Bloggen

Sådan skaber du grobund for konverteringer på din hjemmeside

Den digitale verden byder på hård konkurrence for virksomheder. Forbrugere står foran et hav af muligheder, og risikoen for at blive overset i online-universet vokser. At adskille sig fra mængden, og ikke mindst være synlig er derfor vigtigere end aldrig før, og vejen til dette kan ikke udelukkende nås gennem skarpe priser. I dag spiller webdesign og brugeroplevelser i lige så høj grad en rolle i at drive konverteringer! 

I dette blogindlæg får du derfor 3 gode råd, som øger chancerne for tilbagevendende og købeklare kunder.

 

Fokus på UX

Du er sikkert allerede bekendt med UX (User Experience) Design, og hvis ikke er det på tide du bliver det - UX er nemlig kommet for at blive! Dette bringer ikke kun værdi til kunder men ligeså til virksomheder, da et godt design hjælper til at lede forbrugerne mod et bestemt mål - nemlig at foretage køb. 

Du kender det sikkert selv, hvis en side er langsom eller besværlig at navigere hopper man blot videre til den næste i rækken.  Netop denne trend er hvad UX design forsøger at modvirke. Hele ideen med UX, er at tage højde for digitale adfærdsmønstre og derved sikre at brugerne får en positiv oplevelse af en hjemmeside. Derfor er følgende parametre blandt de vigtige at tage højde for. 

 

  • Taksonomi: Sørg for at skabe en god struktur på din hjemmeside. På den måde kan forbrugeren hurtigt finde frem til hvad de søger. 

 

  • Skab værdifuldt indhold: Giv forbrugerne værdifuldt indhold. Det vigtigt at indtænke forbrugernes search intent, så deres behov bliver opfyldt og spørgsmål besvaret. 

 

  • Core web vitals: Vær opmærksom på de tekniske parametre. Google har bla. identificeret tre fundamentale elementer, med et overordnet fokus på hastighed. Mere specifikt drejer det sig om parametrene: loading, interactivity visual stability

 

SEO: Vejen til at blive set af din målgruppe

Når først der er styr på design og brugervenlighed er næste step at øge online synlighed, og her er SEO ikke til at komme udenom. Men hvad bør man som virksomhed være opmærksom på, når det gælder SEO? Og hvordan bliver man en favorit i Googles øjne? 

Der er ikke ét simpelt svar på dette. Google har nemlig over 200 ranking faktorer, og hermed kan der arbejdes med SEO i et hav af varianter. Derudover er universet i konstant forandring, og man bør derfor have fingeren på pulsen. Et godt sted at starte din SEO-indsats er dog ved at fokusere på følgende ranking faktorer, da disse er blandt de mest afgørende for en god placering i søgeresultaterne. 

  • Links 
  • Search Intent 
  • HTML tags 
  • Core Web Vitals 
  • Content 
  • Struktureret data 
  • Google my Business

Hvis du skulle have brug for en uddybende beskrivelse af disse ranking faktorer, kan læse mere her

 

Lead management 

Udover et brugervenligt webdesign og en SEO-venlig hjemmeside, er lead management et vigtigt element i at drive konverteringer. Hele 73% af nye leads er nemlig ikke klar til at hive pengepungen frem med det samme - de skal salgsmodnes. I denne process handler det om at være skarp på organisering og tracking af leads, især fordi de kan genereres gennem flere digitale kanaler og skal plejes på forskellige måder. Der kan derfor være brug for forskellige kommunikation flows afhængig af hvilken kanal leadet er kommet igennem.  


At holde overblik over sådanne processer, kan være tidskrævende. Derfor kan man med fordel automatisere sin leadgenerering, gennem brug af intelligent software, og dermed effektivisere sin salgs- og marketingsindsats. Automatisering øger altså chancerne for at konvertere sine leads til betalende kunder gennem præcis og målrettet targeting. Derudover kan automatisering frigøre værdifuld tid, som i stedet kan bruges på andre områder af forretningen.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

I 2020’erne har omverdenen aldrig været mere omskiftelig - det vil sige, at der i mange brancher hele tiden træder nye spillere ind på markedet, som vil konkurrere med dig på produkt, service og ikke mindst effektivitet. Lær hvordan du skal udkonkurrerer andre spillere her.

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
Jura
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
IT
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.