Tags: Arbejdsliv & Tendenser
Der ligger en kæmpe win-win i at skabe hygge på arbejdspladsen. Medarbejderne bliver gladere, er ansat længere og bliver tættere knyttet til virksomheden. Alt dette medfører, at I får mere kreative og produktive ansatte.
Det bedste ved dette initiativ er, at det ikke behøver at være dyrt. For selvom store arrangementer, events og teambuilding kan være fedt, så kan langt mindre også gøre det. Det sjove er, at mange virksomheder har fokus på de store ting (sommerfester, julefrokoster, team-dage, etc.), mens mange glemmer de små ting, som skaber dag-til-dag-hygge.
Brætspil er et tiltag, der kan hjælpe med at skabe præcis disse momenter. Her får du en liste over fem brætspil, der passer perfekt til kontoret.
SOS - Seas of Strife
I en form for avanceret hjerterfri gælder det om at få så få stik som muligt. Spillet har masser af spændende nuancer, som gør det ekstra udfordrende - eksempelvis kan “kuløren” det afgør vinderen af stikket ændres midt i en runde.
The Crew
Et kortspil, hvor I samarbejder om at løse små missioner. Uden at kende hinandens kort (og med begrænset mulighed for kommunikation) skal I hjælpe hinanden med at løse missioner, der stiger i sværhedsgrad løbende.
Catan
I spiller mod hinanden, og ressourcerne er begrænsede på den lille ø, så det handler om at lægge den rette strategi fra starten. Catan har en fantastisk dynamik, hvor spillepladen sammensættes anderledes ved hvert spil, hvilket kalder på nytænkning og anderledes strategier.
Sushi GO Party
I et sjovt festspil, skal hver deltager sammensætte sin egen sushi-menu på en måde, der giver flest point. Der er dog en sjov udfordring, som er, at man efter hvert spillet kort giver sin hånd videre til personen ved siden af – og modtager dermed selv en ny hånd.
Skyjo
Skyjo er et sjovt simpelt spil, hvor det handler om at have så få point foran sig, når spillet slutter - så det handler om at samle på kort, der giver minuspoint eller få point. Men, har man tre høje kort på en lodret række, må man fjerne hele rækken, hvilket skaber et sjovt element af taktik i spillet.
Stifter af MUUV og marketingspecialist hos Spilbræt
Glen Michaelsen er uddannet Mediegrafiker, men har de seneste 15 år haft fokus på online markedsføring. Glen har over 15 års erfaring med SEO, og har hjulpet adskillige lokale, nationale og internationale virksomheder med at indtage førstepladsen på Google - i alle tænkelige brancher.