Der kan ikke herske nogen tvivl om, at LinkedIn er det absolut bedste sociale medie for B2B virksomheder. Det er det eneste 100% centrerede professionelle medie, der giver muligheder for at udvide og pleje sit erhvervsnetværk samt holde sig ajour på, hvad der rykker sig inden for sit fag.
Men LinkedIn er bestemt ikke kun interessant og relevant for privatpersoner, der ønsker at kontinuerligt pleje deres virtuelle netværk. Det er også en voldsomt interessant platform for B2B virksomheder at annoncere på.
Derfor er LinkedIn den oplagte platform for B2B annoncering
Der er en lang række årsager til, at LinkedIn er den bedste og mest oplagte platform for B2B annoncering. Først og fremmest er man sikker på, at brugerne af mediet har en eller anden form for interesse i det professionelle erhvervsliv og at netværke med relevante personer.
Men udover det, hvad er det så der gør LinkedIn til så god en platform for B2B annoncører? Det korte svar: deres annonceringsværktøj: segmentering- og målretningsværktøjer. LinkedIn har i modsætning til andre sociale medier som Facebook, Instagram og Snapchat nogle rigtig relevante, pålidelige og præcise data om dets brugere. Som bruger på LinkedIn er man nærmest forpligtiget til, at kontinuerligt opdatere sine oplysninger og informationer. Og det er disse data, man gennem LinkedIns annonceringsværktøjer kan anvende til at lave god målrettet annoncering.
Så uanset hvor komplekse dine produkter, ydelser eller løsninger er, om det er app udvikling, revisionsydelser eller noget helt tredje, så er LinkedIns annonceringsmuligheder guld værd for dig. Måden du nemlig målretter dine annoncer på, er på baggrund af følgende brugeroplysninger:
Så hvis du ikke allerede annoncerer på LinkedIn med din B2B virksomhed, så er det på tide at komme i gang. Der er så meget, du muligvis går glip af på platformen.
Stifter og konsulent, Click In
Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.