Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan skriver du gode tekster til din webshop

Ofte kan det gå lidt stærkt, når man skal i luften med sine produkter på en webshop, og i den sammenhæng vælger mange, at anvende de tekster der medfølger produkterne fra producenten. Det er dog vigtigt, at du får dine egne unikke tekster på siden, for at undgå "duplicate content".

Du skal altid gribe enhver chance for at skille din webshop ud på nettet, så du kan adskille dig fra dine konkurrenter – hav dog in mente, at din webshop skal være så brugervenlig som overhovedet muligt.

En del af denne øvelse er at få helt styr på dine tekster, som har stor indflydelse på din webshops overlevelse på markedet.


Skriv unikke tekster
Når du har en webshop spækket med produkter, du gerne vil sælge til potentielle kunder, er det afgørende, at du bruger tid på at skrive unikke produkttekster.

Med unikke tekster menes, at du ikke må kopiere tekst fra andre hjemmesider, da det vil resultere i ’duplicate content’ på siden. Vælger du at bruge tekster fra eksempelvis dine leverandørers sider, så skal du anvende et såkaldt Canonical tag, som peger på leverandørens side, og dermed fortæller Google, hvilken side der "ejer" originalteksten.

Dermed kan du ikke selv rangere i Google med teksten. Google vil nemlig betragte det som negativt for din side, at have indhold, som er kopieret fra en anden side, med mindre du (via caonical tagget) fortæller Google hvem der har forfattet teksten.

Du skal derofr altså skrive nye og forskellige tekster til alle dine produkter på webshoppen – dette vil ydermere også sende et bedre signal til dine besøgende.

Forstå din kunde
Ligegyldigt hvilken slags produkter du sælger, skal du altid huske at sætte dig i kundens sted.

Du skal derfor med andre ord kunne fortælle kunden, hvad de får ud af at købe dine produkter. Det kan eksempelvis være en praktisk fordel, som på den ene eller anden måde kan gøre livet lettere for kunden – det skal du naturligvis kunne formidle i dine produkttekster.

Derudover skal du huske at skrive alle tilgængelige informationer om produktet såsom materialer, pris, anvendelighed og så videre.

Tænk også meget over hvilket sprogvalg du anvender. Fx. er der stor forskel på, om du skriver om friluftsudstyr (Se fx. friluftsland.dk), eller om du fx. beskriver tekniske produkter (se fx. Wattoo.dk). Du vil kunne se at både lix-tal og skrivestil er vidt forskellige på disse to shops, da målgruppen er meget forskellig.

Drop den uoverskuelige tekst

Når du skriver tekster til web, er det utroligt vigtigt, at du bryder teksten op, så den ikke virker uoverskuelig og tung at læse. Teksten skal altså være let og nem at gå til som kunde, og du kan med fordel også skrive de vigtigste ting først i teksten.

Lav mange afsnit og underoverskrifter, og hav naturligvis styr på tegnsætningen – så virker du straks mere troværdig og kan fastholde læseren længere.

Lav en søgeordsanalyse
Hvis du er klar over hvad SEO er for en størrelse, ved du, at det ikke er nok kun at skrive tekster til kunderne – de skal også skrives til søgemaskinerne. Derfor skal du lave en søgeordsanalyse, så du kan anvende de rette søgeord og udtryk i dine produkttekster, som i sidste ende vil kunne give dig en bedre placering (eller flere placeringer) i søgemaskinerne.

På denne måde har dine fremtidige kunder nemmere ved at finde dig, og du vil potentielt kunne tjene flere penge på din webshop.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Dette er en opgave, som alle webshopejere beskæftiger sig med på daglig basis og med god grund, da de jo skal leve af at konvertere deres besøgende til kunder

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Det er stort set altid sværere at sælge et dyrt produkt, end det er at sælge de billige.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Du er sikkert stødt på dem mange gange, men har du overvejet selv at tjene penge på en niche-affiliateside?

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Du kan nemlig diversificere dit brand eller dine produkter ved at sælge dem på forskellige hjemmesider.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Tryghed

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Jura

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration, Salg

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her