Bloggen

4 grunde til din webshop skal have en blog

Hvis du har en webshop, så vil du selvfølgelig gerne have en masse kunder i butikken. For uden kunder, så er der ikke noget salg. Og uden salg, så er der ikke ret meget ved at have en webshop. Det siger sig selv.

En af de bedste måder at få flere kunder i butikken er ved at lave en blog, hvor du skriver om din butik, butikkens varer og hvad der nu måtte interessere dine potentielle kunder.

Det tager tid at skrive godt indhold til en blog, men der er rigtig mange fordele ved at gøre det. Lad os se nærmere på et par af de primære grunde.

1) Gør din butik mere personlig og menneskelig

Når du skriver en blog, så gør du din butik mere menneskelig og øger den tillid som dine potentielle kunder har til din butik.

Tænk bare på hvilken tillid du selv har til en webshop, der blot er et katalog af varer. I modsætning til en webshop, hvor der er gjort noget ud af at skrive om varerne, tankerne bag udvalget af varer, og hvor der på webshoppens blog bliver besvaret en masse af de spørgsmål som kunderne måtte have.

Et godt eksempel på hvor meget det betyder at have en blog, der besvarer kundernes spørgsmål, kan du se på River Pools & Spas. Denne side er skabt af Sheridan - aka. The Sales Lion. Ved at skrive en blog, hvor han besvarede kundernes spørgsmål og tog fat i nogle af de udfordringer, der er furbundet med at købe og installere en pool, så blev mængden af lukkede leads i hans swimmingpool butik øget til 80% - samtidigt med, at markedet for swimmingpools i det hele taget lå på blot 15% lukkede leads!

2) Få en større eksponering

Udover at øge tilliden til din butik, så hjælper en blog også med til, at du får flere til at se din butik og derved blive potentielle kunder.

Grunden er at en blog øger din synlighed i Google, da du får meget mere tekst ind på sitet. Det betyder flere kunder via organiske søgninger (dvs. søgninger som du ikke betaler for via fx. AdWords og annonceringer).

Dvs. at du ved at lave en blog kan få flere kunder i butikken, uden at skulle betale for dem - selvom det selvfølgelig tager noget tid at skrive på bloggen og holde den ved lige ved at svare på kommentarer etc.

Tidligere nævnte jeg, at en blog gør din webshop mere menneskelig. Det skal man ikke underkende, da det øger kundernes tilhørsforhold til din webshop og derved deres loyalitet og fastholdelse.

Og det er virkelig vigtigt, da det jo er alment kendt, at det koster meget mere at skaffe en ny kunde end at bevare en eksisterende kunde.

For at fastholde kunderne er det dog ikke nok at skrive en blog, hvor der ikke er noget reelt indhold. Du bliver nødt til at åbne op og vise både positive og negative sider af dine varer og dit forretningsområde, hvis du skal øge kundernes tillid og loyalitet. Skriver du som en maskine uden meninger, eller skriver du overdrevet salgsagtigt, så kan du i det fleste tilfælde ligeså godt lade være med at have en blog.

I stedet skal du gå efter noget reelt indhold, der skaber værdi for dine kunder. Prøv fx. at se bloggen på mightygoods.com/, der er et godt eksempel på hvordan der er fokus på at skabe værdi for bloggens læsere og ikke blot sælge ved først mulige lejlighed.

3) Du bliver mere relevant på sociale medier

En fjerde fordel ved at have en blog i din webshop er, at du får noget at dele på de sociale medier. Det øger igen, hvor mange der kommer til at se din butik og derved blive potentielle kunder. Og hvis det du deler på de sociale medier er godt nok, så er der en god chance for det bliver delt igen og igen.


4) Forbedr dine google placeringer naturligt

Sidst, men ikke mindst, så giver en blog dig noget som folk potentielt vil linke til - og i takt med du får flere og flere links, så kan du ranke bedre og bedre i Google og derved få flere og flere gratis besøgende.

For at folk vil linke til noget af dit indhold, så er det dog vigtigt at indholdet skaber værdi og er værd at læse og dele. Et godt eksempel på noget sådan indhold er infografikker, som fx. denne grafik der viser de 10 største diamanter i verden. En rigtig god ide for et site der sælger smykker, da det vil tiltrække opmærksomhed og få afsenderen til at fremstå som ekspert.

Desuden kan Google godt lidt dynamiske sider, hvor der hele tiden tilføjes indhold. Det fortæller Google, at der er liv på siden, og at det ikke blot er en statisk side uden nyheder og relevans.

Gør op med dig selv om du vil prioritere at skrive på bloggen

Som jeg tidligere nævnte, så tager det tid at skrive en blog. Inden du går i gang, skal du derfor gøre op med dig selv, om det er en god ide at gå i gang, og om du har tiden og motivationen til at gøre det. For det er ikke kun en overdrevet salgsagtig blog, der er en overflødig og spild af energi - det samme gælder for en blog der ikke bliver skrevet på – det vil have den modsatte effekt, da det signalerer at der ikke er nogen i den anden ende.

I samme forbindelse er det også vigtigt at huske på, at bloggen ikke kun består af at skrive indlæg. Du skal også være klar til at gå i dialog med kunderne, når de skriver både positive og negative kommentarer på din blog - præcis ligesom du skal være klar til den dialog, når den foregår på Trustpilot.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Dette er en opgave, som alle webshopejere beskæftiger sig med på daglig basis og med god grund, da de jo skal leve af at konvertere deres besøgende til kunder

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det er stort set altid sværere at sælge et dyrt produkt, end det er at sælge de billige.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du er sikkert stødt på dem mange gange, men har du overvejet selv at tjene penge på en niche-affiliateside?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du kan nemlig diversificere dit brand eller dine produkter ved at sælge dem på forskellige hjemmesider.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.