Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Tre trends, der kommer til at præge fremtidens SEO

2017 var et spændende år for SEO, hvor der skete en række interessante ændringer. En af de mere markante var muligheden for at få vist længere meta-beskrivelser. Mange eksperter forventer endnu større ændringer i 2018, hvorfor os, der arbejder med dette felt, kan se frem til et begivenhedsrigt år.

Jeg har læst op på, hvad verdens førende SEO-eksperter kommer med af forudsigelser for fremtidens SEO, og hvilke tendenser, de mener, kommer til at dominere i 2018. De mange forskellige forudsigelser har jeg kogt ned til tre:

Googles Knowledge Graph kommer til at fylde en del

Igennem de sidste par år har Google fokuseret på at vise deres brugere det, som Google kalder en “featured snippet”.

En featured snippet er en lille tekstboks, som fortæller brugerne noget væsentligt om det, de søger efter. Google fokuserer nu på at vise brugerne deres “Knowledge Graph”, som tager meget af pladsen i toppen af SERP’en.

Dette kan være en trussel for nogle virksomheders SEO, da en konsekvens formentligt bliver, at nogle Google-brugere finder svaret på søgningen i toppen af SERP’en og derfor ikke klikker ind på nogen hjemmesider.

Man skal være up to date med stemmesøgninger

Mange har efterhånden allerede investeret i smart-højttalere som Amazon Echo og Google Home. Disse højttalere kan meget andet end at spille musik. De kan blandt andet også levere svar på søgninger, man laver via sin stemme

I takt med at flere og flere køber disse smart-højttalere, vil der formentligt ses en yderligere stigning i stemmesøgninger. Allerede nu er mange bevidste om, at stemmesøgninger adskiller sig markant fra tekstsøgninger. Hvis man vil findes på stemmesøgninger, skal man typisk bruge andre fraser, end når det kommer til tekstsøgninger. Derfor kommer dette felt sandsynligvis til at fylde en del i fremtidige on page-strategier.

Søgeresultaterne vil blive stadig mere personaliserede

Meget tyder på, at søgeresultaterne fremover vil blive endnu mere personaliserede, end de er i dag. Det er har længe været et erklæret mål for Google at levere personaliserede søgeresultater, der tager udgangspunkt i den søgendes søgehistorik, cookies og andre informationer, og meget tyder på, at denne udvikling tager yderligere fart i 2018.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Kreativ fyr på 28 år, der har stor interesse i sprog, kommunikation, film, tv, podcast og sport. Jeg drømmer om at leve af at være kreativ, gerne som radiovært eller forfatter. Hvis man vil være god til noget, skal man også øve sig. Derfor bruger jeg en del af mine fritidstimer på at skrive skønlitterære tekster og lave podcast.

Jeg er uddannet cand.it. ved Aalborg Universitet. Her læste jeg også min bachelor i Dansk. Dagligdagen bruges for tiden hos Nutimo, hvor jeg arbejder med SEO og content i mange forskellige afskygninger. 

Ovenstående indikerer, at det kører meget godt for mig, og det gør det da bestemt også det meste af tiden, men jeg har skam også lidt nederlag i løbet af livet. Jeg har blandt andet præsteret at tabe til en dværg i bordtennis samt at blive afvist af en pige, der sagde, at hun ikke kunne skrive med mig mere, fordi hun havde ondt i fingrene.

Heldigvis har jeg rejst mig, hver gang jeg har været i gulvet, og denne egenskab håber jeg aldrig, at jeg mister.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags:

I dette indlæg introducerer jeg dig til en ny tilføjelse til værktøjet Ahrefs. Den nye tilføjelse kan bidrage til, at du bliver klogere på dine potentielle kunders udfordringer.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Rigtig mange bruger WordPress. Derfor tænker jeg, at indlæg med tre anbefalinger til plugins er på sin plads.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvordan jagter du links? Er du kreativ nok i dine tilgange? Her får du tre bude på alternative tilgange til at fremskaffe links. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Alle taler content disse dage. Jeg kommer her med en central pointe om, at man skal huske at designe sit indhold, så dette kommunikerer på flere forskellige niveauer. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Søgeordsanalysen er en vigtig del af SEO. Men søgeordsanalysen er ikke uproblematisk. Læs her hvorfor. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Det er ikke så ligetil at bedømme kvaliteten af et link i SEO-mæssig regi. Her får du indsigt i, hvilke fire parametre jeg vurderer kvaliteten af links ud fra.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Overvejer du at prøve influencer-marketing? Få her tre tips til at få succes med denne disciplin. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I denne artikel fremhæver jeg tre styrker ved webinarer. Artiklen indeholder tilmed en introduktion til disciplinen.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Hvis du bruger WordPress, bør du læse med her. I artiklen berører jeg nemlig skyggesiderne ved plugins. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

I denne artikel brokker jeg mig en smule over, at for mange PR-specialister ikke ved nok om SEO og argumentere for, hvorfor de bør sætte sig ind i det felt også. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Det er ekstremt vigtigt, at den mobile udgave af ens hjemmeside fungerer upåklageligt. Giver man mobilbrugerne en dårlig oplevelse, skader det konverteringsraten samt ens placeringer på søgemaskinerne. Her får du indblik i, hvad du skal fokusere på for at få din hjemmeside til at spille på mobile enheder.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Sponsoreret indhold kan optræde i mange forskellige afskygninger. I dette indlæg får du en række inputs til fokuspunkter, du bør have, uanset hvilken type sponsoreret indhold du arbejder med.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Kundeloyalitet er vigtigt i enhver branche. Loyale kunder er nemlig mange, mange penge værd. I dette indlæg giver jeg dig fem tips til at få glade, loyale kunder. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Dette indlæg er lidt meta. Jeg blogger nemlig om at blogge. I indlægget får du tre tips til at øge kvaliteten af dine fremtidige blogindlæg. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Overvejer du SMS-marketing til din annoncering? Det burde du måske. Læs her om fem forhold, der gør denne kanal interessant. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Mange taler om skabelsen af det værdifulde indhold - få taler om hvordan man skaber dette. Det prøver jeg. 

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation, Kommunikation & Markedsføring

Podcasts fylder mere og mere - her får du fem tips til at skærpe kvaliteten af din værtspræstation og podcast.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Jeg giver dig en guide til indsamling af effektive kundefeedback, som du kan bruge fremadrettet.

Jesper Nørskov Jensen
Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Spændende artikel, der fokuserer på, hvilke fordele der kan være forbundet med at implementere en eller flere prisberegner på sin side. 

Sprognørd, SEO-specialist og content-specialist.

Kreativ fyr på 28 år, der har stor interesse i sprog, kommunikation, film, tv, podcast og sport. Jeg drømmer om at leve af at være kreativ, gerne som radiovært eller forfatter. Hvis man vil være god til noget, skal man også øve sig. Derfor bruger jeg en del af mine fritidstimer på at skrive skønlitterære tekster og lave podcast.

Jeg er uddannet cand.it. ved Aalborg Universitet. Her læste jeg også min bachelor i Dansk. Dagligdagen bruges for tiden hos Nutimo, hvor jeg arbejder med SEO og content i mange forskellige afskygninger. 

Ovenstående indikerer, at det kører meget godt for mig, og det gør det da bestemt også det meste af tiden, men jeg har skam også lidt nederlag i løbet af livet. Jeg har blandt andet præsteret at tabe til en dværg i bordtennis samt at blive afvist af en pige, der sagde, at hun ikke kunne skrive med mig mere, fordi hun havde ondt i fingrene.

Heldigvis har jeg rejst mig, hver gang jeg har været i gulvet, og denne egenskab håber jeg aldrig, at jeg mister.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her