Bloggen

3 tips til at forbedre din B2B-side med høj konverteringsrate

Mange traditionelle marketingsværktøjer fungerer ikke altid lige så effektivt i business-to-business-relationer. Mange marketingsansatte har i hvert fald måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online.

Af samme årsag har jeg i dette indlæg samlet 3 tips til, hvordan du netop kan forbedre din konverteringsrate, hvis du står med B2B-relationer.

Det helt overordnede mål for dig bør være, at du skal have fokus på din kundes behov, som i dette tilfælde er B2B-relationer.

Benyt en klar og relevant landing page
Én ting, der gælder for det link, som du benytter til at skabe leads i din markedsføring, er, at det skal sende den potentielle kunde videre til en side, som er overskuelig, relevant, og som får kunden til at blive på siden.

Dette er endnu vigtigere i B2B-relationer, men der er forskel på, hvad en relevant landing page er.

Indholdet af din side bør nemlig være justeret til B2B-verdenen. Det skal være mere professionelt og grundigt end til en typisk privatforbruger, og der skal dermed være fokus på forretningens særlige fordele og unikke selling points.

Man kan næsten sige, at den gode B2B-landing page er relevant, hvis den for en B2C-forbruger ser kedelig og uinteressant ud. Husk, at din potentielle B2B-kunde er der af en professionel årsag. Selv er jeg stødt på mange mere eller mindre succesfulde af disse sider, men hvis du leder efter et godt eksempel, så tjek denne side om erhvervsklatring:

Bemærk at der er tydelig afsender i form af telefonnummer og e-mail, samt fokus på cases, som vi skal se nærmere på nedenfor.

Sikr dig din indflydelse
Både i B2C-relation og B2B-relationer er det helt essentielt at overveje dine potentielle kunders tilstand i købsprocessen.

Spørg dig selv, om de kun er ved at snuse til markedet, ved at analysere mulighederne, eller om de klar til at købe med det samme? Min erfaring er, at det kan være svært at svare på. Netop derfor bør du også tiltale dine kunder på forskellige måder for at sikre en bredere vifte af indflydelse. 

En god måde er at have sin referencer klar på hjemmeside, så de potentielle kunder, der ikke er så langt i købsprocessen, vil blive overtalt. Denne side bør dække over dine ekspertiseområder, særlige cases fra jeres projekter og gode referencer fra tidligere kunder. På den måde holder du fokus på fordelene for den besøgende. Følgende side er et godt eksempel på dette:

For at tiltale de potentielle kunder, som i princippet er klar til at handle med dig, så er de såkaldte call-to-action-elementer generelt effektive og hurtigt omsættende. CTA’ere som ”Ring nu”, ”Se vores tilbud” og lignende skal være med til at sikre et køb hos de kunder, som er klar til at handle.

Men husk, at den benyttede CTA også skal referere til dét, som din kunde er kommet efter.

Test mulighederne af!
Der er et hav af ting at ændre og justere, når man sidder og arbejder med analyse af konverteringsrater.

Derfor bør du også teste og kontrollere de forskellige ændringer, så du kender det konkrete output. Husk, at det ikke handler om, hvad du fornemmer, at dine kunder godt vil have, men at du i stedet kan analysere det. Især har jeg erfaring med split-tests, som rigtig ofte giver et håndgribeligt resultat blandt forskellige muligheder ved landingsiden.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Dette er en opgave, som alle webshopejere beskæftiger sig med på daglig basis og med god grund, da de jo skal leve af at konvertere deres besøgende til kunder

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det er stort set altid sværere at sælge et dyrt produkt, end det er at sælge de billige.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du er sikkert stødt på dem mange gange, men har du overvejet selv at tjene penge på en niche-affiliateside?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Du kan nemlig diversificere dit brand eller dine produkter ved at sælge dem på forskellige hjemmesider.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

Tags:
IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.