Tags: IT, Kommunikation
Sidder du med indholdsproduktion, er du nok allerede bekendt med forholdet mellem SEO og indhold, også betegnet som indhold. Når du sidder med indholdsproduktion til din hjemmeside eller blog, er det vigtigt at have styr på begge aspekter.
Du skal bruge SEO til at gøre dit indhold synligt i Googles øjne og dermed for offentligheden. På den anden side spiller kvaliteten af indholdet også en rolle. Hvis du skal forføre og tiltrække potentielle kunder til at gøre en given handling, er det vigtigt at have kvalitetsindhold.
Er dit indhold ikke værdifuldt eller eftersøgt af de besøgende, vil dit arbejde højst sandsynligt være forgæves.
I dette indlæg vil jeg introducere dig for et gratis værktøj, som du kan bruge til at finde spørgende søgefraser omkring et vilkårligt emne.
For at finde spørgende søgeord gør jeg brug af et velkendt online værktøj inden for SEO-verdenen, nemlig ’Answer the Public’.
Jeg påbegynder min søgning efter spørgende søgeord, ved at gå ind på deres hjemmeside, hvor jeg herefter vælger land til Danmark og sprog til dansk.
I mit eksempel; vil jeg gerne undersøge, hvilke spørgsmål der måtte være omkring billigt børnetøj.
Jeg klikker dernæst på den orange knap ’Search’.
Jeg vil her få en oversigt over de spørgende søgeresultater, som værktøjet kunne finde for emnet billigt børnetøj. Du kan her også vælge at downloade resultaterne i en CSV-fil, såfremt at du ønsker dette.
Jeg scroller her efterfølgende ned på siden, hvor jeg vil se en grafisk opsætning af de forskellige typer af spørgende søgeord.
Scroller jeg yderligere helt ned til bunden, vil jeg kunne finde tilknyttet og relateret søgeord.
Med Answer the Public kan du hurtigt finde spørgende søgeord indenfor et vilkårligt emne, men en begrænsning er at du kun har 2 gratis søgninger om dagen, hvorfor det er vigtigt at vælge de geografiske indstillinger korrekt.
En anden ting at have in mente er, at dette er blot et værktøj ud af flere. Alternativt kan du også anvende den danske Rebutte.me eller en betalt løsning som Storybase.
Om en ikke andet ønsker jeg dig held og lykke med din indholdsproduktion.
Stifter og konsulent, Click In
Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.