IVÆRKSÆTTERHOTLINE
Få den hjælp du søger
Læs mere
Tlf. 7013 0313 (Hverdage 8.00-20.00)
Skriv en mail med dit spørgsmål
Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:

Send en mail til hotlinen:

Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Gode tips til at skabe flere leads via din hjemmeside

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Mange virksomheder har godt af at tjekke deres hjemmeside igennem for på denne måde at skabe flere leads. Hermed kommer en række tips til, hvordan du kan få flere leads via din hjemmeside, som samtidig forøger din hjemmesides autoritet og troværdighed.


Vis et telefonnummer
Selvom det for dig med den digitale virksomhed virker en smule underligt at have dit mobil- eller telefonnummer stående på hjemmesiden, vil denne handling øge kundernes tillid til dig samt give dine tilbud mere troværdighed.

Selvom potentielle kunder ikke ender med at købe noget fra dig, vil et telefonnummer give dem en fornemmelse af tryghed og et bevis på, at din virksomhed rent faktisk eksisterer, hvis de skulle få lyst til at købe dit produkt en anden gang.

Hav formularer på hver underside
Ved at have formularer på hver af din hjemmesides undersider, kan du med garanti fange kundens opmærksomhed og få ham/hende til at blive interesseret i at kontakte dig.

Se eksempel på en god simpel formular fra regnvandstanken.dk:

Der skal ikke være for mange felter. Der skal kun spørges om de informationer du har brug for, resten kan du bede om når I skal aftale en ordre.

Sørg dog for at bede om så få informationer som muligt, og lad være med at bede om personlige oplysninger, eftersom kunderne herved er mere tilbøjelige til at udfylde formularerne.

Tilføj billeder og kundeudtalelser
Kundeudtalelser er et vigtigt marketingredskab, og hvis du samtidig tilføjer diverse billeder eller ligefrem små videoklip, kan du skabe en betydelig følelse af troværdighed til dit firma. Post kundeudtalelserne med dertilhørende billeder i sort-hvid, så dine fremtidige kunder får det bedste indtryk af din virksomhed.

Vis logoer der skaber tillid
Mange forbrugere er opmærksomme på betydningen af forskellige logoer.

Hvis din hjemmeside ikke viser relevante logoer i footeren af hjemmesiden, risikerer du, at mange af dine potentielle samt nuværende kunder bliver bekymrede over din virksomheds kvalitet og troværdighed.

Hav en footer med al kontaktinformation
Mange scroller ned til footeren for at finde kontaktinfo, eller se om det hele ser fornuftigt ud. Sørg for at have telefonnummer, adresse og e-mailadresse synlig i footeren. På den måde bliver det let at tage kontakt, så snart man er klar til at vide mere.

Her er et fint eksempel fra radonanalyse.dk:

Vis kun nødvendigt indhold, og definer dine leads
Hvis du overfylder din hjemmeside med en lang række af links i din navigation bar, diverse billeder samt skriver for lange tekster uden en fornuftig opstilling, vil dine kunder hurtigt miste overblikket og forlade din hjemmeside, hvilket betyder færre leads til dig.

Sørg for at have godt med ”tom plads” omkring dine forskellige tekster, billeder og call to action buttons, så sidens design ikke bliver for "crowded" på særligt de mindre skærme. Husk også at have et klart mål for dine leads: definer, hvad et lead er for dig – skal du have mulige kunder til at udfylde formularer eller blot skrive sig op til et nyhedsbrev?

Ved at have styr på dit end-goal kan du have et godt overblik over, hvilke specifikke ændringer der skal vedtages på hjemmesiden.

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

20.06.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

14.05.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

02.05.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

03.04.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

16.03.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

23.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

22.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

11.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Jura

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

09.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

02.01.2018
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

07.11.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

31.08.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

06.06.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Når en besøgende rammer din shop, foregår der en lynhurtig vurdering af din side i hovedet på personen.

07.04.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

16.02.2017
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

19.09.2016
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

09.06.2016
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

01.04.2016
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

16.12.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

02.12.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

24.09.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

15.05.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

23.04.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

26.02.2015
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

11.12.2014
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration, Salg

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

10.11.2014
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

20.10.2014
Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her