Bloggen

Fjern tyndt indhold og få højere placeringer

Tags:

Google får konstant flere og flere sider i deres indeks. De har siden Google Panda opdateringen (2011) opfordret os webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold i deres indeks.

Ved at tilføje No-Index på de rigtige undersider på din hjemmeside, kan du skabe mere værdi til dé sider, der skal rangere i Googles søgeresultater.

Herunder viser vi dig, hvordan du nemt kan finde og slette redundant indhold samt rette nogle af de mest almindelige fejl, som vi ser.

Redundant indhold beskrives bedst som tyndt indhold. Sider der ikke har konkret og brugbart indhold for søgemaskinerne – Det kan godt stadig være relevant for dine brugere.

Sådan finder du redundant indhold:

Den nemmeste måde at finde redundant indhold på, er ved at lave en analyse af dine nuværende indekseret sider.

Du indtaster blot dit hjemmesidenavn i Google med en site søgning site:ditdomæne.dk.

Nu får du alle de sider, Google har indekseret fra dit domæne.

Du skal blot gennemgå samtlige sider (start fra den sidste side) manuelt, og vurdere følgende.

Er der nok brugbart indhold (tekst) på denne side? Der skal være nok til, at søgemaskinerne mener det brugbart at have i deres indeks.

Herunder er de typiske fejl, som vi ser:

  • Sider udelukkende med video (tilføj eventuel supplerende tekst til videoen)
  • Duplikeret indhold
  • Tomme kategorisider
  • Kategorisider uden tekst
  • Tag sider (bruges primært på blogs)
  • 404 sider, der stadig findes i indeks
  • Sider uden nok beskrivende tekst

Sådan fjerner du redundant indhold:

I alt enkelhed, så fjernes redundant indhold ved at tilføje No-Index tags i sidens header sektion.

De fleste CMS systemer kan nemt tilføje dette for dig uden teknisk erfaring. Et korrekt No-Index ser teknisk således ud:

<meta name="robots" content="noindex, follow">

Det er vigtigt at du benytter noindex, follow og ikke nofollow, da du hermed kan risikere, at søgemaskinerne stopper crawlingen af resten af din hjemmeside.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:
IT

Søgeord er vigtige, når det kommer til din synlighed på nettet, men det er ikke altid lige nemt at finde uudnyttet muligheder.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Søgeord er en vigtig og fundamental del af SEO. Det har en alt afgørende betydning for din hjemmesides synlighed og dermed digitale indtjeningsmuligheder.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Arbejder du eller skal du til arbejde med SEO, er det vigtigt at have et overblik over dine søgeords placeringer.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Dette er en hurtig og simpel guide der viser dig, hvordan du kan finde gode potentielle søgeord til din virksomheds SEO-strategi.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Der findes flere forskellige måder at gribe backlinks- og søgeordsanalyser an på. Oftest afhænger det af de ressourcer og den tid man har til rådighed.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

En del personer ser søgemaskineoptimering (SEO) og indhold (content) som værende to forskellige og særskilte verdner.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Sidder du og skal påbegynde dit SEO-arbejde fra starten, måske for første gange endda, men er begrænset på tid? Så læs med her.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:
IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg

Stifter og konsulent, Click In

Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.