Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Fire tips til mere synlighed i Adwords for samme pris

Adwords indtager mere og mere plads på søgeresultatssiderne på Google, og det er næsten et must at mestre denne platform, hvis man vil have succes med sin netbutik.

I denne artikel vil jeg zoome lidt ind på nogle af de features du kan udnytte, til at få lidt ekstra synlighed til dit site. Der er mange små tricks, og jeg ser ofte at mindre firmaer ikke kender alle tricks’ne, og dermed ikke får optimal udbytte af deres annoncering.

Disse udvidelser af dine annoncer koster ikke ekstra, klikprisen er præcis den samme.

Udnyt mulighederne med sitelinks

Du har mulighed for at definere et sæt sitelinks, som kan vises under din annonce. I princippet kan de altid blive vist, når din annonce kommer frem i top 3 placeringen, dvs. ovenover søgeresultaterne. De bliver derimod aldrig vist sammen med annoncerne i højre kolonne.

Du har mulighed for skræddersy disse sitelinks pr. kampagne, så du sikrer dig, at de passer 100% sammen med søgeordet og annoncen.

Se fx nedenfor, hvordan Whiteaway har valgt at udvide annoncen med info om brand, størrelse og design, meget relevante links ift. kundens søgning:

Få dine søgeord vist med fed tekst i URL’en

Du har også mulighed for at vise en anden URL tekst, end den faktiske URL, og det gør du ved at notere en display URL, når du opretter annoncen.

Ved at skrive et ord her som fx ”Køleskab” (eksemplet ovenfor), så kan du få dette ord markeret med fed skrift, når det matcher søgestrengen hos kunden.

Som du også kan se på billedet ovenfor, så vælger Google nogle gange at vise sitelinks på to linjer, mens de andre gange samler det på én horisontal linje.

Det er en god ide altid at angive fire sitelinks, så du har muligheden for at få dem splittet ud på to linjer.

Få dobbelt længde på annoncens overskrift

Dette er et trick, som man ikke umiddelbart finder i Googles dokumentation. Det handler om at lave en særlig tegnsætning, som gør, at din overskrift på annoncen bliver længere.

Som udgangspunkt kan du kun skrive 25 tegn i din overskrift, men med dette tip kan du lave den 59 tegn lang.

I nedenstående eksempel er det garnbutikken woolspire.com, som gør brug af muligheden med den lange overskrift:

 

Bemærk hvordan deres overskrift fanger øjet mere end reklamen nedenunder.

De første 25 tegn skriver du i headline feltet, som du plejer og resten af tegnene skriver du i første linje i din description. Tricket er at afslutte denne første linje i din description med et punktum, for så vises den sammen med overskriften.

Igen er det dog et krav at du har en position 1-3 med din annonce, dvs. ovenover søgeresultaterne. Vises du i højre kolonne har du ikke denne mulighed.

Bonus: Få vist antal Google+ followers i din annonce

Dette er en feature, som meget få danske shops gør brug af og det er en stor skam, for der er mulighed for at fylde en linje mere end alle konkurrenterne.

Du skal gøre to ting for at udnytte denne mulighed.
1) Få min. 100 followers på Google+
2) Kobl Google+ siden på samme e-mail som bruges som admin på Adwords

Opfylder du de to krav, så har du muligheden for at skilte med, at du har en flot following på Google+.

Jeg har koblet dette sammen for computerbutikken Refurb.dk, og du kan her hvordan det giver dem en ekstra synlighed:

 

Det er mig bekendt den eneste måde du kan komme til at fylde 6 linjer tekst i annonceringsfeltet, og det gode er, at det stadig ikke koster ekstra.

Bonustip: Opnå synergi ved at annoncere på dit brandnavn

Dette 5. tip er ikke helt gratis, da det koster lidt at annoncere på dit eget brandnavn, men læs med her og find ud af hvorfor du alligevel skal gøre det, også selvom du allerede ligger øverst i de organiske søgninger.

Det har vist sig igen og igen gennem tests, at der er en synergieffekt ved at være synlig både i annoncefeltet og øverst på siden, da det nærmest bliver umuligt for kunden at komme uden om din shop.

Desuden koster det næsten ikke noget at annoncere på dine egne brandord, og det konverterer rigtig godt, så de salg er næsten gratis for dig.

Du kan se her hvordan creakids.dk fylder hele ”above fold” delen af skærmen, fordi de netop annoncerer på deres eget brand:

 

Denne korte lille video forklarer rigtig godt sammenhængen mellem de to placeringer ift. at købe placeringer på Adwords:

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Tryghed

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Jura

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration, Salg

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her