Bloggen

3 marketing trends for 2022

Tags:

Når det kommer til marketing, er du nødt til at holde et overblik over hvad der trender og ikke mindst hvad der virker - og særligt hvad der ikke virker. Måske har du allerede et overblik over hvad der virkede for dig i 2021, så er du allerede på rette spor. Det nye år nærmer sig, og derfor er det også blevet tid til at tænke ind i nye trends og rette strategien til. Her får du en indsigt og ikke mindst et overblik over 3 af de kommende marketing trends for året 2022. 

 

Persona og målrettet markedsføring

Virksomheder der fortæller en god historie gennem deres markedsføring vinder flere konverteringer, og dette vil fortsætte ind i 2022. Den gode historie skal fortælles til den rette målgruppe, og netop derfor bør I lave en eller flere personaer for jeres målgruppe, hvis I ikke allerede har tegnet et billede af denne. 

Marketing er ikke længere en ensartet løsning til at kommunikere med målgruppen. I 2022 vil personalisering på alle niveauer fra indhold på hjemmesiden til e-mail fortsat være en individuel oplevelse for forbrugere, der ønsker at se materiale og indhold, der er relevant for dem. I stedet for at segmentere kunder i grupper, vil AI i stigende grad blive brugt til at præsentere den enkelte kunde for en unik skræddersyet kampagne. Med såkaldte AI-prediction models vil I i virksomheden fremadrettet kunne udvikle dybere en-til-en bånd med kunderne gennem jeres marketing.

 

TikTok baner vejen for nye strategier

TikTok er i øjeblikket den hurtigst voksende sociale medie-app med over 2 milliarder downloads og et månedligt brugerengagement, der stiger med over 70 % baseret på fængende og virale videoer fra top TikTok-influencere. 

Trends på TikTok domineres lige nu primært af underholdning og smarte danse. Samtidigt ser man lige nu, at hashtag søgninger vokser inden for niche kategorier som hverdags-hacks, opskrifter, indretning og renovering. 

Netop derfor er TikTok også en trend for det kommende år, da det er en ny og trendy indgangsvinkel for virksomheder, som vil ramme deres målgruppe på en kreativ måde. Med det sidste års vækst i brugen af underholdnings appen er TikTok en top social medie kilde og en væsentlig influencer marketing kanal på lige fod med øvrige medier som Instagram og Facebook i virksomhedens digitale strategi.

Sådan kan din virksomhed bruge TikTok?

Der findes flere måder hvorpå din virksomhed kan markedsføre sig på TikTok, her er tre populære måder:

- I kan oprette jeres egen profil og dele relevante videoer gennem eget navn

- I kan arbejde med influencers for at sprede indhold til en bredere målgruppe

- I kan arbejde med betalte annoncer på TikTok - der er ikke et etableret marked for betalte annoncer på TikTok på samme vis som eksempelvis Instagram og YouTube. 

 

2021 influencer trends fortsætter i 2022

Influencer marketing er steget dramatisk de seneste år. I en undersøgelse blandt marketing eksperter mener 74%, at influencers har været med til at forbedre kundeoplevelsen med deres virksomhed. Men at få de helt store influencers både i ind- og udland kan være rigtig dyrt og måske ikke den ønskede oplevede værdi. Store influencere kan miste deres indflydelsespotentiale, hvis deres legitimitet og troværdighed falder hos troværdighed. Dette sker i høj grad hvis de accepterer for meget sponsoreret indhold, da følgerne oftest ikke bryder sig om at føle, at de bliver solgt til.  

Dette er grunden til, at væksten af ​​mikro-influencer forventes at fortsætte i det nye år. Disse influencers har et betydeligt færre, men dedikerede følgere, som giver dem mulighed for at tilbyde et ægte ærligt budskab til deres publikum. At arbejde med disse influencers giver din virksomhed mulighed for at etablere thought leadership på en ny måde.

Hvis din virksomhed og dine varer forbindes godt med en bestemt mikro-influencer, kan du få en langt højere ROI end at forfølge en top-influencer. En influencers evne til at promovere dit brand bør ikke vurderes ud fra antallet af følgere, de har, men ud fra deres forhold til følgerne - også i 2022.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert er Junior Consultant hos Bonzer, det seriøse SEO bureau, hvor hun til dagligt hjælper virksomheder med at øge deres tilstedeværelse på Google gennem eksekvering af kundernes SEO. Gennem dette arbejde har Ann-Sofie en bred viden fra diverse virksomheders brancher, som vil komme til syne på bloggen, der primært vil fokusere på relevante eksekvering områder for virksomheder i alle størrelser. 

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

I 2020’erne har omverdenen aldrig været mere omskiftelig - det vil sige, at der i mange brancher hele tiden træder nye spillere ind på markedet, som vil konkurrere med dig på produkt, service og ikke mindst effektivitet. Lær hvordan du skal udkonkurrerer andre spillere her.

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
IT
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

I dette blogindlæg får du 3 gode råd til hvordan du kan øge dine muligheder for tilbagevendende og købeklare onlinekunder.

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert er Junior Consultant hos Bonzer, det seriøse SEO bureau, hvor hun til dagligt hjælper virksomheder med at øge deres tilstedeværelse på Google gennem eksekvering af kundernes SEO. Gennem dette arbejde har Ann-Sofie en bred viden fra diverse virksomheders brancher, som vil komme til syne på bloggen, der primært vil fokusere på relevante eksekvering områder for virksomheder i alle størrelser. 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.