Bloggen

Optimer din netbutik til julehandlen

Julen er en af de vigtigste sæsoner for mange webshops, da vi elsker at bruge penge på hinanden i denne særlige tid. For at ramme kunderne bedst muligt, er det derfor vigtigt at få styr på kampagner, promotions, juledesign mm.

Tydelighed omkring leveringstider, lagerstatus og ombytning

Op mod jul er leveringstiden særlig vigtigt, da vi naturligvis skal være 100% sikre på, at gaverne kommer frem inden juleaften. Derfor skal du sørge for tydeligt at skilte med dette på din shop, ellers risikerer du at tabe salget.

Lagerstatus er også meget vigtig, da man ikke vil risikere, at en anden person netop købte det sidste produkt et par timer inden. Sørg for at have tydelig angivelse af lagerstatus, og har du et stort antal liggende, så skriv fx ”+100 på lager”, da det giver et klart signal om, at du er leveringsdygtig, selvom der er mange ordrer i gang.

I forbindelse med julehandlen skal du desuden huske at få ombytningsretten vist tydeligt allerede på forsiden. Skriv altid at der er mulighed for at få byttet varer langt frem i januar. Det skal helst være så let for dine kunder som muligt. Vi har nok alle prøvet at være nødt til at ombytte gaver mellem jul og nytår, hvilket ikke er optimalt, da vi helst bruger den tid sammen med familie og venner.

Kør promotions på særligt ”julede” produkter

Har du produkter på shoppen, som er særligt henvendt til familier, er det nu, de skal helt frem på shoppen. Det kan være en god ide at give en rabat i december, hvis disse produkter er særlig konkurrenceprægede.

Et eksempel er Garant kæden, som sælger tæpper, gulve og boligtilbehør. Det er ikke typiske juleprodukter, men lige netop ét produkt sælger godt frem mod jul: personlige billeder trykt på lærred.

På deres hjemmeside har de valgt hele december at give -15% rabat på fotos på lærred, som netop henvender sig til børnefamilier og bedsteforældre (se kampagnen). Mange vælger at få trykt familiebilleder til julegaver, og derfor er det netop i december, at hjemmesiden skal inspirere kunderne til at få lavet et par gode billeder til familien.

Det er vigtigt at finde mest ”julede” produkter og sørge for at give dem plads på forsiden op mod jul.

Det at gøre sin hjemmeside klar til julehandlen handler dog ikke kun om design, kampagner og nyttig information. Hos shoppingportalen katoni.dk har de fokuseret mest på at optimere deres hjemmeside og bygge værktøjter.

Direktør fra Katoni.dk Steen Christensen fortæller, at i juletiden sidder mange deres brugere med en ønskeseddel i hånden, og  derfor er det ekstremt vigtigt, at søgemaskinen er hurtig og kan finde de specifikke produkter, brugeren efterspørger.

Den nye version af søgemaskinen kommer med forslag, som man kender det fra Google. Den kigger ikke i selve produktbeskrivelsen, men i databasens kategorier, mærker, farver, størrelser osv. Det er derfor muligt at lave helt specifikke søgninger som f.eks. ”sorte sneakers på udsalg til herrer i str. 44”. Brugeren bliver derefter sendt direkte til den URL, der viser det søgte udvalg.

Steen fortæller også, at teamet hos katoni.dk netop er blevet færdige med en prisinterval funktion, så brugere nemt kan sortere efter de produkter, der passer til deres julegavebudget. På den måde bliver vores brugere fri for at spilde tiden med at kigge på de produkter, der er for billige eller koster for meget. Du kan se funktionen her.

En guide til juleprodukterne

Et site som altid gør det godt er amerikanske Zappos. De sælger sko på nettet, og man får som regel et par gode ideer, når man besøger dem i December. Jeg sidder i San Francisco, mens jeg skriver dette indlæg, og netop her i december har Zappos lavet en juleguide, som viser, hvad de sælger mest af op mod jul.

Det er en smart måde at hjælpe kunden, og specielt i en shop som deres, som har millionvis af produkter, kan det være overvældende at skulle finde netop de gaver, som passer til modtageren.

Amazon har ligeledes en meget tydelig shopping guide i højre side af deres site denne jul, så måske det er en tendens man bør følge denne jul.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Dette er en opgave, som alle webshopejere beskæftiger sig med på daglig basis og med god grund, da de jo skal leve af at konvertere deres besøgende til kunder

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det er stort set altid sværere at sælge et dyrt produkt, end det er at sælge de billige.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du er sikkert stødt på dem mange gange, men har du overvejet selv at tjene penge på en niche-affiliateside?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du kan nemlig diversificere dit brand eller dine produkter ved at sælge dem på forskellige hjemmesider.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.