Tags: Google AdWords
Google har netop ændret på formatet af reklamerne på deres platform. Det gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.
Læs med herunder, og bliv meget klogere på, hvilke ændringer Google har foretaget, og hvordan det påvirker din virksomhed.
Hvad har Google ændret?
Google ændrede allerede tilbage i 2016 formatet i Google Ads. Disse ændringer betød blandt andet, at tekstindholdet i annoncer blev større, hvilket for mange virksomheder resulterede i, at flere brugere klikkede på annoncerne.
De ændringer, som Google for nylig har foretaget, handler nogenlunde om det samme. Google nu gjort deres Ads-annoncer endnu større. Der er blevet tilføjet ekstra plads i annoncerne, og de indeholder nu tre linjer i overskrifter med tekst frem for blot to.
Samtidig er der blevet skruet op for, hvor mange tegn en linje kan indeholde. Samlet set er Google Ads-annoncerne derfor blevet mere informative og fyldestgørende, så brugerne i højere grad har mulighed for at gennemskue, hvilken hjemmeside de er på vej til at besøge.
Hvad betyder det for dig og din virksomhed?
For dig og din virksomhed kan Googles ændringer komme til at have en stor indflydelse.
Google har nemlig lavet undersøgelser af deres annoncer, som viser, at en markant større procentdel af de brugere, der søger information på Google, klikker på de lange annoncer.
Du kan altså som virksomhed få flere besøgende på din side ved at gøre brug af muligheden for længere annoncer på Google.
Nu tænker du måske, at dine gamle annoncer på Google forsvinder efter denne ændring. Men det gør de ikke.
De annoncer, som du allerede har oprettet på Google, vil stadig være der. Faktisk lyder anbefalingen fra Google, at du ikke fjerner disse annoncer lige med det samme. I stedet foreslår de først at teste dine nye annoncer, så du kan finde ud af, om de er en bedre gevinst for din virksomhed. Ifølge Andreas Lang fra Search Partners, er der en tendens til at Google løbende laver opdateringer, som får annoncerne til at blende mere og mere ind i designet fra de ikke-betalte søgeresultater.
"Først så vi at der kom længere tekst-annoncer, i samme bredde som de organiske resultater, og nu tyder det på at grænserne udviskes i højere grad." udtaler han.
Det tyder på at vi går mod et interface i Google, hvor annoncer og organiske resultater nærmer sig hinanden rent visuelt.
Du kan læse mere om ændringerne direkte på Googles side her.
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.
Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.