Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Esport er virkelig stormet frem. Counter Strike kan ses i Royal Arena, League of Legends kan ses i Emperial-biografen og FIFA begynder at fylde hos de traditionelle danske medier. Det betyder selvfølgelig også, at esport kommer til at påvirke erhvervslivet, hvilket inkluderer iværksætterlivet.
Men spørgsmål er, hvordan det kommer til at påvirke iværksætterlivet - og det vil jeg her komme med mine bud på.
Tech-startups er allerede almindeligt kendt på iværksætterscenen - men det kommer med garanti til at tag endnu mere fart - og især nu, hvor esport stormer så meget frem. Esport åbner nemlig også op for nogle nye muligheder inden for startup.
Vi har eksempelvis set sider med Counter Strike-coaching, League of Legends-coaching og Fortnite-coaching dukke op i Danmark. Vi har også set koncepter inden for af esports-learning i videoformat og mange andre koncepter.
Når esport får en større rækkevidde, betyder det også, at det skaber en række nye marketingmuligheder. Mange af disse kender man fra sportens verden, men esport vil formentlig byde på en lang række yderligere, da det hele foregår digitalt og online.
Indtil videre har vi set følgende marketingmuligheder grundet esport (og gaming):
Et af de rigtig spændende spørgsmål er jo, om nogle muligheder vil forsvinde. Her tænker jeg primært på alle de muligheder, der er forbundet med ordinær sport. Eftersom esport får mere og mere fat, kunne man være fristet til at tro, at det sker på bekostning af de ordinære sportsgrene.
Jeg tror personligt på, at esport stille og roligt vil overtage - og at den ordinære sport vil falde over de kommende år - og muligvis næsten helt forvinde i løbet af et par generationer
Stifter af MUUV og marketingspecialist hos Spilbræt
Glen Michaelsen er uddannet Mediegrafiker, men har de seneste 15 år haft fokus på online markedsføring. Glen har over 15 års erfaring med SEO, og har hjulpet adskillige lokale, nationale og internationale virksomheder med at indtage førstepladsen på Google - i alle tænkelige brancher.