Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Gratis værktøj til at finde spørgende søgeord til din contentplan

Gratis værktøj til at finde spørgende søgeord til din contentplan

Sidder du med indholdsproduktion, er du nok allerede bekendt med forholdet mellem SEO og indhold, også betegnet som indhold. Når du sidder med indholdsproduktion til din hjemmeside eller blog, er det vigtigt at have styr på begge aspekter.

Du skal bruge SEO til at gøre dit indhold synligt i Googles øjne og dermed for offentligheden. På den anden side spiller kvaliteten af indholdet også en rolle. Hvis du skal forføre og tiltrække potentielle kunder til at gøre en given handling, er det vigtigt at have kvalitetsindhold.

Er dit indhold ikke værdifuldt eller eftersøgt af de besøgende, vil dit arbejde højst sandsynligt være forgæves.

I dette indlæg vil jeg introducere dig for et gratis værktøj, som du kan bruge til at finde spørgende søgefraser omkring et vilkårligt emne.

Fremgangsmåde

For at finde spørgende søgeord gør jeg brug af et velkendt online værktøj inden for SEO-verdenen, nemlig ’Answer the Public’.

Jeg påbegynder min søgning efter spørgende søgeord, ved at gå ind på deres hjemmeside, hvor jeg herefter vælger land til Danmark og sprog til dansk.

I mit eksempel; vil jeg gerne undersøge, hvilke spørgsmål der måtte være omkring billigt børnetøj.

Jeg klikker dernæst på den orange knap ’Search’.

Jeg vil her få en oversigt over de spørgende søgeresultater, som værktøjet kunne finde for emnet billigt børnetøj. Du kan her også vælge at downloade resultaterne i en CSV-fil, såfremt at du ønsker dette.

Jeg scroller her efterfølgende ned på siden, hvor jeg vil se en grafisk opsætning af de forskellige typer af spørgende søgeord.

Scroller jeg yderligere helt ned til bunden, vil jeg kunne finde tilknyttet og relateret søgeord.

Konklusion

Med Answer the Public kan du hurtigt finde spørgende søgeord indenfor et vilkårligt emne, men en begrænsning er at du kun har 2 gratis søgninger om dagen, hvorfor det er vigtigt at vælge de geografiske indstillinger korrekt.

En anden ting at have in mente er, at dette er blot et værktøj ud af flere. Alternativt kan du også anvende den danske Rebutte.me eller en betalt løsning som Storybase.

Om en ikke andet ønsker jeg dig held og lykke med din indholdsproduktion.

 

 

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Søgeord
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Søgeord er vigtige, når det kommer til din synlighed på nettet, men det er ikke altid lige nemt at finde uudnyttet muligheder.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Søgeord er en vigtig og fundamental del af SEO. Det har en alt afgørende betydning for din hjemmesides synlighed og dermed digitale indtjeningsmuligheder.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Arbejder du eller skal du til arbejde med SEO, er det vigtigt at have et overblik over dine søgeords placeringer.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Dette er en hurtig og simpel guide der viser dig, hvordan du kan finde gode potentielle søgeord til din virksomheds SEO-strategi.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Der findes flere forskellige måder at gribe backlinks- og søgeordsanalyser an på. Oftest afhænger det af de ressourcer og den tid man har til rådighed.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

En del personer ser søgemaskineoptimering (SEO) og indhold (content) som værende to forskellige og særskilte verdner.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Sidder du og skal påbegynde dit SEO-arbejde fra starten, måske for første gange endda, men er begrænset på tid? Så læs med her.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Strukturede data
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her