Bloggen

SEO: Lav forarbejdet og få bedre resultater

Når man arbejder med SEO, er det vigtigt at have en klar hensigt med sin strategi. Hvad er det du vil opnå med det? Naturligvis er det, man vil opnå i stor udstrækning mere salg eller øget eksponering. Men når du har hensigten med din strategi på plads, kan du begynde at gå systematisk til værks og lave dit arbejde for at komme op i søgemaskinerne. Der er nemlig ikke noget ‘quick fix’ til SEO, det handler om den tid, du ligger i det.  

Søgeordsanalysen 

Først og fremmest når du skal udarbejde en SEO-strategi, skal du udvælge en række søgeord, som du gerne vil op og ranke højt på. Disse søgeord skal være direkte relaterede til dine produkter eller ydelser, og skal derfor have en konkret underside på din hjemmeside ‘tilknyttet’. Hvis du for eksempel vil ranke på “Mac reparation”, er det vigtigt, at du har en underside tilknyttet den ydelse eller det produkt, du prøver at sælge.  

Når du skal finde frem til de søgeord, du gerne vil ranke på, vil det give god mening at kigge på dine konkurrenter. Anvend nogle gode værktøjer som SEMrush og AHRefs til at indsamle de nødvendige informationer omkring deres placeringer, deres søgeord og deres content.  

On-page arbejdet 

Når du har fundet frem til dine fokuserede søgeord, begynder hele din hjemmesides infrastruktur og on-page arbejdet. Du skal sikre dig, at du har en god URL-struktur på din side, at du har unikke undersider til dine fokuserede søgeord og, at du har en god og optimeret side. 

I forhold til on-page arbejdet er det vigtigt, at du kigger på, hvor meget tekst dine konkurrenter har, som ligger over dig i søgemaskinerne. Hvis de har skrevet 1000 ord om ‘Mac reparation’, så skal du som udgangspunkt skirve mere end det. Derudover skal du have styr på dine H1 og H2 tags, så din tekst bliver mere overskuelig for brugerne og nemmere for Google at crawle.  

SEO er en løbende og lang proces 

Når vi snakker om SEO er det vigtigt at forstå, at det ikke er noget, der sker over night. Det er en langsigtet strategi, som kræver commitment og kontinuerlig vedligeholdelse. Hvis du er villig til at ligge de mange timers arbejde, og er indforstået med, at det ikke er en ‘hurtig og nem’ måde at vækste din online forretning på, så er SEO helt klart noget, du burde gå i gang med med det samme.  

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:
IT

Søgeord er vigtige, når det kommer til din synlighed på nettet, men det er ikke altid lige nemt at finde uudnyttet muligheder.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Søgeord er en vigtig og fundamental del af SEO. Det har en alt afgørende betydning for din hjemmesides synlighed og dermed digitale indtjeningsmuligheder.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Arbejder du eller skal du til arbejde med SEO, er det vigtigt at have et overblik over dine søgeords placeringer.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Dette er en hurtig og simpel guide der viser dig, hvordan du kan finde gode potentielle søgeord til din virksomheds SEO-strategi.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Der findes flere forskellige måder at gribe backlinks- og søgeordsanalyser an på. Oftest afhænger det af de ressourcer og den tid man har til rådighed.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

En del personer ser søgemaskineoptimering (SEO) og indhold (content) som værende to forskellige og særskilte verdner.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Sidder du og skal påbegynde dit SEO-arbejde fra starten, måske for første gange endda, men er begrænset på tid? Så læs med her.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:
IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.