Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Øg din online tilstedeværelse og øg din omsætning

Som erhvervsdrivende er det ikke blot vigtigt, at man har et godt produkt. Hvis du ikke får skabt opmærksomhed omkring dit produkts tilstedeværelse på markedet, så er hele din produktudvikling sådan set tabt på gulvet, og du ender formentlig med et finansielt tab. Derfor er det utrolig vigtigt at få promoveret dit produkt, så folk får kendskab til dette.

Den bedste form for promovering er den, som giver forbrugeren associationer til dit brands motto, mission eller vision. Men det kræver en konstant tilstedeværelse, og det kræver, at du er idéerig og formår at fange forbrugernes opmærksomhed med en fed og mindeværdig promotion.

 

Tilstedeværelse for den etablerede virksomhed

Der er mange forskellige måder, du kan fange din forbrugers opmærksomhed på alt afhængig af, hvilke kundesegmenter du arbejder i. Derfor kræver det, at du, som produktudvikler, selvfølgelig har foretaget en gennemarbejdet analyse af din kundeprofil. Ved fysisk tilstedeværelse menes der, “Above the line” reklamer. Her synliggøre du produktet i gadebilledet ved billboard reklamer.  Dertil er det vigtigt at få skabt en visuel identitet, så man opnår genkendelighed hos kunden. En visuel identitet er egentlig virksomhedens ansigt udadtil og indebærer et sammenspil mellem din virksomheds logo, farver, typografi, illustrationer og så videre. Hvis du får sammensat en stærk visuel identitet vil dine “above the line” reklamer også være mere iøjnefaldende, og det vil derfor have mere slagkraft. 

 

Tilstedeværelse for start-up virksomheden

Hvis du er en lille start-up, kan disse reklamer være utrolig omkostelige, hvorfor det vil være fordelagtigt, at købe nogle mindre displays og finde nogle relevante steder at hænge og opsætte disse. Dertil er det vigtigt, at man som startup eksempelvis sørger for at købe en stand til messer osv; dels for at markere din tilstedeværelse på det pågældende marked og for at forøge din indtjening. I forhold til above the line reklamer der har udløbsfrister, og som man betaler for, så kan displays være en langsigtet og billigere løsning, da de ikke har nogen udløbsdato og kan benyttes i flere sammenhænge.

Eksempel på Displays fra Displaylager.dk/ 

 

Din online tilstedeværelse 

Det er jo 2021, og den vigtigste handelsarena er flyttet fra gadebilledet og ind på internettet. Det er derfor vigtigt, at man markerer din online tilstedeværelse, og det kan du gøre ved flere forskellige tiltag. Det er først og fremmest vigtigt, at man har styr på dit website’s layout; det skal være brugervenligt, og det må meget gerne se opdateret og lækkert ud. Dertil skal man opbygge dit site således, at det nemt kan rangere på de produkter, som du gerne vil sælge. Her er det f.eks. en klog idé at lave en blog på dit website, som man kan bruge til at styrke sit domæne i forhold til outreach. Alt dette kan, for mange, virke meget teknisk, men det er vigtigt enten at investere tid og penge i SEO, så man kan rangere på sit produkt og dermed nå en højere omsætning.

Google Search Console kilde: Kontainer.com/da 

Din medietilstedeværelse

Derudover er det essentielt, at man også husker, at gøre sig bemærket på medierne. Dette har før i tiden også betydet “above the line”-reklame, hvilket eksempelvis kan være en radiokampagne eller en tv-reklame. Nu er det også, no wonder,  vigtigt at tage højde for de sociale medier. Det er vigtigt at oprette din virksomhed på diverse sociale medier - og prøv at kigge på andre accounts med mange følgere i den samme branche, så du kan få inspiration til, hvad dit kundesegment søger. Dertil kan du med fordel række ud til micro influencers, som, imod en lille sum penge, vil kunne reklamere for dit produkt. Igen er det vigtigt at vælge nogle, som appellerer til dit kundesegment. Alt i alt er det vigtigt, at man investerer tid og penge i produktets tilstedeværelse på markedet; og det er altid godt at tænke ud af boksen. 

 

Synes du denne artikel var spændende? Så kan du med fordel læse lignende blogindlæg fra mig...

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert er Junior Consultant hos Bonzer, det seriøse SEO bureau, hvor hun til dagligt hjælper virksomheder med at øge deres tilstedeværelse på Google gennem eksekvering af kundernes SEO. Gennem dette arbejde har Ann-Sofie en bred viden fra diverse virksomheders brancher, som vil komme til syne på bloggen, der primært vil fokusere på relevante eksekvering områder for virksomheder i alle størrelser. 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Ann-Sofie Lippert
Junior Consultant, BA Kommunikation og IT
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I dette blogindlæg får du 3 gode råd til hvordan du kan øge dine muligheder for tilbagevendende og købeklare onlinekunder.

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert er Junior Consultant hos Bonzer, det seriøse SEO bureau, hvor hun til dagligt hjælper virksomheder med at øge deres tilstedeværelse på Google gennem eksekvering af kundernes SEO. Gennem dette arbejde har Ann-Sofie en bred viden fra diverse virksomheders brancher, som vil komme til syne på bloggen, der primært vil fokusere på relevante eksekvering områder for virksomheder i alle størrelser. 

178 indlæg
38 indlæg
83 indlæg
22 indlæg
62 indlæg
196 indlæg
226 indlæg
47 indlæg
There was an error : - Unable to parse the p12 file. Is this a .p12 file? Is the password correct? OpenSSL error:
MEST LÆSTE BLOGINDLÆG
OM BLOGGEN

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her