IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Læs mere
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

3 tips til at forbedre din B2B-side med høj konverteringsrate

Mange traditionelle marketingsværktøjer fungerer ikke altid lige så effektivt i business-to-business-relationer. Mange marketingsansatte har i hvert fald måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online.

Af samme årsag har jeg i dette indlæg samlet 3 tips til, hvordan du netop kan forbedre din konverteringsrate, hvis du står med B2B-relationer.

Det helt overordnede mål for dig bør være, at du skal have fokus på din kundes behov, som i dette tilfælde er B2B-relationer.

Benyt en klar og relevant landing page
Én ting, der gælder for det link, som du benytter til at skabe leads i din markedsføring, er, at det skal sende den potentielle kunde videre til en side, som er overskuelig, relevant, og som får kunden til at blive på siden.

Dette er endnu vigtigere i B2B-relationer, men der er forskel på, hvad en relevant landing page er.

Indholdet af din side bør nemlig være justeret til B2B-verdenen. Det skal være mere professionelt og grundigt end til en typisk privatforbruger, og der skal dermed være fokus på forretningens særlige fordele og unikke selling points.

Man kan næsten sige, at den gode B2B-landing page er relevant, hvis den for en B2C-forbruger ser kedelig og uinteressant ud. Husk, at din potentielle B2B-kunde er der af en professionel årsag. Selv er jeg stødt på mange mere eller mindre succesfulde af disse sider, men hvis du leder efter et godt eksempel, så tjek denne side om erhvervsklatring:

Bemærk at der er tydelig afsender i form af telefonnummer og e-mail, samt fokus på cases, som vi skal se nærmere på nedenfor.

Sikr dig din indflydelse
Både i B2C-relation og B2B-relationer er det helt essentielt at overveje dine potentielle kunders tilstand i købsprocessen.

Spørg dig selv, om de kun er ved at snuse til markedet, ved at analysere mulighederne, eller om de klar til at købe med det samme? Min erfaring er, at det kan være svært at svare på. Netop derfor bør du også tiltale dine kunder på forskellige måder for at sikre en bredere vifte af indflydelse. 

En god måde er at have sin referencer klar på hjemmeside, så de potentielle kunder, der ikke er så langt i købsprocessen, vil blive overtalt. Denne side bør dække over dine ekspertiseområder, særlige cases fra jeres projekter og gode referencer fra tidligere kunder. På den måde holder du fokus på fordelene for den besøgende. Følgende side er et godt eksempel på dette:

For at tiltale de potentielle kunder, som i princippet er klar til at handle med dig, så er de såkaldte call-to-action-elementer generelt effektive og hurtigt omsættende. CTA’ere som ”Ring nu”, ”Se vores tilbud” og lignende skal være med til at sikre et køb hos de kunder, som er klar til at handle.

Men husk, at den benyttede CTA også skal referere til dét, som din kunde er kommet efter.

Test mulighederne af!
Der er et hav af ting at ændre og justere, når man sidder og arbejder med analyse af konverteringsrater.

Derfor bør du også teste og kontrollere de forskellige ændringer, så du kender det konkrete output. Husk, at det ikke handler om, hvad du fornemmer, at dine kunder godt vil have, men at du i stedet kan analysere det. Især har jeg erfaring med split-tests, som rigtig ofte giver et håndgribeligt resultat blandt forskellige muligheder ved landingsiden.

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

19.02.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

23.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

11.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Jura

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

09.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

02.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

07.11.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

31.08.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

06.06.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

07.04.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

16.02.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

19.09.2016
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

09.06.2016
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

01.04.2016
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

16.12.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

02.12.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

24.09.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

15.05.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

23.04.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

26.02.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

11.12.2014
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration, Salg

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

10.11.2014
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

20.10.2014
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her