Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Bloggen

Find et hav af søgeord med ét klik

Find et hav af søgeord med ét klik

Sidder du og skal påbegynde at udarbejde noget nyt indhold til din hjemmeside, men mangler du inspiration til at finde søgeord, går dette indlæg ud til dig.

En søgeordsanalyse proces starter typisk med, at man skal finde relevante søgeord til ens forretning. Efter at man har fundet tilstrækkeligt nok med søgeord, påbegynder man analysen og sortering af dem. Analysen udarbejdes ud fra forskellige kriterier og faktorer såsom; søgeintention, konkurrence niveau, volume mv.

Det kan dog til tider være manuelt tungt at skulle finde søgeord. Ønsker du at spare lidt tid på at finde søgeord, kan du simpelt og hurtigt bruge automatiserende løsninger til at generere dem.

Fremgangsmåde

I dette indlæg gør jeg brug af en online løsning ved navn ’Keyword Shitter’. Værktøjet gør som navnet antyder, nemlig at ”skide” søgeord ud – eller mere formelt generer søgeord ud fra udvalgte ord, fraser og termer.

Jeg starter processen ved at gå på Google, hvor jeg indtaster ’Keyword shitter’ og klikker ind på keywordshitter.com. Jeg kommer her ind på en side med et meget simpelt og ikke særligt pænt udseende.

I eksemplet foroven indtaster jeg det søgeord (Lego Serious Play), som jeg gerne vil genere flere søgeord ud fra. 

Værktøjet generer søgeord ud i et ”Broad match” format, men man kan ligesom i Google Ads vælge filtreringer til at præcisere genereringen af søgeord. Det er her muligt at indtaste negative søgeord, hvilket er ord som du ikke ønsker tilknyttet til din generering. Du kan også vælge ’positive’ ord dvs. ord som du gerne vil have tilknyttet eller brugt i genereringen. Til sidst kan du vælge om dine søgeord skal sendes til din mail eller ej.

Man behøver ikke at anvende filtre for at bruge værktøjet, men det kan dog varmt anbefales, hvis man skal gøre sit arbejde lettere.

Efter at have indtastet mit søgeord, klikker jeg på ’Hit Keywords!’ knappen, hvorefter værktøjet går i gang.

Værktøjet kan hurtige skyde et hav af søgeord afsted afhængigt af emnet og pågældende filtreringer. Du kan her klikke på ’Stop job’, for at afslutte arbejdet.

Du kan over tekstfeltet se antallet af søgeord, hvilket i ovenstående eksempel er 99, da jeg valgte at stoppe den der.

I tekstfeltet kan du scrolle rundt og se alle dine søgeord, hvor du kan kopiere dem ned i et Excel dokument og påbegynde sortering og analysen af dem.

Konklusion

Det skal nævnes at der er fordele og ulemper ved dette værktøj. Den store ulempe kan være de mange irrelevante søgeord værktøjet genererer. Hertil at hurtigt kan få hænder "beskidte i møg", da det kan tage lang tid at gå alle søgeordene igennem. Fordelen er til gengæld at du kan få et hav af søgeord ved hjælp af et klik og et par filtreringer.

Dette værktøj er blot en løsning til problemet, der findes en del andre som kan være mere sofistikeret eller præcise.

God SEO-arbejdslyst!

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Søgeord
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Søgeord er vigtige, når det kommer til din synlighed på nettet, men det er ikke altid lige nemt at finde uudnyttet muligheder.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Arbejder du eller skal du til arbejde med SEO, er det vigtigt at have et overblik over dine søgeords placeringer.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Dette er en hurtig og simpel guide der viser dig, hvordan du kan finde gode potentielle søgeord til din virksomheds SEO-strategi.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Der findes flere forskellige måder at gribe backlinks- og søgeordsanalyser an på. Oftest afhænger det af de ressourcer og den tid man har til rådighed.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

En del personer ser søgemaskineoptimering (SEO) og indhold (content) som værende to forskellige og særskilte verdner.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring

Sidder du og skal påbegynde dit SEO-arbejde fra starten, måske for første gange endda, men er begrænset på tid? Så læs med her.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT, Kommunikation & Markedsføring

Har du nogensinde haft en påstand om, at din målgruppe ikke anvender Google? Hvis du kan svare ja til dette, så bør du læse med her. 

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: Kommunikation & Markedsføring, Salg

Vær sikker på at få flest mulige knoverteringer gennem retargeting ads på Facebook.

Strukturede data
Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags: IT

Har du nogle gange set stjerner, opskrifter, koncerter/datoer eller noget helt fjerde i søgeresultaterne? Dette er med stor sandsynlighed strukturerede data (Schema), som du har set.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Har du ikke opsat Call-tracking på din hjemmeside endnu? Så mister du muligvis værdifulde data, der kan gøre din markedsføring mere profitabel.

Martin Sølberg
Stifter og konsulent, Click In
Tags:

Google har siden Google Panda opdateringen i 2011 opfordret webmastere til at fjerne redundant-/tyndt indhold fra deres indeks.

Stifter og konsulent, Click In

Martin Sølberg er stifter og konsulent af det digitale konsulenthus Click in, som hjælper små og mellemstore virksomheder med at øge deres tilstedeværelse og salg gennem de digitale platforme. Dagligt står han for eksekveringen af kundernes SEO, Google Ads og E-mail markedsføring, men bureauet arbejder på tværs af alle kanaler for at sikre en fuld løsning til alle kunder. På bloggen vil Martin primært skrive om sine tre eksekveringsområder som er SEO, Google Ads og E-mail markedsføring.

175 indlæg
38 indlæg
82 indlæg
22 indlæg
62 indlæg
196 indlæg
224 indlæg
47 indlæg
OM BLOGGEN
RELEVANTE INDLÆG

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her