Bloggen

Inspiration til prissætning ved tilbudsvarer og kampagner

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

På den ene side giver det ikke mening at sælge varerne alt for billigt, da du så ikke tjener tilstrækkeligt på dine salg – men på den anden side nytter det heller ikke noget at sætte priserne for højt, hvis så kunderne blot kan gå til din konkurrent og få de samme varer meget billigere.

Der er flere forskellige faktorer, du bør tage højde for, når du skal prissætte dine varer på din webshop, og herunder kan du læse nogle af dem.

Forskellige former for tilbud
Noget, der altid kan lokke kunderne til, er tilbud.

I forbindelse med en udsalgsrunde på din webshop kan du overveje at gribe prissætningen på udsalgsvarerne an på forskellige måder. Du kan selvfølgelig vælge at sætte alle varerne ned med for eksempel 20%, men hvis dette ikke er fordelagtigt for økonomien i din virksomhed, er her nogle ideer.

  • Tilbyd eksempelvis, at kunderne får tre varer til samme pris, som to varer koster.
  • En anden klassiker er at give rabat ved køb over for et bestemt beløb på din webshop.
  • Du kan give fri fragt ved køb for min. 500 kr, så du undgår at skulle dække fragten af meget små ordrer.
  • Du kan lave en timer, som tæller ned til udløbet af tilbudet.
  • Du kan lave et tilbud som falder i pris for hver dag der går, så må kunden se hvor lang tid han/hun tør vente med at købe.

Som du kan se, findes der mange forskellige måder at give gode tilbud til nuværende og potentielle kunder, og du bør derfor finde ud af, hvilken løsning der vil være mest gavnlig for netop din webshop. Sørg også for at produktbilleder afspejler alle dine services og tillægsprodukter så godt som muligt.

Overvej tillægsservices services
Når du skal prissætte dine produkter, er det faktisk ikke kun produkterne, du skal have i tankerne.

Du bør også tage virksomhedens øvrige services med i dine overvejelser.

Disse ekstra ydelser eller fordele kan nemlig ligeledes have en værdi for kunderne, og dette spiller således ind i forhold til prisen på dine produkter. Kan du eksempelvis se, at en af dine konkurrenter sælger det samme produkt som dig, men til en lidt lavere pris, kan det være, at du føler dig nødsaget til også at sænke din pris for at fastholde dine kunder. Men samtidig kan det være, at din konkurrent har en meget dyr fragtpris, hvor fragten hos dig faktisk er gratis.

Denne fordel i din webshop kan sagtens være årsagen til, at kunderne alligevel vælger at købe deres vare hos dig i stedet for hos din konkurrent, hvor selve varen er en anelse billigere. Du bør derfor overveje, om du kan tilbyde dine kunder andre servides eller fordele, som adskiller dig fra konkurrenterne.

Fragten virker måske indlysende, men der kan gemme sig mange tillægsservices, som kan tænkes med ind. Det kan fx. være udvidet forsikring, support, indpakning, sikker forsendelse osv.

Sørg for en tydelig prismærkning
Uanset om der er tale om en fysisk forretning eller en online webshop, er det vigtigt at sørge for en tydelig prismærkning, så kunderne ikke er i tvivl om, hvad en vare koster.

I en fysisk butik kan du klare din prismærkning med diverse prispistoler. Det er en god ide altid at bruge en særlig prismærkning til tilbud, så de står ud fra de andre varer i butikken. Der findes mange slags prispistoler, som kan anvendes ved tilbud - tjek fx. Pistoler til prismærkning hos brondsholm.dk. Ift. webshops må du bruge andre midler, når du skal vise kunderne, hvad dine varer koster.

Brug eventuelt en farve til tallene, som står i kontrast til baggrundsfarven på din hjemmeside. Du kan også vælge at animere dine online udsalgsskilte, hvis du for eksempel gerne vil gøre kunderne opmærksomme på et udsalg.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Dette er en opgave, som alle webshopejere beskæftiger sig med på daglig basis og med god grund, da de jo skal leve af at konvertere deres besøgende til kunder

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det er stort set altid sværere at sælge et dyrt produkt, end det er at sælge de billige.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du er sikkert stødt på dem mange gange, men har du overvejet selv at tjene penge på en niche-affiliateside?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du kan nemlig diversificere dit brand eller dine produkter ved at sælge dem på forskellige hjemmesider.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.