Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

LinkedIn annoncering: platformen skabt til B2B virksomheder 

Der kan ikke herske nogen tvivl om, at LinkedIn er det absolut bedste sociale medie for B2B virksomheder. Det er det eneste 100% centrerede professionelle medie, der giver muligheder for at udvide og pleje sit erhvervsnetværk samt holde sig ajour på, hvad der rykker sig inden for sit fag.  

Men LinkedIn er bestemt ikke kun interessant og relevant for privatpersoner, der ønsker at kontinuerligt pleje deres virtuelle netværk. Det er også en voldsomt interessant platform for B2B virksomheder at annoncere på.  

Derfor er LinkedIn den oplagte platform for B2B annoncering 

Der er en lang række årsager til, at LinkedIn er den bedste og mest oplagte platform for B2B annoncering. Først og fremmest er man sikker på, at brugerne af mediet har en eller anden form for interesse i det professionelle erhvervsliv og at netværke med relevante personer.  

Men udover det, hvad er det så der gør LinkedIn til så god en platform for B2B annoncører? Det korte svar: deres annonceringsværktøj: segmentering- og målretningsværktøjer. LinkedIn har i modsætning til andre sociale medier som Facebook, Instagram og Snapchat nogle rigtig relevante, pålidelige og præcise data om dets brugere. Som bruger på LinkedIn er man nærmest forpligtiget til, at kontinuerligt opdatere sine oplysninger og informationer. Og det er disse data, man gennem LinkedIns annonceringsværktøjer kan anvende til at lave god målrettet annoncering.  

Så uanset hvor komplekse dine produkter, ydelser eller løsninger er, om det er app udvikling, revisionsydelser eller noget helt tredje, så er LinkedIns annonceringsmuligheder guld værd for dig. Måden du nemlig målretter dine annoncer på, er på baggrund af følgende brugeroplysninger: 

  • Jobtitel 
  • Virksomhedsnavn 
  • Virksomhedsstørrelse (baseret på medarbejderstab) 
  • Anciennitet  
  • Og meget mere.  

Så hvis du ikke allerede annoncerer på LinkedIn med din B2B virksomhed, så er det på tide at komme i gang. Der er så meget, du muligvis går glip af på platformen.  

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Strukturede data
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her