Tags: Kommunikation
Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?
Mange virksomheder har godt af at tjekke deres hjemmeside igennem for på denne måde at skabe flere leads. Hermed kommer en række tips til, hvordan du kan få flere leads via din hjemmeside, som samtidig forøger din hjemmesides autoritet og troværdighed.
Vis et telefonnummer
Selvom det for dig med den digitale virksomhed virker en smule underligt at have dit mobil- eller telefonnummer stående på hjemmesiden, vil denne handling øge kundernes tillid til dig samt give dine tilbud mere troværdighed.
Selvom potentielle kunder ikke ender med at købe noget fra dig, vil et telefonnummer give dem en fornemmelse af tryghed og et bevis på, at din virksomhed rent faktisk eksisterer, hvis de skulle få lyst til at købe dit produkt en anden gang.
Hav formularer på hver underside
Ved at have formularer på hver af din hjemmesides undersider, kan du med garanti fange kundens opmærksomhed og få ham/hende til at blive interesseret i at kontakte dig.
Se eksempel på en god simpel formular fra regnvandstanken.dk:
Der skal ikke være for mange felter. Der skal kun spørges om de informationer du har brug for, resten kan du bede om når I skal aftale en ordre.
Sørg dog for at bede om så få informationer som muligt, og lad være med at bede om personlige oplysninger, eftersom kunderne herved er mere tilbøjelige til at udfylde formularerne.
Tilføj billeder og kundeudtalelser
Kundeudtalelser er et vigtigt marketingredskab, og hvis du samtidig tilføjer diverse billeder eller ligefrem små videoklip, kan du skabe en betydelig følelse af troværdighed til dit firma. Post kundeudtalelserne med dertilhørende billeder i sort-hvid, så dine fremtidige kunder får det bedste indtryk af din virksomhed.
Vis logoer der skaber tillid
Mange forbrugere er opmærksomme på betydningen af forskellige logoer.
Hvis din hjemmeside ikke viser relevante logoer i footeren af hjemmesiden, risikerer du, at mange af dine potentielle samt nuværende kunder bliver bekymrede over din virksomheds kvalitet og troværdighed.
Hav en footer med al kontaktinformation
Mange scroller ned til footeren for at finde kontaktinfo, eller se om det hele ser fornuftigt ud. Sørg for at have telefonnummer, adresse og e-mailadresse synlig i footeren. På den måde bliver det let at tage kontakt, så snart man er klar til at vide mere.
Her er et fint eksempel fra radonanalyse.dk:
Vis kun nødvendigt indhold, og definer dine leads
Hvis du overfylder din hjemmeside med en lang række af links i din navigation bar, diverse billeder samt skriver for lange tekster uden en fornuftig opstilling, vil dine kunder hurtigt miste overblikket og forlade din hjemmeside, hvilket betyder færre leads til dig.
Sørg for at have godt med ”tom plads” omkring dine forskellige tekster, billeder og call to action buttons, så sidens design ikke bliver for "crowded" på særligt de mindre skærme. Husk også at have et klart mål for dine leads: definer, hvad et lead er for dig – skal du have mulige kunder til at udfylde formularer eller blot skrive sig op til et nyhedsbrev?
Ved at have styr på dit end-goal kan du have et godt overblik over, hvilke specifikke ændringer der skal vedtages på hjemmesiden.
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.
Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.