Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Jura, Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Startup Central springer ud som webinarkanal, vi afholder webinarer om alt inden for iværksætteri.

Nu kan du sidde hjemme i sofaen imens du bliver klogere på iværksætteri.

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Finansiering

Den 28. januar forlængede regeringen nedlukningen af Danmark, og dagen efter blev endnu en statsfinansieret lånepakke rulle ud for landets virksomheder og iværksættere – men det er den forkerte vej at gå. Vi har ikke brug for lån – vi har brug for at holde åbent!

viden om kapital anders fogh startup central
Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Administration, Økonomi

Alt for længe har regeringen kørt ’jeg ved bedst’-stilen og kun taget store organisationer som Dansk Erhverv, SMV Danmark mfl. med på råd. Men hvorfor ikke tale med os, den lille iværksætter og de små virksomheder på gulvet?

Anders Fogh Startup Central
Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Tryghed

På 3 år lærer man noget, men man fejler dælme også. Så jeg vil lige dele med dig de råd som jeg mener alle skal præsenteres for ASAP.

Anders Fogh Startup Central
Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Du kan ikke gøre alt, du skal ikke gøre alt, og du SKAL bede om hjælp!

Du er sikkert blevet fortalt dette som ung fra dine forældre, eller en rigtig jyde som mig: ”Hver krone sparet, er en krone tjent!” - nogle gange giver det mening, men det er også en omgang HØ!

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, IT, Kommunikation & Markedsføring, Økonomi, Tryghed

Coronakrisen har sat de fleste iværksættere og selvstændige tilbage til udgangspunket. I dette indlæg kommer jeg med mine bud på, hvordan du kan vende krisen til din og din virksomheds fordel. 

Kold Kanvas Anders Fogh Startup Central
Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Salg

Overvejer du, om kold kanvas er noget, du skal begynde at bruge i din virksomhed? Da Poul Reichardt sang ”du går ind i alle hjerter med træsko på”, så var det næppe telefonsælgere, han havde i tankerne. Men ikke desto mindre er det faktisk lige netop dén effekt, du håber på at have hos modtageren

Ram din mål gruppe på de sociale medier Anders Fogh Startup Central
Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Man kan få meget ud af at ramme sin målgruppe på de sociale medier - får du ram på din?

Anders Fogh
CEO og founder af Startup Central
Tags:

Husker du at spørge erfarne coaches og mentorer fra erhvervslivet om hjælp, når du er kørt fast i et problem? 

CEO og founder af Startup Central

Iværksætter med stort I. Jeg brænder for at hjælpe iværksættere fra idéfasen og godt i gang med deres virksomhed. Privat er jeg gift med Nanna og far til fire.

LinkedIn


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her