Bloggen

Google og SEO for B2B virksomheder

I den tid jeg har arbejdet med digital markedsføring, er jeg flere gange stødt på denne påstand: “SEO? Det er ikke relevant for min virksomhed. Jeg har en B2B virksomhed, og mine kunder søger ikke efter mine ydelser/produkter på Google.”. 

Hvis du på noget tidspunkt har haft en lignende påstand, kan det være, at du skal læse godt med her. Fordi denne påstand er meget langt fra sand. 

Danskernes adfærd gør SEO uundværligt 

Der er ingen tvivl om, at de teknologier og systemer, vi alle har adgang til i dag, har ændret hele købsrejsen for en kunde. Og det er uden tvivl på tværs af samtlige brancher, at dette er gældende. Google er den eneste service, som kan svare på nærmest alle vores spørgsmål. Alt lige fra spørgsmål omkring lokale virksomheder (for eksempel “Hvor er den nærmeste sushi restaurant?”) til spørgsmål omkring nationale internetbaserede virksomhed (for eksempel “billige løbesko”) er noget, som Google kan give os svar på i løbet af et splitsekund. 

Google – den nemme adgang til svar 

På trods af dette sindssygt kraftfulde værktøj, som praktisk talt alle danskere i en eller anden udstrækning har adgang til, så er der stadig virksomheder og personer, der mener, at lige præcis deres branche, produkt eller service ikke bliver søgt efter. Men intet kunne være længere fra sandheden. 

Den traditionelle kunderejse er under konstant forandring. Den ændrer sig hele tiden, og gennem den seneste årrække kan vi se, at den går mere og mere mod de digitale platforme. Selv kæmpe store B2B virksomheder, som leverer nogle af de mest komplekse løsninger, for eksempel danske NOVENCO Building & Industry, har gennem den seneste årrække kunne se vigtigheden af deres online tilstedeværelse. Når mulige kunder søger efter ventilationsløsninger, så starter processen ofte med at scoute, hvem der er af udbydere på markedet. Det er her Google og SEO kommer ind i billedet. Google er nemlig en rigtig god kanal til det, vi i branchen kalder top-funnel tilstedeværelse. Det betyder, at Google er der man som virksomhed skal være, når folk starter købsrejsen med informationssøgninger omkring den pågældende ydelse eller det pågældende produkt, de mangler. Derudover er det vigtigt at være sikker på at ligge øverst, hvis en mulig kudne har fået jer anbefalet fra en anden person.  

Google er både nutiden og fremtiden 

Det er i særdeleshed svært at komme udenom det faktum, at Google er overalt. Alle kender Google og langt de fleste anvender det på daglig basis. Derfor er det også én af de, hvis ikke den, mest essentielle digitale kanal for dig som virksomhed at være tilstede på.  

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:
IT

Søgeord er vigtige, når det kommer til din synlighed på nettet, men det er ikke altid lige nemt at finde uudnyttet muligheder.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Søgeord er en vigtig og fundamental del af SEO. Det har en alt afgørende betydning for din hjemmesides synlighed og dermed digitale indtjeningsmuligheder.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Arbejder du eller skal du til arbejde med SEO, er det vigtigt at have et overblik over dine søgeords placeringer.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Dette er en hurtig og simpel guide der viser dig, hvordan du kan finde gode potentielle søgeord til din virksomheds SEO-strategi.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Der findes flere forskellige måder at gribe backlinks- og søgeordsanalyser an på. Oftest afhænger det af de ressourcer og den tid man har til rådighed.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

En del personer ser søgemaskineoptimering (SEO) og indhold (content) som værende to forskellige og særskilte verdner.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Sidder du og skal påbegynde dit SEO-arbejde fra starten, måske for første gange endda, men er begrænset på tid? Så læs med her.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:
IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.