Først og fremmest skal du sætte dig nogle mål for, hvilken form for vækst det er, du leder efter. Er det vækst i form af omsætning eller er det vækst i form af awareness?
Herefter skal du beslutte dig for, hvilke medier du vil være på, det er ikke realistisk at være på dem alle, medmindre du har et kæmpe marketingteam og et stort marketingbudget. Du skal være på de medier, som din målgruppe er på. Ellers kommer du bare ud til en masse mennesker, som ikke vil handle hos dig.
Så skal du selvfølgelig også definere din målgruppe, for overhovedet at kunne skabe content til dem, som vil få dem til at handle, som du ønsker.
Marketingteamet har meget at se til, derfor får du her nogle tips til, hvordan de kan spare tid:
Vil du have flere tips, så kan du læse bloggen 21 måder at spare tid på, som marketingmedarbejde.
Liveauktioner og live shopping
En anden måde at skabe vækst på, som kan mærkes på bundlinjen, er ved liveauktioner og liveshopping. Alt dette kan du gøre på Facebook, det er ikke teknisk, så alle skulle gerne kunne være med. Live shopping og liveauktioner er blevet populært, siden vi fik nedlukninger grundet Corona. Dine kunder kan sidde hjemme i stuen og shoppe online. Din kunde får dermed vist produktet og kan spørger undervejs igennem din livestreaming.
Du kan læse mere om Liveauktioner og liveshopping her.
Er det Instagram du gerne vil være mere synlig på og skabe mere awareness om din virksomhed ved hjælp af. Så får du her nogle tips til hvordan:
Vil du have flere tips til, hvordan du bliver mere synlig og vækster organisk på Instagram, så kan du læse disse blogs: Sådan bliver du mere synlig på Instagram og Sådan skaber du en Instagram profil der får følgere.
Content
Dit produkt eller din service kan være helt fantastisk, men det ved dine potentielle kunder bare ikke, hvis de ikke kan se det i de tekster du formidler. Derfor skal du også have fokus på dit content.
Her får du nogle ting, du skal huske, når du laver dit content:
Vil du vide mere, så kan du læse disse to blogs: Sådan skaber du indhold, der giver efterspørgsel og 6 konkrete tips til at kickstarte din startup med målrettet content
CEO og founder af Startup Central
Iværksætter med stort I. Jeg brænder for at hjælpe iværksættere fra idéfasen og godt i gang med deres virksomhed. Privat er jeg gift med Nanna og far til fire.
LinkedIn