Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Guide: Simpel måde at finde søgeords muligheder

Det kan være en vigtig fordel at allerede have nogle søgeord i tankerne på forhånd, som er relevante for din forretning. De kan nemlig blive brugt til at finde andre søgeordsmuligheder. Jeg vil endvidere i guiden redegøre for nogle af de parametre, som du skal tage højde for, når du skal vælge dine søgeord.

Fremgangsmåde

Jeg starter med at logge ind på SemRush, hvor jeg derefter navigere hen til menupunktet ’Keyword Overview’ inde under ’Keyword Overview’ sektionen. Jeg indtaster her et søgeord ’rydning af dødsbo københavn’, hvor jeg her vælger land til Danmark og klikker på knappen ’Analyze’.

Jeg vil her få en oversigt over samtlige informationer og data på den søgte frase/søgeord. Du kan allerede her undersøge dit/dine udvalgte søgeord, inden du begynder at finde nogle nye.

Det kan anbefales at vælge søgeord ud fra følgende kriterier:

  • Volume i DK (antal estimeret søgninger)
  • Keyword difficulty
  • CPC (Hvis du vil bruge søgeordet i dine annoncer)

Keyword difficulty er en paramet SemRush bruger til at estimere sværhedsgraden af at ranke på det udvalgte søgeord. CPC kan anvends her som et supplerende faktor, der kan give en indikation på konkurrencen, hvis klik prisen er høj, kan det indikere at konkurrence også er høj.

En måde du kan gribe sagen an på, er først at finde alle søgeord som du finder relevant til din forretning eller projekt. Derefter kan du lave en analyse på dine valgte søgeord. Alternativt kan du lave din analyse, mens du undersøger.

I dette tilfælde er jeg interesseret i at finde relevante søgeord til min analyse. Jeg navigerer her til afsnittet ’Related keywords’, hvor jeg klikker på ’View all 37 keywords’.

Jeg vil her få en oversigt over søgeord, hvor jeg kan se % graden af hvor relateret de er til mit søgeord, volume, trend, KD% (konkurrencen), CPC-priser og eventuelle søgeords features (rich snippets mv.).

Konkurrencefaktoren (KD%) hos SemRush kan nogle gange være misvisende i forhold til andre værktøjer. Mén det kan anbefales at gå efter søgeord med 40-59%, hvis man starter ud som begynder, og 60-79%, hvis man har høj kvalitets indhold og gode backlinks - eller muligheder for at anskaffe disse.

Bonus kriterie: Søgeintention

Som en bonus kriterie til din analyse, vil jeg anbefale at du også undersøger søgeintentionen på dine udvalgte søgeord. Det er vigtigt at leve op til dine potentielle kunders søgninger, eksempelvis, nytter det ikke at dine kunder søger efter information på klima, hvor du her prøver at sælge dem ventilationssystemer. Det er derfor vigtigt at have søgeintention og kunderejsen in mente, når du vælger søgeord til din søgeordsanalyse.

God arbejdslyst!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Søgeord
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Søgeord er vigtige, når det kommer til din synlighed på nettet, men det er ikke altid lige nemt at finde uudnyttet muligheder.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Søgeord er en vigtig og fundamental del af SEO. Det har en alt afgørende betydning for din hjemmesides synlighed og dermed digitale indtjeningsmuligheder.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Arbejder du eller skal du til arbejde med SEO, er det vigtigt at have et overblik over dine søgeords placeringer.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Der findes flere forskellige måder at gribe backlinks- og søgeordsanalyser an på. Oftest afhænger det af de ressourcer og den tid man har til rådighed.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

En del personer ser søgemaskineoptimering (SEO) og indhold (content) som værende to forskellige og særskilte verdner.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Sidder du og skal påbegynde dit SEO-arbejde fra starten, måske for første gange endda, men er begrænset på tid? Så læs med her.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Strukturede data
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

177 indlæg
38 indlæg
83 indlæg
22 indlæg
62 indlæg
196 indlæg
225 indlæg
47 indlæg
There was an error : - Unable to parse the p12 file. Is this a .p12 file? Is the password correct? OpenSSL error:
MEST LÆSTE BLOGINDLÆG
OM BLOGGEN

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her