Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Webshop med dyrere produkter? Sådan skal du gribe din markedsføring an

Det er stort set altid sværere at sælge et dyrt produkt, end det er at sælge de billige. Der skal ganske enkelt ikke lige så meget ”overtalelse” til for at få en besøgende i en webshop til at købe et produkt til en flad 20’er, som der skal, hvis der er tale om et produkt til flere tusinde kroner.

Så hvordan griber du markedsføringen af dyrere produkter an?

Det kigger vi på her.

Slå ned på den gode kvalitet
Det gælder altid om at have konkurrencedygtige priser. Der er ingen, der gider at betale mere end højst nødvendigt for et produkt. Derfor skal du naturligvis sikre dig, at dine priser faktisk er nogenlunde rimelige. Er produkterne det værd, du sælger dem for?

Hvis de er dét, skyldes det sandsynligvis, at der er tale om kvalitetsprodukter.

Dette skal du slå ned på.

Du skal således formå at overbevise de besøgende om, at netop dit produkt er hver en krone værd. Som regel gælder det, at man gerne bruger flere penge, hvis man får et produkt, der er i tilsvarende høj kvalitet, og dette skal du udnytte til din fordel. Lad derfor aldrig de besøgende være i tvivl om, at de får kvalitet, når de handler hos dig.

Skriv gode og værdiskabende produktbeskrivelser
Hvordan overbeviser du de besøgende om, at disse er produkter, der er værd at bruge penge på?

Jo, det gør du ved at skrive nogle gode produktbeskrivelser.

Kan man i din webshop kun læse tre linjer om et produkt, har man sandsynligvis ikke lyst til at hive dankortet frem og spendere flere tusinde kroner. Kan man derimod læse en dybdegående og værdiskabende produktbeskrivelse, er man mere tilbøjelig til at købe. Når du sælger dyrere produkter, skal du derfor også gøre noget ud af dine produktbeskrivelser. Dermed er der større sandsynlighed for, at du kan få overbevist din potentielle kunde om, at produktet er det hele værd.

I eksempelvis en webshop med cykler, giver det god mening at skrive længere produktbeskrivelser. Da en cykel typisk er en lidt større investering, skal der nemlig mere overtalelse til for at få kunderne til at bide på.

Et eksempel her kan være cykelexperten.dk. Se fx. hvordan de laver indhold som fx. størrelsesguides, som giver en hel del mere information end webshops med laprisprodukter.


 


Fremvis succeshistorier fra glade kunder
Sidst, men bestemt ikke mindst, kan det virke rigtig godt at have eksempler på kunder, der har haft succes med dine lidt dyrere produkter, på din side. Kan man som besøgende i din webshop se, at der er mange andre, der har valgt at spendere på dine produkter, er man mere tilbøjelig til også selv at gøre det. Det skaber noget trust, at der er flere andre, der vælger dine produkter fremfor konkurrenternes. Mennesket er flokdyr, og dette kan du udnytte i din markedsføring.

Fremvis derfor gerne succeshistorier i din webshop, således at de besøgende kan se, at produkterne er til glæde og gavn for mange andre. På den måde vil de besøgende sandsynligvis i højere grad få lyst til selv at bruge penge – også selvom du forhandler nogle lidt dyrere produkter.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Dette er en opgave, som alle webshopejere beskæftiger sig med på daglig basis og med god grund, da de jo skal leve af at konvertere deres besøgende til kunder

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Du er sikkert stødt på dem mange gange, men har du overvejet selv at tjene penge på en niche-affiliateside?

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Du kan nemlig diversificere dit brand eller dine produkter ved at sælge dem på forskellige hjemmesider.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Tryghed

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Jura

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration, Salg

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

167 indlæg
37 indlæg
74 indlæg
17 indlæg
52 indlæg
176 indlæg
203 indlæg
38 indlæg
RELEVANTE INDLÆG

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her