Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Sådan skaber du troværdighed på din (nye) webshop

Vi vil i dette indlæg se lidt på hvilke faktorer man særligt som ny shop kan benytte, for at fremstå som en etableret og seriøs spiller på nettet fra dag nummer ét.

De første sekunder er afgørende

Det første kunden ser er din header, logoet og alt hvad der ellers vises "above fold". Det vil sige indholdet, som man ser uden at scrolle nedover siden.

Dermed er det særlig afgørende hvad du placerer i din header, og hvordan du allokerer de dyrebare kvadratcentimeter til hhv. logoer, søgefelt, certificeringer osv.

Vi skal se på et par eksempler blandt de mere etablerede danske shops, og notere os hvad de gør rigtigt. Den første vi skal se på er Wattoo.dk, som er en shop med vvs, elektronik, værktøj m.m. til private.


Det første der springer i øjnene, er hvor meget de lykkes med at kommunikere på meget lidt plads, uden at designet bliver støjende og proppet med elementer, farver osv. Det hele er holdt i et meget simpelt design i fuld bredde, og med ganske enkle designelementer.

Lige under menuen er indskudt et gråt bånd, som kommunikerer omkring levering, fragt, målgruppe, udvalg, telefonnummer og login mulighed. Med en fragtpris på 16 kr og 60.000 varer på lager, er det nogle rigtig stærke USP'er at fremhæve, og som med fordel kan vises helt oppe i headeren.

I menulinjen er der også plads til både E-mærket og trustpilot, som ligeledes signalerer troværdighed.

En anden shop som ligeledes gør det godt med designet af headeren er trendyliving.dk. De har ligeledes indskudt et bånd med nogle enkle nøglebudskaber til kunden som fx. fragt, levering, gebyrer, returret og trustpilot.

Igen er designet i fuld bredde, og søgefeltet er centralt placeret, så det er let at komme igang med at finde produkterne.

 

Det er efterhånden ved at være standard at vise disse informationer i et bånd lige under menuen, og der kan findes mere inspiration til disse salgsfremmende punkter hos shops som Whiteaway.com og Bilka.dk

Vær fysisk og geografisk til stede hvor muligt

Har I en fysisk butik, eller måske bare en adresse, hvor det er muligt at besøge jer, så skilt med det i toppen af sitet. Det skaber noget tryghed hos kunden at vide, at man rent faktisk kan møde op på en adresse, og tale med jer personligt, hvis der skulle blive brug for det.

En shop som gør netop dette på en god måde er friluftsbutikken friluftsland.dk. Her finder du information om deres butikker i headeren:

 

Der er vist et lille ikon fra Google maps, som viser lokationen på deres butikker. Når man fører musen henover ikonet folder der sig en større menu ud, som viser deres fysiske adresser. Man behøver dog ikke 9 butikker for at gøre dette, der kunne fint vises et Google map + et foto af butik / kontor på den fysiske adresse. Det forsikrer kunden om, at virksomheden har en fysisk tilstedeværelse, og ikke blot er dropshipping fra en udenlandsk adresse.

Her er de i øvrigt også indsat et bånd med information om fragt, kundeservice og gavekort. Det er blot indsat øverst på siden, i stedet for at vise det under menuen.

Sørg for at headeren fungerer optimalt på mobilen

Det er vigtigt at teste sitet på mobilen, så du er sikker på at alle essentielle elementer vises fint.

Her er Friluftsland det bedste eksempel jeg kan komme på. Bemærk hvordan alle ikoner vises i stor størrelse, så de er lette at ramme med to fede tommelfingre på den lille mobilskærm:

 

Google påpeger netop, at de gerne ser at klikbare elementer er adskilt med en smule luft, og i øvrigt ikke vises for småt på de små mobilskærme, så det er så let som muligt for den besøgende at klikke sig videre, uden at ramme 2-3 grafiske link-elementer på samme tid.

Mobilen bliver vigtigere og vigtigere at performe på, da størstedelen af søgninger i dag foretages på mobile enheder, samtidig med at Google er ved at udfase deres desktop-søgeindeks.

Det vil sige, at i fremtiden vil dine placeringer i Google for både mobil og desktop afhænge af, hvor godt du performer på mobilen overfor brugerne.

Jeg håber du kan bruge disse eksempler til at skabe troværdighed og brugervenlighed på din shop. God vind med opsætningen og optimeringerne!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Vi kommer her med 10 begynder-tips til, hvordan du bedst muligt får skabt en app, der fra start står knivskarpt.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Pistol-indhold. Forklar med det samme hvad du vil.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags:

Det vigtigste er brugeroplevelsen, hvilket mange helt glemmer, når de laver et nyt webshop design

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Dine produkter er det, der holder hjulene i gang.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Google har netop foretager ændringer, hvilket blandt andet gør det muligt at tilføje mere tekst og flere informationer i en Google Ads-annonce.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Tryghed

Datasikkerhed er højaktuelt og vi ser på hvad man kan gøre som mindre virksomhed.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring, Salg

Hvis du er ejer af en webshop, har du helt sikkert før stået over for udfordringen med, hvordan du skal prissætte dine varer.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan man sikrer sig et godt image ved at møde kunderne og være en del af deres interesser, hvilket kan skabe ambassadører.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Billeder kan i høj grad gøre brugervenligheden bedre. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du kan forbedre din UX.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

I dette indlæg finder du en guide til, hvordan du optimerer din produktside til smartphone users, så det er let for enhver kunde at foretage et køb via deres smartphone.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

At annoncere smart og målrettet på nettet er altafgørende i dag.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Har du brug for en introduktion til bloggin med affiliate? så kik med her.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation

Savner du også at se gode resultater og få flere kunder til din virksomhed?

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Er du i gang med at starte en virksomhed op? Har du – som de fleste andre – en begrænset startkapital, som helst skal strække sig under hele opstarten? Så læs mere her, og få tips til, hvordan du får økonomien til at holde!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange marketingsansatte har måttet sande, at der skal justeringer til, hvis man gerne vil sikre sig effektiv konvertering online

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser, Jura

Det, der før hed Videnpilotordningen, er nu blevet til InnoBooster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

En virksomhedsmesse er stadig en klassiker, når det drejer sig om at vedligeholde gamle kontakter og udvide kundekredsen.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Her får du en liste over 3 ting, vi alle kan lære af supersiden Amazon.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Arbejdsliv & Tendenser

Går du med en iværksætter i maven, men er ikke helt sikker på, hvordan du kommer i gang? Har du idéerne, men mangler gode råd til at komme godt fra start? Læs med her for at blive klogere på, hvordan du får en god start som iværksætter!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvordan løfter man teksterne på sin webshop til næste niveau? Læs med her.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Mange drømmer om at opsige deres job og leve af nettet mange muligheder for at tjene penge. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Wordpress er utrolig let at bruge også når det gælder den basale sikkerhed, hvor der findes et stærkt gratis plugin.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Morten Storgaard har kigget nærmere på tidens mest oplagte muligheder for konverteringsoptimering på din webshops. Læs og lær.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Tryghed

Hackerangreb er en konstant trussel for dig, der driver en hjemmeside - i hvert fald hvis du ikke har taget de nødvendige forbehold. Se her, hvordan du bedst beskytter dig imod ubudne gæster.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Morten Storgaard giver dig gode råd til at knække PR-koden.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Salg

Det kan være ret uoverskueligt at lave en ny webshop. Morten Storgaard er her for dig.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Listen der hjælper dig med at få det bedste ud af din blog.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Google AdWords

Vil du have succes med din netbutik? - Du skal have gang i Google AdWords. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Skab dig et overblik over, hvilke værktøjer der kan hjælpe dig, når du arbejder med online marketing og søgemaskineptimering. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT

Lær om duplicate content og undgå det. Du straffes i Googles søgninger. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Få flere kunder i butikken, lav en blog for din webshop!

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration, Salg

Små ting kan gøre en stor forskel. Gør din shop klar til juleræset. 

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: Administration

Søge- og filterfunktionerne i webshops bliver mere og mere avanceret. Vi har taget et kig på, hvad der rører sig hos en af de største spillere på markedet.

Morten Storgaard
Iværksætter og founder af SUMOpix.com.
Tags: IT, Salg

Her er nogle hurtige tips til, hvordan du får styr på din varekurv, så du sikrer dig, at du ikke taber kunden i det vigtigste øjeblik: Netop der hvor de skal have pungen op af lommen

Iværksætter og founder af SUMOpix.com.

I dag arbejder Morten med online markedsføring og strategi for en række større webshops, og driver i øvrigt IT-bloggen netkablet.dk og erhvervsmagasinet fagmagasinet.dk.

Han har desuden bloggen GoDownsize sammen med sin kone, hvor de skriver om simple living, geografisk uafhængighed og om at arbejde fra mange forskellige lokationer rundt omkring i verden. Der hører også en Youtube kanal og en rejse-youtube kanal til med tilsammen ca. 100.000 subscribers og +10 mil. plays.

Mød Morten på Google+

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her