Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Det (måske) bedste og nemmeste markedsføringstiltag for dig, der har en lokal forretning

Selvom internetforretningerne og e-commerce shops skyder frem som aldrig før, så er der altså stadig muligheder for dig, der har en lokal forretning og ønsker at komme til tops i søgemaskinerne.  

Når man skal udarbejde en digital strategi som en lokal forretning, er det vigtigt at have en række forskellige overvejelser in mente før man bare annoncerer derudaf. Først og fremmest bliver man nødt til at kigge grundigt på sin målgruppe. I denne sammenhæng er det ikke så meget de demografiske elementer, man bør overveje, men mere de geografiske elementer. Hvor langt fra din butik vil du have, at dine kunder skal finde dig? Hvor langt vil de køre for at komme til din butik? Hvordan skal mine lokale kunder finde mig? Svaret er enkelt: lokal SEO.  

Lokal SEO 

I forhold til lokal SEO, så er dine overvejelser omkring afstanden ikke altafgørende for din synlighed. Når Google vælger at vise din forretning på en søgning, for eksempel ‘autoværksted Glostrup', så bliver der taget højde for to ting: hvor den bruger, der foretager den pågældende søgning, befinder sig, og hvor din virksomhed eller forretning nøjagtigt er lokaliseret.  

For at Google kan finde din lokale forretning eller virksomhed, bliver du nødt til at fodre søgemaskinen med de oplysninger, den har brug for, for at kunne matche den pågældende søgning med det bedste resultat. 

Google My Business 

Måden du giver Google disse data på, er gennem Googles egen værktøj, Google My Business (GMB). GMB er et Google-værktøj, hvor du som virksomhedsejer indtaster relevante og praktiske oplysninger om din virksomhed, for at give en søgende potentiel kunde mulighed for at danne sig et hurtigt overblik over din virksomhed. Dette overblik dækker over praktiske oplysninger som: 

  • Logo og navn 
  • Adresse med placering på kort 
  • Åbningstider 
  • Anmeldelser 
  • Kontaktinformationer  
  • Link til hjemmeside 
  • Eventuel booking-knap 
  • Osv. 

Disse oplysninger er yderst relevante for folk, der søger en lokal virksomhed. Så hvis vi går tilbage til vores eksempel med søgningen ‘autoværksted Glostrup’, så er disse oplysninger helt essentielle for lokale borgere, der søger et autoværksted i Glostrup, som kan hjælpe med at opfylde deres behov.  

Hvis du ikke allerede har oprettet en Google My Business til din forretning, så burde du få det gjort hurtigst muligt. Det er den nemmeste måde at være sikker på at nå ud til folk i dit hovedmarked, nemlig lokalområdet. Desuden er det 100% gratis for alle.  

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Strukturede data
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her