Bloggen

5 gode råd til udvidelse og nye ansættelser

Vækst i virksomheden er en rejse som ønskes for alle virksomheder og til tider kan væksten komme meget pludseligt. Det er derfor vigtigt at have nogle tanker med sig undervejs, så du er klar, når du lukker den nye store kunde eller udvider til et nyt spændende land. Du kan her læse 5 gode råd du kan have i tankerne når din virksomhed vækster, og til når du eksempelvis skal ansætte nye medarbejdere.

 

1. Kulturen på arbejdspladsen  

Det er et stort spring at pludselig skulle udvide virksomheden, og en af de ting som oftest ryger over hovedet er kulturen på arbejdspladsen. For at træde i karakter som leder for de ansatte, skal man lede med eksempel og skabe en tryg og god arbejdsplads, hvilket til dels kommer igennem kulturer. Mange nu om dage har sjove aktiviteter for de ansatte, som en fredagsbar, sommerfest, mm. Der er også stor korrelation mellem kulturen på arbejdspladsen og det brand som ligger bag din virksomhed. Det utrolig vigtigt at sørge for sine medarbejdere og er derfor sat som punkt 1, og som et punkt man aldrig kan blive for klog på. 

 

2. Den interne kommunikation

Man når forhåbentligt et punkt hvor der skal investeres i nogle flere skriveborde, og kontoret bliver udvidet. Det er derfor ikke lige så nemt at køre kommunikationen over skrivebordet eller en kop kaffe. Derfor er det vigtigt at danne sig et overblik over de kommunikations kanaler som man kan gøre brug af. Et program som Slack har fået kæmpe popularitet blandt danske virksomheder, både små som store. Her er det nemt at lave grupper til afdelinger, salgs kanaler og Slack har rigtig mange integrationer som man kan bruge. En anden populær spiller er Microsoft Teams, her får man en rigtig god integreret kommunikationsplatform. Gør man brug af microsoft pakken er denne forlængelse utrolig smertefri og nem.

Der er et hav af kommunikationsplatforme som man kan bruge, der er to her i Slack og Teams, men der findes et hav af dem. Derfor er det vigtigt at vælge en for dig som fungerer og som du er komfortabel med at bruge.

 

3. Invester i et godt CRM system 

Så smart man har noget aktivitet med kunder og relationer så kan det klart anbefales at opsætte et CRM system. Et CRM system står for Customer Relationship Management og er et system som hjælper dig med at holde en god struktur over dine kunder, potentielle kunder og overordnet relationer. Udover at du har alle dine kunder og samarbejdspartnere samlet et sted, så er det også et tool som kan bruges til intern kommunikation. Når virksomheden vækster så vil der naturligt komme flere ansatte på projekter, og sidde med kundekontakt. Her er et CRM system, som eksempelvis Hubspot utrolig værdifuldt, i det at du kan dele information om partneren. Dette gør at der ikke lige pludselig bliver kommunikeret forkert med en af dine kunder, og at informationen kan deles nemt i organisationen.

 

4. En god hjemmeside

En hjemmeside er nærmest en selvfølge at have nu om dage, og det er derfor utrolig vigtigt at man vælger et godt CMS system til at have sin hjemmeside i. Her er der en general forståelse on st jo større udbyderen er, jo flere integrationer og ressourcer har de. Har man derfor en E-commerce butik vil det være oplagt at vælge Shopify som CMS system. Shopify har for eksempel rigtig mange integrationer og gør det utrolig nemt for dig at navigere dit system. Alternativt kan Wordpress bruges til et utal af virksomheder, og der er plugins som kan hjælpe dig. I stil med Shopify kan du i Wordpress installere en plugin som hedder WooCommerce som har lidt den samme funktion. Vi har også lokale danske aktører indenfor CMS systemer som også kan være gode. Der er mange at kigge ind i, og det kan klart anbefales at dedikere lidt tid og ressourcer til at finde det helt rigtige for din virksomhed.

 

5. Ikke være bange for at outsource

Det kan være en udfordring at ansætte til alle de nødvendige roller, og derfor kan outsourcing være en kæmpe faktor i din vækst og success. Det vigtigste her er at se det som en investering frem for en udgift, så længe den rette samarbejdspartner er valgt. Eksempelvis kan det give god mening at outsource et bureau til at lave dine Google Ads, frem for at prøve at blive ekspert på det selv. Samtidigt kan det give en omstændig ROI for dig. Man kan nu finde bureauer indenfor alt hvilket gør det utrolig nemt at outsource, men man skal samtidigt være påpasselig. At finde en transparent samarbejdspartner er derfor vigtig, og at finde nogle som kan samarbejde med dig. Samtidigt er det også vigtigt at dedikere tid til den samarbejdspartner du finder, og sørge for at du giver dit i samarbejdet. Det giver ikke gode resultater hvis du ender med at negligere den samarbejdspartner du vælger. Derfor skal du også have tid og overskud til det.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

I 2020’erne har omverdenen aldrig været mere omskiftelig - det vil sige, at der i mange brancher hele tiden træder nye spillere ind på markedet, som vil konkurrere med dig på produkt, service og ikke mindst effektivitet. Lær hvordan du skal udkonkurrerer andre spillere her.

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
Jura
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
IT
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

I dette blogindlæg får du 3 gode råd til hvordan du kan øge dine muligheder for tilbagevendende og købeklare onlinekunder.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.